אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> חרחש נ' מדינת ישראל

חרחש נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 20/06/2018 | גרסת הדפסה

רע"פ
בית המשפט העליון ירושלים
3446-18
19/06/2018
בפני השופט:
י' אלרון

- נגד -
המבקש:
עאמר חרחש
עו"ד יעקב אריאל
המשיבה:
מדינת ישראל
עו"ד יורם הירשברג
החלטה
 
  1. בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים (השופטים נ' בן אור, ר' וינוגרד וא' דראל) בע"פ 7791-01-17 מיום 26.6.2017, בגדרו נדחה ברובו ערעורו של המבקש על הכרעת דינו וגזר דינו של בית משפט השלום בירושלים (השופט י' מינטקביץ) בת"פ 41203-02-13.

 

  1. ביום 18.6.2015 הוגש נגד המבקש כתב אישום המונה שמונה אישומים שבמסגרתם יוחסו למבקש שורת עבירות על פקודת מס הכנסה [נוסח חדש] (להלן: פקודת מס הכנסה) וחוק מס ערך מוסף, התשל"ו-1975 (להלן: חוק מע"מ), וכן עבירה של הפרת הוראה חוקית.

 

  1. בתמצית יצוין כי על פי עובדות כתב האישום המתוקן, בין השנים 2012-2006, ועד למעצרו ביום 20.2.2013 עסק המבקש, בין היתר, בסחר והשכרה של מוניות במסגרת עסק שבבעלותו ובניהולו, בשם "חברת המזרח התיכון להשכרת רכב בע"מ". כל אחד משבעת האישומים הראשונים מתייחס לשנה אחרת בתקופה המתוארת בכתב האישום, ובמסגרתו מצוינת הערכת הכנסותיו של המבקש בגין הפעילות האמורה במשך אותה שנה.

 

           כאמור בכתב האישום, במהלך התקופה הרלוונטית נהג המבקש לרכוש כלי רכב, להכשׁירם לשמש כמוניות ולהשׂכירם לנהגי מוניות באמצעות עובדיו, וזאת מבלי להוציא קבלה או חשבונית עבור דמי השכירות, באופן שמרבית ההכנסה מדמי השכירות לא דווחה לרשויות המס.

 

           בנוסף, נטען כי המבקש סייע לחלק מנהגי המוניות "לרמות" את רשויות המיסים בכך שהוציא להם תלוש שכר, בתמורה לתשלום חודשי קבוע, באופן שאיפשר להם להירשם בפני הרשויות כשכירים וכך להתחמק מהצורך לדווח על הכנסותיהם כנהגי מוניות עצמאיים.

 

           עוד נטען כי המבקש נהג לדווח על כך ששילם משכורות על פי תלושי השכר הפיקטיביים שניפק לנהגי המוניות, ובכך הגדיל בכזב את רישום הוצאות העסק, לעתים עד כדי דיווח על הפסדים בלבד.

 

במהלך ההליך, לאחר בחינה חוזרת של חומר הראיות בתיק תיקנה המשיבה את הערכתה בדבר היקף ההכנסות שהעלמתן נטענה במסגרת כתב האישום, כך שמכתב האישום נגרעו ההכנסות שהופקו מהשכרת מוניות מסוימות בשנים שבהן לא הוכחה הפעלתן ברמת ההוכחה הנדרשת בהליך הפלילי.

 

  1. במסגרת האישום השמיני יוחסה למבקש עבירה של הפרת הוראה חוקית, לפי סעיף 287 לחוק העונשין.

 

           על פי עובדותיו של אישום זה, ביום 23.10.2014 בשעה 15:30 נמצא המבקש במוסך לתיקון מוניות בשכונת אבו-טור שבירושלים, אשר נמצא בשליטתו, וזאת על אף שבאותה השעה אמור היה להימצא במעצר בית, בהתאם להחלטות בית משפט השלום בירושלים מיום 28.2.2013 ומיום 30.9.2013.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ