אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> טפרה נ' יוסף

טפרה נ' יוסף

תאריך פרסום : 06/01/2014 | גרסת הדפסה
תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
6833-10-12
26/12/2013
בפני השופט:
ירון גת

- נגד -
התובע:
גטהון קובי טפרה
הנתבע:
דבורה יוסף
פסק-דין

פסק דין

מבוא ורקע

לפני תביעת התובע כנגד הנתבעת בעילת עוולת לשון הרע, על יסוד סעיפים 1 ו-2 לחוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 (להלן: "החוק").

סכום התביעה הנו 70,000 ₪, שהוא הסכום הקבוע בחוק לפיצוי ללא הוכחת נזק, בתוספת הפרשי הצמדה.

לאור סכום התביעה, התובענה נדונה בסדר דין מהיר.

האירוע נשוא התובענה התרחש ביום 2.7.12, החל מהשעה 20:00, בחניון בית החולים תל-השומר (להלן: "בית החולים").

בעת האירוע התובע שימש כראש צוות בחדר תפעול החניונים בבית החולים. במסגרת תפקידו זה, אחראי התובע, בין היתר, על טיפול בתקלות המתרחשות בפתחי החניון.

התובע הנו בן העדה האתיופית.

הנתבעת הנה עובדת במחלקת שיקום גריאטרי במוסד עצמאי בשם "גלעד", הממוקם בתוך בית החולים (להלן: "גלעד"). "גלעד" אינו חלק מבית החולים, אך ממוקם בתוך שטח בית החולים.

האירוע נשוא התובענה התרחש לאחר שהנתבעת ביקשה לצאת מחניון בית החולים, דרך היציאה המזרחית, המכונה "שער הבקו"ם" (להלן: "שער הבקו"ם"), אך המחסום האוטומטי בשער החניון לא נפתח.

כאשר מדובר במנוי קבוע ורשום של החניון, המערכת אמורה לזהות את הרכב באופן אוטומטי ולפתוח את המחסום.

במשפט נשמעו עדויותיהם של התובע, של עד מטעמו, מר דן בנטון, ושל הנתבעת, וכן הוגשו מסמכים שונים מטעם הצדדים.

טענות התובע

לטענת התובע, לאחר שהמחסום בשער הבקו"ם לא נפתח, הנתבעת לחצה על כפתור האינטרקום, התובע ענה לה, והנתבעת ביקשה את עזרתו.

התובע, שלא הכיר את הנתבעת באופן אישי ולא ידע אם הנתבעת הנה עובדת בית החולים ו/או מנויה קבועה בחניון, החליט לפעול בהתאם לנוהל במקרה כזה.

לפיכך, התובע ביקש מהנתבעת פרטי זיהוי שלה. התובע ערך בדיקה במחשב ונוכח לגלות כי הרכב של הנתבעת אינו מופיע כמנוי רשום, שכן תוקף המנוי פג מספר ימים קודם לכן והמנוי לא חודש.

בהמשך לכך, ביקש התובע מהנתבעת פרטים נוספים, ולאחר שהוברר כי הנה עובדת "גלעד" ואינה עובדת בית החולים, הודיע לה, בהתאם לנוהל, כי אינו יכול לאפשר לה לצאת מהחניון ללא תשלום.

בשלב זה, לטענת התובע, הנתבעת החלה להרים את קולה והודיעה לו כי תגיע אליו.

בהמשך לכך, הנתבעת הגיעה עם רכבה לאזור היציאה הראשית (המערבית) מחניון בית החולים, שבסמוך אליו ממוקם חדר הבקרה, ניסתה לצאת מהחניון שוב ללא הצלחה, והחנתה את רכבה במקום, תוך שהיא חוסמת נתיב.

לאחר חניית הרכב כאמור, יצאה הנתבעת מרכבה וניגשה לחדר הבקרה, בו נמצאו התובע והעד, מר דן בנטון, שהנו בקר שעבד יחד עם התובע.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ