ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
|
29084-05-10
01/11/2010
|
בפני השופט:
יובל גזית
|
- נגד - |
התובע:
דוד בנימין וינברג
|
הנתבע:
1. כ.י.ד. ערוץ הקניות 2. צ'יפ מחשבים בע"מ
|
פסק-דין |
פסק דין
1.התובע רכש מהנתבעת 1 מחשב מדגם DUAL CORE הכולל מסך LCD 22 אינטש, מדפסת, ואחריות ל-12 חודשים במחיר של 2,994 ₪ ובתוספת דמי הובלה בסך של 99 ₪.
2.המחשב על מרכיביו סופק לתובע על ידי הנתבעת 2, אשר אף נתנה תעודת אחריות.
3.לימים התקלקל המחשב ולטענת התובע הוא יצר קשר טלפוני עם הנתבעת 2 אלא שמי מטעם הנתבעת סירב ליתן לו את השירות מבלי שנתן הסבר ודרש שהתובע יביא את המחשב אל המעבדה של הנתבעת 2. כמו כן נטען כי השיחה נותקה על ידי מי מטעם הנתבעת 2.
4.ביום 30.4.2010 שלח התובע מכתב התראה לנתבעות.
5.היות שהאחריות כוללת גם שירותי שליחות מבית הלקוח למעבדה וחזרה לבית הלקוח, והיות שהתובע לא קיבל את השירות דנן, הוא הגיש את התביעה שלפניי ודורש את הסך של 11,093 ₪.
6.המחשב לא תוקן עד היום.
7.ביום 20.10.10 התקיים דיון והתובע ונציג הנתבעת 2 העידו ונחקרו בחקירה נגדית. התובע ביקש לסכם את טענותיו בכתב, ובית המשפט נעתר לבקשתו.
8.בעדותו הרחיב התובע את החזית שכן טען טענות שלא בא זכרן בכתב התביעה לעניין החלק הנוסף בגינו שילם 290 ₪ וההוצאות שהוציא בגין נסיעה במונית. מלבד זאת ומן המסמכים עולה כי התובע ביקש להתקין תוכנה נוספת שאינה כלולה בעסקת היסוד, ולפיכך נדרש לתוספת תשלום ולהביא את המחשב אל הנתבעת 2 על חשבונו, ואיני מוצא בכך כל פסול.
9.אין מחלוקת בין הנתבעים כי אילו יוטל חיוב כלשהו, הוא ישולם על ידי הנתבעת 2, שכן היא זו שאמורה היתה לבצע את התיקון. לטענת הנתבעת 2, אין אצלה תיעוד לשיחת הטל' לה טוען התובע, וכי לאחר שקיבלה את מכתבו מיום 30.4, פנה נציג הנתבעת 2 ושוחח עם התובע באמצעות מכשיר הטלפון, וגם כתב לו מכתב ביום 3.5.10. עוד טוענת הנתבעת כי התובע סירב להצעתה ליטול את המחשב על חשבונה ולתקנו.
10.בחקירה הנגדית לא הכחיש התובע כי אכן פנו אלי וביקשו לקחת את המחשב ולתקנו, אלא שהוא דרש ראשית לשלם את הנזק.
ממכתבו של התובע מיום 30.4 עולה כי הנזק שנגרם לו לטענתו באותה עת זמן קצר לאחר השיחה הנטענת, עמד על סך של 5,000 ₪, וכן 200 ₪ לכל יום של אי טיפול בבעיה.
11.בעדותו בעמ' 2 שורה 5 לפרוטוקול טען התובע כי רכש מחשב משומש בעלות של 2,000 ₪ ואילו במכתבו מיום 30.4 טען כי עלות המחשב שנרכש הינה 1,000 ₪ בלבד. נציג הנתבעת העיד כי לא ברור לו מדוע לא נלקח המחשב, ושלא היתה סיבה מצד הנתבעת לסרב לקחת את המחשב לתיקון, שכן היא עושה באופן תדיר ואף צירף רשימות המעידות על כך. הרשימות אמנם מתייחסות לחודש אחר, אך מלמדות על אופן התנהלותה של הנתבעת.
12.בעדותו טען התובע כי סכום התביעה מורכב מעלות המחשב בסך של 3,093 ₪ ותוספת בגין התוכנה הנוספת בסך של 800 ₪, תיקון נזק ועוגמת נפש לארבעה אנשים, ו-2,000 ₪ הוצאות משפט המורכבות מהדפסות וזמן.
13.לאחר ששמעתי את טענות הצדדים ועיינתי בכתבי הטענות, נחה דעתי כי דין התביעה להידחות.
14.לית מאן דפליג כי נציג הנתבעת 2 אכן יצר עם התובע קשר מיד כשקיבל את מכתבו והציע לו ליטול את המחשב על מנת לתקנו וזה סירב.
לא שוכנעתי כי התובע יצר קשר טלפוני עם הנתבעת 2 ביום 13.4.10.
גם אם נוצר קשר ביום 13.4.10 הרי שחלפה תקופה קצרה ביותר עד שהסכימה הנתבעת 2 לקחת את המחשב מביתו ולתקנו.
לפיכך, שומה היה על התובע להסכים להצעת התיקון ובכך לאיין אפשרות של נזק שלא נגרם עד למועד זה.
תחת זאת החליט התובע לסכל את האפשרות של תיקון המחשב וביקש כי הנתבעות יפצו אותו בסכומים גבוהים מאוד ללא כל קשר למציאות ולנזק הנטען.