אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> סולימאן ואח' נ' עוביד זועבי ואח'

סולימאן ואח' נ' עוביד זועבי ואח'

תאריך פרסום : 09/04/2012 | גרסת הדפסה
ת"א
בית משפט השלום טבריה
8987-02-08
04/04/2012
בפני השופט:
רים נדאף

- נגד -
התובע:
1. רשיד סולימאן
2. פיראס סלימאן
3. מוחמד סולימאן
4. עאמר סלימאן
5. מוחמד סלימאן
6. מרואן זיין אלדין
7. ראיד חסין כאברי

הנתבע:
1. הישאם עוביד זועבי
2. ישרוטל ניהול מלונות (1981) בע"מ
3. הישאם עוביד זועבי

פסק-דין

פסק דין

רקע עובדתי וטענות הצדדים:

1.זוהי תביעה כספית ע"ס 110,000 ₪ לפיצוי התובעים על אי קיום ההזמנה במלון של נתבעת מס' 2 (להלן: "הנתבעת") ואשר בוצעה באמצעות נתבע מס' 1 (להלן: "הנתבע") ומולו.

2.התובעים הינם אבי משפחות אשר הזמינו חדרים לבילוי בחופשת החג אצל הנתבעת דרך הנתבע שכללה לינה ופנסיון מלא למספר לילות. ההזמנה היתה בין התאריכים 11.01.06 עד 14.01.06. ההזמנות בוצעו על ידי הנתבע ובחתימת ידו בטפסים של הנתבעת, והונפקו מספר ימים לפני תאריך הקליטה המיועד במלון. התובעים שילמו עבור ההזמנה דרך הנתבע.

3.ביום 11.01.06 הגיעו התובעים ובני משפחותיהם אל המלון, הוחל בקליטת משפחת התובע מס' 3, ניתנו לו צמידים, מפתחות לחדרים וכרטיס חניה, ואז תהליך הקליטה נעצר ואנשי הנתבעת הודיעו להם שישנה בעיה. החל מסע בירורים מול הנתבע, ובינו לבין נציגי הנתבעת.

התובעים המתינו שעות ארוכות עד שנתקבלה ההחלטה שיש לקלוט אותם, לאחר ששילמו פעם נוספת לנתבעת עבור לינה ללילה אחד, וביום שלמחרת הם עברו למלון אחר צנוע יותר כי לא היה להם מספיק כסף לממן שוב את החבילה.

4.התובעים טענו כי חופשתם נפגמה בשל העיכוב שחל בקליטתם לחדריהם במלון של הנתבעת, כאשר עיקר המחלוקת נסובה סביב השאלות של מי אחראי על ההמתנה הארוכה והעיכוב בקבלת החדרים, ומי נושא באחריות לתקלה שהיתה.

5.התובעים טענו כי הם שילמו לנתבעת עבור החבילה דרך הנתבע סך של 21,600 ₪ של כל המשפחות כולל הילדים והתינוקות. ההזמנות היו 10 במספר. לטענת התובעים הסכימה הנתבעת לקלוט אותם מאוחר בלילה רק לאחר תשלום נוסף של 10,000 ₪ עבור לילה אחד, ולאור המחיר המופקע שנתבקשו לשלם, שהו הם לילה אחד בלבד אצל הנתבעת, ואת המשך חופשתם העבירו במלון אחר.

6.התובעים טענו כי לאחר סיום החופשה פנו התובעים מס' 1 ו- 3 לנתבע וביקשו להבין מדוע אישורי ההזמנות לא כובדו כלשונם. הנתבע החזיר תשובה לאחר מספר ימים כי המלון יהיה מוכן לפצות אותם בסכומים זעומים, כשהצעה זו נדחתה על ידי התובעים.

7.התובעים פנו בכתב לנתבעת באמצעות בא כוחם וביקשו הסבר, התנצלות, ופיצוי, ואילו הנתבעת בתגובתה הכחישה מכל וכל את אי עמידתה בהתחייבות, וטענה כי מקור הבעיה היה בהגעת 4 אנשים נוספים מעבר למצוין בהזמנות. התובעים טענו כי טענת הנתבעת שלעיל איננה נכונה כלל, שכן מספר האנשים שהגיעו למלון התאים במדויק לאמור להזמנות. יתרה מכך, טענה זו לא עלתה כלל בעת הימצאותם של התובעים במלון.

8.לטענת התובעים, הנתבע הוליך אותם שולל עת מסר להם אישורי הזמנות שלא כובדו לאחר מכן ע"י הנתבעת, וגבה מהם כסף לחינם.

9.הנתבע טען כי הזמין את ההזמנות ממשרד ההזמנות של הנתבעת על פי הנוהל, התובעים קבלו את ההזמנות, ובזמן נוכחותם בבית המלון היו על שמותיהם חדרים לפי ההזמנות.

לטענתו, הוא היה כל הזמן בקשר עם התובעים בזמן נוכחותם בבית המלון אצל הנתבעת כדי להקל עליהם את הנזק שנגרם להם וכדי לפתור את הבעיה.

10.הנתבע טען כי על פי ההסכם עם גב' רויטל אמיר שעובדת במשרד ההזמנות של רשת בתי מלון ישרוטל, היה על הנתבעת לקבל את התובעים ללא דחיה על סמך פיקדון שהופקד, וביום העזיבה היה אמור בית המלון לקבל את הסכום המוסכם על פי ההסכם, ועל סמך זה שלחה גב' רויטל לנתבע את אישורי ההזמנות אחרי שקבלה את הפיקדון, לכן הנתבעת הינה האחראית היחידה לנזקי התובעים.

11.הנתבע עוד טען כי הנתבעת לא טענה בזמן אמת כי הגיעו אנשים נוספים מעבר למצוין בהזמנות, אלא טענה כי סכום ההזמנות לא מספיק.

12.הנתבעת טענה כי התובעים אינם מוכיחים כל הפסד כספי או נזק שנגרם להם כנטען ע"י הנתבעת. כן טענה כי אין עוררין על כך שבעת הגעת התובעים למלון, עדיין לא הועבר לנתבעת כל תשלום שהוא עבור הזמנתם של התובעים.

13.כן טענה הנתבעת כי בעת ביצוע ההזמנה ביום הגעת התובעים למלון הועברו לנתבעת על ידי התובעים מספר כרטיסי האשראי שלהם על מנת להבטיח את הזמנתם, אך בפועל לא הועבר כל סכום לנתבעת, לא מהתובעים ולא מהנתבע.

14.לטענת הנתבעת התשלום הכולל עבור ההזמנה בהתאם לאישורי ההזמנה הינו 37,265 ₪, כשעל פי נהלי ההזמנה היה על התובעים להעביר את התשלום טרם ההגעה למלון, ולכל המאוחר במועד ההגעה למלון, אך הם לא עשו כן. עוד טענה הנתבעת כי מספר האנשים שהגיעו עם התובעים עלו ב- 4 אורחים על מספר האנשים שצוין באישורי ההזמנה, ונציגי המלון העלו טענה זו בפני התובעים בזמן אמת, והתובעים התרעמו בגינה.

15.הנתבעת טענה כי אינה מכירה את הנתבע, אין לה כל קשר עסקי איתו, הוא אינו סוכן מטעמה, ואין ביכולתה לקבל דרישה של אדם להתארח במלון על סמך טענתו כי שילם את התמורה לאדם אנונימי. כן טענה כי הנוהל מלון לגונה ובשאר מלונות רשת ישרוטל קובע באופן מפורש שהכנסת האורחים תתאפשר לאחר קבלת תשלום.

16.הנתבעת טענה כי התובעים ביקשו לשהות אצל הנתבעת רק למשך ליל האירוח הראשון ללא תשלום עבור האנשים הנוספים בקבוצה והנתבעת נעתרה לבקשתם לפנים משורת הדין, והתובעים שילמו רק עבור הלילה הראשון סך של 9,000 ₪ לאחר ניכוי סך של 410 ₪ עבור השינוי בהרכב החדרים. הנתבעת גם הסכימה לפנים משורת הדין לא לחייב את התובעים עבור ביטול האירוח, וכך הנתבעת הפסידה תשלום תמורת אירוח לשני לילות בעבור 10 חדרים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ