אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> סהר נ' המוסד לביטוח לאומי סניף באר שבע

סהר נ' המוסד לביטוח לאומי סניף באר שבע

תאריך פרסום : 11/04/2011 | גרסת הדפסה
ב"ל
בית דין אזורי לעבודה באר שבע
32723-05-10
07/04/2011
בפני השופט:
אילן סופר

- נגד -
התובע:
עמירם סהר
הנתבע:
המוסד לביטוח לאומי סניף באר שבע
פסק-דין

פסק דין

1.התובע הגיש תביעה להכיר בליקוי השמיעה והטנטון ממנו סובל כפגיעה בעבודה.

2.התובע ביצע בדיקת שמיעה נוספת במהלך ניהול התיק, על בסיסה קיבל הנתבע את תביעתו באשר לליקוי השמיעה. יחד עם זאת, הצדדים נותרו חלוקים בדבר תביעת התובע בנושא הטנטון.

3.הנתבע טוען כי התובע אינו עונה על דרישות סעיף 84א (ב)(3) לחוק הביטוח הלאומי (נוסח משולב), התשנ"ה – 1995 מאחר שלא קיימות פניות חוזרות ונשנות לטיפול רפואי בנוגע לטנטון המעידות על פגיעה בתפקוד.

4.התובע מתנגד לקביעתו של הנתבע ומפרט את פניותיו בדבר הטנטון :

א.בתאריך 4/5/09 – פניה לרופא א.א.ג. בתלונה על צפצופים באוזניים. התובע הופנה למכון שמיעה לבדיקה.

ב.ביום 3/8/09 – נבדק התובע במכון מדנט ועל כן התובע הופנה חזרה לרופא א.א.ג. ולשיקום שמיעתי.

ג.ביום 6/8/09 – פנה התובע לרופא א.א.ג. שהפנה אותו, לאור תלונותיו, לבדיקת אפיון טנטון.

ד.ביום 12/8/09 ביצע התובע את בדיקת אפיון הטנטון אשר העידה כי הוא סובל מטנטון.

ה.ביום 18/8/09 שב אל רופא א.א.ג. עם תוצאות הבדיקה ורופאו אישר כי הוא סובל מטנטון.

ו.התובע שב לרופא א.א.ג. גם ביום 1/9/09 בשל הפרעת הטנטון.

ז. התובע ביקר לאחר מכן אצל רופא א.א.ג. בשל העדר הטבה במצבו במועדים 14/9/09 וביום 21/9/09.

ח.התובע ביצע בדיקות שמיעה חוזרות בתאריכים 19/9/09 ו- 23/9/09 בשל ליקוי השמיעה ממנו סבל.

ט.התובע ביקר אצל רופא א.א.ג. ביום22/9/09 וביום 13/10/0 בשל טנטון.

התובע סיכם כי מדובר ב-12 פניות במהלך 6 חודשים ממאי 2009 ועד להגשת התביעה לנתבע בתאריך 29/10/09. על כן לטענתו עונה הוא לתנאי הקבוע בסעיף 84א (ב)(3) לחוק.

הכרעה

5.בפסיקת בית הדין הארצי לעבודה [עב"ל (ארצי) 546/08 המוסד לביטוח לאומי - אליעזר גיגי, ניתן ביום 24/6/10] פרט כב' השופט פליטמן את הדרישות להכרה בטנטון כתאונת עבודה על פי סעיף 84א(ב)(3) לחוק וכך נקבע:

"3ג.באשר לאותה דרישה של "פניות חוזרות ונשנות לקבלת טיפול רפואי", יש ליתן הדעת לכך, שהיא באה, לאחר שלקוי השמיעה הוכר כפגיעה בעבודה, לאחר שכושר השמיעה פחת בשיעור של 25 דציבל בתדירויות הגבוהות, ולאחר שהטנטון תועד לראשונה לפני שהמבוטח חדל לעבוד בחשיפה לרעש מזיק.

משאלה הם הדברים, תכלית אותו סעיף לוודא אותנטיות תלונת הטנטון, אינה מצדיקה מבחן קשיח אלא מבחן גמיש, מונחה בין השאר, על פי אמות המידה הבאות:

ראשית - פניות חוזרות ונשנות לרופא בתלונת טנטון, סמוך לפני הגשת התביעה למוסד להכרה בטנטון כפגיעה בעבודה - מעלה חשש לגבי אותנטיות הפניות, שמא התביעה למוסד היא הורתן.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ