אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> נתנאל נ' סלקום

נתנאל נ' סלקום

תאריך פרסום : 11/10/2010 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
11216-04-10
11/10/2010
בפני השופט:
דורית פיינשטיין

- נגד -
התובע:
עוזי נתנאל
הנתבע:
חברת סלקום
פסק-דין

פסק דין

בפני תביעה לפיצוי בגין נזקים ועוגמת נפש.

התובע הוא לקוח ותיק של חברת סלקום ( להלן:" סלקום") ומקבל ממנה שירותי תקשורת עבור חמישה קווי טלפון סלולריים.

ביום 16.12.09 הגיע התובע למרכז שירות של סלקום בשל תקלה באחד המכשירים שברשותו, והמכשיר נמסר לתיקון במעבדת סלקום. מספר ימים לאחר מכן, הוחזר המכשיר לתובע, יחד עם כרטיס הזכרון שהיה בתוכו (להלן: "התיקון הראשון").

ביום 21.1.10 התקלקל אותו מכשיר שוב, והתובע שב עימו למרכז השירות. בפעם זו הוציא איש השירות את כרטיס הזכרון מתוך המכשיר, ומסר אותו לתובע לשמירה, עד להשבת המכשיר מתיקון (להלן: "התיקון השני") .

המכשיר הוחזר מתיקון בחלוף כמה ימים אבל אז התברר כי כרטיס הזכרון, שהיה בידי התובע, אינו תקין, וכי המידע שהיה על גבי המכשיר נמחק.

איש השירות מטעם סלקום הציע לתובע כי ירכוש בעלות של 50 ₪ קורא כרטיסי זכרון, ואף הציע לו זיכוי בגין רכישה זו, כנגד הצגת חשבונית. התובע סירב להצעה זו.

המחלוקת:

המחלוקת העיקרית בין הצדדים היא בשאלת החבות של סלקום לנזק שנגרם לכרטיס הזכרון. בעוד שהתובע טוען כי אינו מבין מדוע נציג השירות הוציא בכלל את כרטיס הזכרון מהמכשיר, ושלא הוסבר לו כיצד לשמור על הכרטיס ולהגן עליו מפני נזק, הרי שסלקום טוענת כי הכרטיס היה בחזקת התובע כאשר ניזוק ואין היא אחראית כלל לנזק.

ככל שאקבע כי קמה לסלקום חבות הרי שאז אבחן את שאלת הנזק וגובה הפיצוי.

דיון והכרעה:

לאחר ששקלתי את טענות הצדדים, ובחנתי את המסמכים שהוצגו בפני הרי שאני קובעת כי סלקום נושאת באחריות לנזקי התובע, אך לתובע אשם תורם של 50% הכל כמפורט להלן:

מחד סלקום לא הוכיחה שהיא נקטה באמצעי זהירות כדי למנוע את הנזק לכרטיס הזכרון, וזאת חרף אחריותה המקצועית ויכולתה למנוע את הנזק. מאידך מגרסת התובע לא ברור כיצד הוא שמר על הכרטיס לאחר שקיבל אותו לידו.

מוסכם על הכל כי במסגרת התיקון הראשון, המכשיר נמסר למעבדת השירות כאשר כרטיס הזכרון בתוכו. סלקום טענה במסגרת כתב ההגנה, שהתקלה הראשונה היתה תקלה חיצונית בציפוי המכשיר שלא דרשה "פתיחה" של המכשיר ועל כן הותירו את הכרטיס בתוכו. טענה זו סותרת את האמור בטופס התיקון, שבו נכתב כי המכשיר "לא נטען עם מטען רגיל".

בדיון הסבירה נציגת סלקום כי כנראה חלה טעות בעת התיקון הראשון שכן על פי הנהלים כאשר יש כרטיס זכרון בתוך מכשיר שנשלח למעבדה, יש להוציא את הכרטיס ולהשאיר אותו בידי הלקוח.

התובע טען כי הכרטיס ניתן לו עטוף בנייר ונאמר לו שהוא יכול לשמור אותו בכיס עד שהמכשיר יוחזר לידו.

נציגת סלקום טענה כי על פי הנהלים כאשר מוציאים כרטיס זכרון מוסרים אותו ללקוח בתוך ניילון או קופסה, כדי להגן עליו. לטענתה כאשר נותנים ללקוח את כרטיס הזכרון גם מחתימים אותו על דף מידע בו מובהר לו שהתכנים המצויים על גבי הכרטיס לא מגובים.

במקרה זה התובע לא הוחתם על דבר, לטענתו לא הוסבר לו שהמידע בכרטיס עלול להפגע ואמינה עלי גירסתו כי הכרטיס ניתן לו ללא כל אמצעי הגנה. ממילא סלקום לא הציגה ראיה כלשהי לתמיכה בטענותיה הנ"ל.

מכאן שאיש השירות של סלקום לא פעל על פי הנהלים של סלקום, כפי שאלו הוצגו בפני בעל פה, ולא נקט בפעולות פשוטות שהיו יכולות להקטין את הסיכוי לפגיעה בכרטיס הזכרון.

מאידך אין בידי לקבל את גירסת התובע כי הוא השאיר את הכרטיס בכיס על פי ההנחיות שקיבל שכן התיקון עצמו ארך מספר ימים. התובע עצמו יכול היה לנקוט באמצעים פשוטים להגן על הכרטיס, גם אם אינו מבין ברזי המכשירים הניידים, כפי שחזקה עליו שהוא נוהג בכל חפץ יקר או חשוב אחר.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ