אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> סולימה נ' אסרף ואח'

סולימה נ' אסרף ואח'

תאריך פרסום : 09/09/2013 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
53814-09-12
03/09/2013
בפני השופט:
ניר נחשון

- נגד -
התובע:
נינה סולימה
הנתבע:
1. יצחק אסרף
2. שירביט חברה לביטוח בע"מ

פסק-דין

1.לפני תביעה כספית אשר במסגרתה מבקשת התובעת לחייב את הנתבעים בנזקי הפסדים שנגרמו לה כתוצאה מהפעלת פוליסת הביטוח שהונפקה לרכבה בדמות תשלום השתתפות עצמית בסך 1,827 ₪, זאת, בעקבות מעורבותו בתאונת דרכים מיום 15/5/12. התובעת הינה הבעלים של רכב מסוג מאזדה 6, שנת ייצור 2010 מ.ר. 68-829-68 (להלן: "רכב התובעת"). הנתבע 1 היה בזמנים הרלוונטיים לתביעה הנהג ברכב מסוג שברולט אוואו שנת ייצור 2006, מ.ר. 61-027-14 המבוטח אצל הנתבעת 2 (להלן: "רכב הנתבעים").

2.אליבא דגירסת התובעת, כפי שנטענה בכתב התביעה, נהגה היא ברחוב החוצבים במבשרת ציון בכביש דו סטרי, הפעילה איתות שמאלי על מנת לבצע פנייה שמאלה לרחוב היצירה. בטרם ביצוע הפנייה המתינה התובעת לרכב אשר נסע בנתיב הנגדי ונתנה לו זכות קדימה, רכב הנתבעים שנסע אחרי רכב התובעת ביצע עקיפה מצד שמאל במקום אסור, זאת, למרות שהבחין באיתות ותוך כדי עקיפה פגע ברכבה מאחור כאשר מוקד הנזק ברכב התובעת הינו בחלקו השמאלי קדמי. בתחילה התובעת הגישה תביעתה ביום 27.9.12 בגין מלוא נזקי התאונה בסך 31,055 ₪ וצירפה לכתב התביעה "אישור אי הגשת תביעה". דא עקא, כי בשל מועד הדיון שהתקיים רק כשנה לאחר מכן, הצהירה היא במהלך הדיון, כי נוכח סכום הנזק הגבוה והקושי לעמוד במימונו במשך תקופה כה ארוכה נאלצה להפעיל את פוליסת הביטוח. בנסיבות אלה, כתב התביעה תוקן בהסכמה באופן שבמועד זה הינה תובעת אך את הפסד ההשתתפות העצמית.

בהודעה על קרות תאונה שהוגשה לחברת הביטוח מסרה כדלקמן: "נסעתי בכביש שני נתיבים כל אחד לכיוון השני עצרתי כדי לפנות שמאלה אותתתי רכב מאחור עקף אותי ונכנס לכיוון הנגדי ופגע בי בצד שמאל תוך כדי פנייה".

3.אליבא דגירסת הנתבעים כפי שנטענה בכתב ההגנה, רכב הנתבעים נסע ישר בנתיב הימני. נהגת רכב התובעת אשר רכבה היה בעצירה מוחלטת בצידי הדרך פנתה שמאלה בפתאומיות ומבלי לשים ליבה לרכבים הבאים מאחוריה חסמה את נתיב נסיעתו ופגעה בו. כמו כן, הנתבעים מוסיפים כי נתיב נסיעת רכב הנתבעים היה רחב דיו בכדי לאפשר לתובעת להמשיך בדרכה ללא הפרעה ולא היה כל צורך בעקיפת רכב התובעת. בהודעה על קרות תאונה שהוגשה לחברת הביטוח מיד בסמוך לאחר התאונה ניתנה הגירסה כדלקמן: "המבוטח נוסע ישר רכב פרטי שרצה לפנות שמאלה. כמו כן, לא נתן זכות קדימה למבוטח ונגרם לצד ג' נזק בצד שמאל ולמבוטח נזק ימין קדמי".

4.ביום 29.8.13 התקיים בפני דיון במעמד הצדדים בו נשמעו עדויותיהם של הנהגים באשר לנסיבות קרות התאונה.

לאחר שעיינתי בכתבי הטענות על נספחיהם, שמעתי עדויות הצדדים והתרשמתי מעדותם, שוכנעתי, כי דין התביעה להתקבל. להלן נימוקיי.

ראשית, נתתי אמון מלא בעדותה של התובעת כפי שיפורט להלן. ייאמר כבר עתה, כי נמצאה סתירה מסויימת בעדותה התובעת כאשר העידה בפני, כי עובר לתאונה עצרה את רכבה ועמדה מבלי להתחיל את הפנייה שמאלה ואילו בהודעה שהגישה לחברת הביטוח ציינה, כי התאונה ארעה "תוך כדי פנייה". עם זאת, אינני מוצא בסתירה הנ"ל סתירה מהותית, זאת, בשים לב לכך, כי עדות התובעת ניתנה תחת לחץ החקירה נגדית וכי עיקר גירסתה באשר לאופן קרות התאונה לא נסתרה.

שנית, אין בידי לקבל עדות הנתבע 1 בפני, לפיה, התובעת עמדה עם רכבה בתחנת האוטובוס, זאת, בראש ובראשונה הואיל וגירסה זו לא בא זיכרה בהודעה שהגיש הנתבע 1 לחברת הביטוח מיד בסמוך לאחר קרות התאונה.

שלישית, תמונות הנזקים בשני כלי הרכב (ברכב התובעת בכנף שמאלית קדמית וברכב הנתבעים שריטות לאורך הצד הימני אחורי) תומכים בטענת התובעת, כי בעת קרות התאונה ביקשה היא לפנות שמאלה ובעקבות ביצוע עקיפה לא זהירה מבלי שניתנה לה זכות קדימה להשלים הפנייה נגרמה התאונה. לו גירסת הנתבעים הייתה נכונה, לפיה, התובעת ביקשה לפנות שמאלה ממקום עמידה במפרץ תחנת האוטובוס היה ניתן לצפות בפגיעות מעיכה בשני כלי הרכב המעורבים.

רביעית, לא נתתי אמון בעדות הנתבע 1, כי לא ראה להגיש תביעה נגד התובעת הואיל ולא נגרם לרכבו נזק משמעותי, זאת, נוכח תמונת הנזקים ברכבו בו ניתן להבחין בנזק לא מבוטל כלל ועיקר.

נוכח האמור, הנני מקבל גירסתה העובדתית של התובעת באשר לנסיבות קרות התאונה.

5.הנתבע 1 התרשל בכל שהפר, בין היתר, את הוראות הדין כדלקמן:

על פי סעיף 47 [ד] לתקנות התעבורה, התשכ"א-1961, "נוהג רכב לא יעקוף רכב, אלא, אם הדרך פנויה במרחק מספיק כדי לאפשר לו את ביצוע העקיפה ואת המשכת הנסיעה בבטיחות ללא הפרעה וללא סיכון לנסיעתו של רכב אחר, וללא הפרעה אחרת לתנועה מכל כיוון שהוא".

כמו כן, סעיף 61 לתקנות התעבורה התשכ"א -1961, קובע, כי "נתן נוהג רכב הנע בכביש אות כאמור בתקנה 60, חייב כל נוהג רכב הבא בעקבותיו להאיט ולנהוג בזהירות ולעצור אם יש צורך בכך, כדי לאפשר לנוהג הרכב שלפניו לפנות, לסטות, להאיט או להיעצר – ללא הפרעה".

6.נוכח האמור, סבורני, כי התובעת הרימה את הנטל המוטל עליה והוכיחה תביעתה כדבעי. משכך, הנני מורה לנתבעים לשלם לתובעת סך של 1,827 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מיום 15/5/12 ועד למועד התשלום המלא בפועל. כמו כן, הנתבעים יישאו בהוצאות משפט בסך 650 ₪. סכומים אלה ישולמו לתובעת בתוך 30 יום.

המזכירות תדאג לשלוח העתק מפסק הדין לצדדים בדואר רשום.

בקשת רשות ערעור ניתן להגיש תוך 15 יום.

ניתן היום, כ"ח אלול תשע"ג, 03 ספטמבר 2013, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ