אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ה' נ' בית ג'נרל עלית מהנדסים בע"מ

ה' נ' בית ג'נרל עלית מהנדסים בע"מ

תאריך פרסום : 17/03/2013 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חדרה
8068-10-12
11/03/2013
בפני השופטת:
רקפת סגל מוהר

- נגד -
התובעת:
ז.ה.
הנתבעת:
בית ג'נרל עלית מהנדסים בע"מ
פסק-דין

 

רקע

1.בתאריך 24.1.11 נחתם הסכם בין התובעת הגב' ז.ה., לבין הנתבעת חברת ג'נרל עלית מהנדסים בע"מ. במסגרת הסכם זה, התחייבה הנתבעת למתן שירותי אחזקה ותיקונים בחמישה מכשירי חשמל ביתיים השייכים לתובעת, כמפורט ב"תעודת החזקה למכשירים" מאותו היום. תקופת ההסכם נקבעה ל- 48 חודשים ועוד 5 חודשים נוספים ללא תשלום, שניתנו לתובעת בחינם בגין שנת ביטוח שעמדה לזכותה בחברה אחרת, אצלה היא היתה מבוטחת קודם לכן. אין מחלוקת על כך שבמועד ההתקשרות בהסכם זה, שילמה התובעת לנציג הנתבעת סך כולל של 3,204 ₪ (כשבהסכם מצויין כי מדובר בתשלום חודשי של 80 ₪, הגם שהסכומים לא מתיישבים זה עם זה) והתחייבה לשלם סך של 88 ₪ נוספים השתתפות עצמית בעד כל ביקור טכנאי.

טענות התובעת

2.לטענת התובעת, בחלוף קצת יותר משנה מאז, בתאריך 27.2.12, בעקבות התרשמותה משירות לקוי ולא מקצועי מצד אנשי מקצוע שנשלחו על ידי הנתבעת לתיקון תקלות שארעו במדיח הכלים ובמייבש הכביסה שלה, היא החליטה להפסיק את ההתקשרות ובקשה לבטלה.

3.לגרסתה, פנייתה אל הנתבעת בבקשת הביטול נענתה כמעט כחודש לאחר מכן, ביום 21.3.12, אז הודיעה לה הנתבעת כי תוכל לבטל את ההתקשרות בתנאי שינוכה סכום של 2,269 ₪ מן הסכום אותו היא שילמה בשעתו.

4.התובעת מוסיפה וטוענת כי לנוכח דרישה זו, שנראתה לה מוגזמת, היא פנתה אל המועצה הישראלית לצרכנות אשר פנתה בשמה אל הנתבעת, מספר פעמים, במשך מספר חודשים – עד לתחילת חודש יולי 2012, אך לא נענתה. במשך כל התקופה הזו, המשיכה הנתבעת לגבות מהתובעת תשלומים חודשיים, באמצעות כרטיס האשראי שלה.

5.במצב דברים זה בו, לתפיסתה, הסתבר כי מלכתחילה לא יכולה היתה הנתבעת לעמוד בהתחייבותה ליתן לה שירותי אחזקה ותיקונים מקצועיים, סבורה התובעת כי יש מקום לחייב את הנתבעת להשיב לה את מלוא כספה.

לחלופין, מבקשת התובעת לקבוע כי מכיוון שהיא הודיעה לנתבעת בכתב על רצונה לבטל את העיסקה, אזי על הנתבעת להשיב לה את החלק היחסי של התשלום, החל ממועד ההודעה – 27.2.12.

בתבעה את הסעד הזה, טוענת התובעת כי מדובר ב"עסקה מתמשכת" כהגדרתה בסעיף 13ג(א) לחוק הגנת הצרכן ולכן על פי הוראת סעיף 13ד(א) לחוק זה, היתה לה זכות לסיים את ההתקשרות, בכל שלב, בהודעה על כך, בעל-פה או בכתב.

6.התובעת מוסיפה וטוענת כי לאור התנהגות הנתבעת, אשר נמנעה מביטול העסקה במשך תקופה ממושכת, מגיע לה פיצוי בסך 2,000 ₪ בגין עוגמת נפש וכי יש לחייב את הנתבעת גם בפיצויים לדוגמא, מכח סעיף 31א(א)(2ב) לחוק, עד לסכום של 10,000 ₪, ללא הוכחת נזק.

טענות הנתבעת

7.להגנתה, טענה הנתבעת באמצעות נציגה, מר איציק כהן, כי ארבעה מתוך חמישה מכשירי החשמל נשוא ההסכם, היו מכשירים בני יותר מ- 10 שנים וכי במהלך שנת ההתקשרות הראשונה, עשתה הנתבעת מעל ומעבר במתן שירות ותיקון למכשירים אלה.

8.נציג הנתבעת לא כפר בזכותה של התובעת לבטל את ההסכם, על אף שלדבריו האפשרות הזו היתה "הכי פחות עדיפה עליו" וטען כי ניסה לשכנע אותה לפתור את המחלוקת שהתעוררה ביניהם, בדרכים אחרות, אלא שהיא לא הסכימה.

לתפיסתו, משעמדה התובעת על רצונה לבטל את העיסקה, צריך היה הביטול להיות כרוך בתשלום של 1,345 ₪ נוספים על דמי השירות לשנה הראשונה, לשם כיסוי הוצאות הנתבעת ודמי ביטול: כך טוענת הנתבעת בסעיף 11 לכתב ההגנה:"...ההשקעה העצומה של הנתבעת בנסיונות לתקן את מכשירי החשמל של התובעת עלו עשרת מונים על הפרמייה ששולמה עבור השנה הראשונה להסכם" וכך גם טען נציג הנתבעת בבית המשפט:"...היא צריכה לממן את כל הוצאותינו בגלל שהיא מבקשת לבטל את ההסכם טרם זמנו... החברה לא יכולה להפסיד כספים בגלל לקוח שרוצה לבטל את ההסכם, בטרם הסתיים החוזה".

המסגרת הנורמטיבית

9.האם אכן מדובר ב"עיסקה מתמשכת"?

חוק הגנת הצרכן, התשמ"א- 1981 ייחד סעיף נפרד לטיפול בעסקה המכונה "עסקה מתמשכת".

"עיסקה מתמשכת" מוגדרת בסעיף 13ג. לחוק זה, כך: "עיסקה לרכישת שירותים באופן מתמשך, לתקופה קצובה או בלתי קצובה".

המדובר ביחסים ארוכי טווח שבין עוסק לצרכן, במסגרתם העסקה מתחדשת מתקופה לתקופה ולרוב היא תמשיך להיות בתוקף עד אשר הצרכן יבקש את סיומה. ברוב המקרים, אמצעי התשלום הוא כרטיס אשראי או הוראת קבע, כך שהתשלום מתבצע ללא צורך בפעולה של הצרכן.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ