ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
|
44504-01-12
22/05/2012
|
בפני השופט:
אדי לכנר
|
- נגד - |
התובע:
רחל סולד
|
הנתבע:
1. אפסילון פי.סי. שותפות 558015806 2. אריאל לוין 3. יובל ליפה
|
פסק-דין |
פסק דין
לפניי תביעה בסך 2,380 ₪. התובעת רכשה מהנתבעת מחשב נייח ושילמה עבורו 2,100 ₪ והובטח לה אחריות ל-3 שנים.
כאשר קרתה תקלה ב-CD של המחשב, התובעת ביקשה מהנתבעת לבוא לביתה על מנת לתקן את התקלה ואילו הנתבעת אמרה לתובעת לשלוח את המחשב למעבדה של הנתבעת, והיא תתקן אותו במסגרת האחריות. כמו כן, ציינה הנתבעת כי במידה ותרצה שטכנאי מטעמה יבוא לקחת את המחשב למעבדה, עליה לשלם סך של 100 ₪. התובעת הזמינה חברה חדשה ותיקנה את החלק הפגום על חשבונה, וכעת תובעת את הנתבעת בגין החזר התשלום ששילמה לחברה נוספת, וכן הוצאות בגין עוגמת נפש בסך 2,000 ₪.
לטענת התובעת, היא הייתה מוכנה לשלם את הסך של 100 ₪ מאחר והיא לא יודעת לפרק את המחשב, אולם הנתבעת לא שלחה את הטכנאי על אף רצונה לשלם את התשלום.
לטענת הנתבעת, התובעת דיברה בצורה מעליבה עם נציג הנתבעת, כאשר זה דרש תשלום נוסף של 100 ₪ ולא הסכימה לשלם את ה-100 ₪, אלא רק בשלב מאוחר יותר.
בהתאם לאחריות, הנתבעת חייבת לתקן את התקלה, אולם תיקון התקלה צריך להתבצע במעבדה מוסמכת של הנתבעת ואין לה כל מחויבות לקחת את המחשב מביתה של התובעת, שכן בגין שירות זה נדרשת תוספת תשלום.
לאור האמור, דרישת הנתבעת לקבל תוספת תשלום בגין ביקור טכנאי מעבר לאמור בכתב האחריות הינה דרישה סבירה, ולכן הנתבעת פעלה כדין בכך שהתנתה את ביקור הטכנאי לביתה בתוספת תשלום.
לא ברור כיצד התובעת הבינה כי אחריות הנתבעת משתרעת גם על ביקורים של טכנאי לביתה, והתובעת לא עמדה בנטל המוטל עליה להקטין את הנזק ולשלוח את החלק הפגום לידי הנתבעת או לחילופין לשלם על כך תוספת תשלום. אמנם התרשמתי שהתובעת מדברת אמת ואכן הסכימה בסופו של דבר לשלם את ה-100 ₪ תחת מחאה, אולם לאור מערכת היחסים בין הצדדים אשר כללה משפטים מעליבים, יכלה הנתבעת להימנע מלשלוח טכנאי ולדרוש מהתובעת למסור את החלק הפגום למעבדה.
לאור האמור, דין התביעה להידחות. התובעת תשלם את הוצאות הנתבעת בסך 300 ₪.
ניתן היום, א' סיון תשע"ב, 22 מאי 2012, בהעדר הצדדים.