אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> סק"כ 28269-04-16

סק"כ 28269-04-16

תאריך פרסום : 06/10/2016 | גרסת הדפסה

סק"כ
בית דין ארצי לעבודה
28269-04-16
29/09/2016
בפני השופטים:
1. לאה גליקסמן
2. אילן איטח
3. רועי פוליאק


- נגד -
המבקש:
ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים בסמינרים ובמכללות
עו"ד סיגל פעיל
עו"ד זוהר גיפס
המשיבים:
1. מדינת ישראל – משרד החינוך
2. הסתדרות המורים
3. מרכז השלטון המקומי בישראל

עו"ד מיכל לייסר
עו"ד יאנה סימקין
עו"ד חיים ברנזון
עו"ד אסף ברנזון
עו"ד אתי מימרן
עו"ד מנחם לפידור
פסק דין
 

 

השופטת לאה גליקסמן:

 

  1. ביום 14.4.2016 הגיש ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים ובמכללות (להלן – ארגון המורים) בקשת צד בסכסוך קיבוצי כנגד המדינה והסתדרות המורים בישראל (להלן יחד – המשיבים) בה עתר לסעדים אלה:

    1. צו מניעה זמני, לרבות צו ארעי במעמד צד אחד, האוסר על המשיבים לחתום על כל מסמך, לרבות הסכם קיבוצי, אשר יש בו בכדי לעגן את זכויות ו/או תנאי עבודה של מורי השל"ח המועסקים בכיתות ז' עד יב' במערכת החינוך, וזאת עד להכרעה בסעדים הקבועים בבקשה זו.

    2. סעד קבוע לפיו עובדי ההוראה מורי השל"ח המועסקים בחינוך העל יסודי (כיתות ז' עד יב') מהווים יחידת מיקוח אחת ונפרדת;

    3. סעד קבוע לפיו ארגון המורים הוא הארגון היציג של עובדי ההוראה מורי השל"ח בחינוך העל יסודי באופן המחייב ניהול מו"מ קיבוצי וחתימה על הסכמים קיבוציים המסדירים את תנאי העסקתם.

  2. בהחלטת הנשיא מיום 14.4.2016 נקבע כי המשיבים יגיבו לבקשת הצד לרבות הבקשה לסעד זמני בתוך שבעה ימים.

  3. ביום 14.4.2016 חתמו המדינה והסתדרות המורים על הסכם קיבוצי מיוחד להחלת רפורמת "אופק חדש" על מורי השל"ח. נוכח האמור, לא התקיים דיון בבקשה לסעד זמני.

  4. ביום 7.9.2016 הכריז ארגון המורים על סכסוך עבודה בעניין שינוי ופגיעה בתנאי עבודתם של מורי השל"ח, שבאה לידי ביטוי בזימונם להשתלמויות בנות יומיים, עת מורי השל"ח אינם מקבלים שכר בעד שעות עבודה אלה ואף נדרשים לשאת בהוצאות ההשתלמות. המדינה הגישה בקשה "למתן החלטה ו/או צו זמני נגד הפעלת הודעת סכסוך העבודה" ועתרה שבית הדין יורה כי "בעת שההליך דנן תלוי ועומד וטרם הוכרע אין בידי ארגון המורים להוציא הודעת סכסוך עבודה בעניין מורי השל"ח ...". בדיון שהתקיים ביום 20.9.2016 הצהיר ארגון המורים כי הוא מקבל את המלצת בית הדין וכי עד להכרעה בבקשה בעניין היות מורי השל"ח יחידת מיקוח נפרדת הוא לא ינקוט באמצעים ארגוניים בקשר לסכסוך העבודה שהוכרז ביום 7.9.2016.

  5. ברקע הדברים לבקשה נציין אלה:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ