אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> מ. נ' המוסד לביטוח לאומי

מ. נ' המוסד לביטוח לאומי

תאריך פרסום : 20/11/2011 | גרסת הדפסה

ב"ל
בית דין אזורי לעבודה חיפה
11336-10-10
15/11/2011
בפני השופט:
איטה קציר

- נגד -
התובע:
ג.מ.
עו"ד יואב צח-וכס
הנתבע:
המוסד לביטוח לאומי
החלטה

 

זוהי תביעה להכיר בפגיעה הנפשית בגין אירוע בעבודה מיום 10/1/07 כתאונת עבודה.

להלן עובדות המקרה כפי שהן עולות מחומר הראיות המהימן עלינו:

 

1.התובע יליד 1959.

2.חברת "מידור שיווק כימיקלים ושמנים בע"מ" הינה עסק משפחתי בבעלות מר מיכאל מנשה בן ה-79, שהינו אביו של התובע (להלן: "החברה").

3.החברה עוסקת בשיווק שמנים מיוחדים למפעלי תעשייה. מדובר בשמנים יקרים שמיועדים לצרכים מיוחדים בלבד.

4.החברה הנ"ל קיימת מזה עשרות שנים, כאשר במהלך אותה תקופה נגרמו לה לעיתים הפסדים כספיים מחברת MDF, אשר נסגרה והותירה אחריה חובות כספיים וכן מחברת מצות ישראל שפשטה את הרגל וכו'. למרות זאת היו לחברה גם רווחים כספיים, והחברה המשיכה להתקיים והיו לה במועד הרלוונטי בין 150 ל-300 לקוחות שהיו מזמינים ממנה שמנים מסוגים שונים, כולל שמן הידראולי שסופק בחביות.

יש לציין כי בכל פעם שלקוח "פשט את הרגל" הדבר הדאיג את התובע, שחשש לגורל החברה.

5.בחברה עבדו התובע, אביו ועובד נוסף.

6.מפעל וולקן יציקות היתה לקוחה קבועה וגדולה של החברה. פעם בשלוש שנים הזמינו מלאי מינימום של 10-12 חביות של שמן הידראולי, כשכל חבית עלתה כ-18,000 ₪. בנוסף, במסגרת רענון המלאי היו מזמינים כל חודש חבית או שתי חביות וזאת בנוסף לחומרים נוספים. בכל חודש רכשו מהחברה סחורה בלמעלה מ-50,000 ₪.

7.התובע עבד במשך כ-18 שנה בחברה כאיש שיווק. הוא עסק בביצוע ההזמנות של הסחורות מחו"ל ודאג שיהיו בחברה כספים לתשלום ההזמנות מחו"ל, ניהל את מחסן החברה ועסק גם במשלוחים של הסחורות ללקוחות. הוא נהג לנסוע למפעלים וליזום הצעות מכירה ולהשיג מלקוחות הזמנות לשמנים שונים מהחברה.

8.במהלך חודש דצמבר 2006 הזמין מהתובע מר שלום לוגסי, מנהל המחסן ואיש הרכש של מפעל וולקן יציקות, סחורה למפעל, כשההזמנות לאספקת סחורה היו בדרך כלל פעם-פעמיים בשבוע באופן שוטף.

9.בסוף דצמבר 2006 הודיעו למר לוגסי ולשאר עובדי מפעל וולקן יציקות כי המפעל עומד להיסגר וכמעט כל עובדי המפעל פוטרו מעבודתם.

10.ביום 10/1/07, בשעות הבוקר, הגיע התובע למפעל וולקן יציקות ושאל את מר לוגסי מתי לספק לו את הסחורה שהזמין מהחברה. מר לוגסי הודיע לתובע כי המפעל עומד להיסגר וההזמנה מבוטלת. מדובר היה בהזמנה גדולה של 12 חביות שמן הידראולי בסכום של למעלה מ-70,000 ₪.

11.התובע קיבל את הידיעה על סגירת מפעל וולקן יציקות וביטול ההזמנה בצורה קשה, נראה עצוב מאוד ומר לוגסי תיאר את האירוע בזו הלשון:

"הרגשתי שגיל קיבל את ההודעה באופן קשה ביותר וראיתי אצלו שהוא במצב לא נעים ולא טוב ונראה עצוב מאוד. ראיתי אצלו כמו "נפילת מתח" ושקרה משהו".

12.התובע חזר למשרדי החברה בדרך חיפה 27 והיה לגמרי לבד במקום. הוא נעל את דלת הכניסה מבפנים ולא ענה לטלפונים של בני משפחתו אשר היו באותה עת בנסיעה לנופש באילת.

13.אחותו של התובע הזעיקה טלפונית חבר משפחה, מר פואד קרא, וביקשה שייגש למשרדי החברה ויבדוק מה קורה עם התובע. כשהגיע מר פואד קרא למקום הוא הקיש זמן רב בדלת וצלצל בפעמון, אך התובע לא ענה ולא פתח את הדלת.

14.מר פואד קרא התחיל לצעוק ולקרוא בשמו של התובע בקול רם, ובמשך זמן ממושך, עד שלבסוף התובע פתח את הדלת.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ