אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> הררי נ' המרכז למוצרי חשמל ומוצרי בית ואח'

הררי נ' המרכז למוצרי חשמל ומוצרי בית ואח'

תאריך פרסום : 10/04/2011 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות צפת
29418-11-09
02/04/2011
בפני השופט:
אינעאם דחלה-שרקאוי

- נגד -
התובע:
יהודית הררי
הנתבע:
1. המרכז למוצרי חשמל ומוצרי בית
2. קריסטל מכונות ומוצרי חשמל בע"מ ח.פ. 520033937
3. אמפא מוצרי צריכה בע"מ

פסק-דין

פסק דין

עניינינו בתביעה כספית שהגישה התובעת נגד שלוש נתבעות.

העובדות בקצרה

1.התובעת פנתה לנתבעת מספר 1 ורכשה מקרר מדגם AM3700 (להלן:"המקרר") בסך של 10,000 ₪ .

2.הנתבעת 3 הינה החברה אשר ייבאה את המוצר נשוא התביעה.

3.הנתבעת 2 הינה החברה אשר נכנסה לנעלי הנתבעת 3 .

4.ביום אספקת המקרר גילתה התובעת מכה בדלת השמאלית של המקרר, ובאותו היום פנתה למנהל הנתבעת מספר 1 מר עודד ברדה (להלן:"עודד") וטענה כי קיבלה מקרר פגום.

5.לאחר שהובטח לה ע"י עודד כי תקבל מקרר חדש, חיכתה התובעת בסבלנות ללא כל תועלת.

6.לאחר מספר שבועות, ביקר טכנאי מטעם הנתבעת מספר 2 בביתה, אך הביא עימו דלת לא מתאימה והמקרר נשאר פגום כשהיה.

7.בעקבות תקלות רבות שהחלו במערכת קוביות הקרח של המקרר, והגיעו עד לקצר במערכת החשמל, ביקרו טכנאים מטעם הנתבעת מספר 2 כ- 7 ביקורים, ללא כל הצלחה.

8.התקלות במקרר המשיכו להופיע, והופיעו אף בצורות נוספות, לדוגמה המקרר החל להפשיר מעצמו, ואז החליפה הנתבעת מס' 2 את הכרטיס של המקרר, אך לאחר החלפתו, החל המקרר להקפיא את המוצרים שבתוכו.

9.ביקורים רבים של הטכנאים לביתה של התובעת, לא פתרו את הבעיה, ואף נמסר לה באחד הביקורים כי אין חלקי חילוף למקרר מסוג המקרר נשוא התביעה, ולכן הוצע לה לתובעת כי בתמורה לחתימתה על "כתב ויתור ושחרור סופי" תקבל היא פיצוי מיקרוגל נירוסטה+שנתיים אחריות. התובעת סירבה לחתום על המסמך, והמקרר אינו עובד עד היום הזה.

10.התובעת טוענת כי נגרמו לה נזקים נוספים בנוסף להפסד המקרר, אוכל אשר היה בתוך המקרר ונזרק, היעדרות מהעבודה, עת המתינה לביקור הטכנאים בביתה, ולכן היא מבקשת שיפצו אותה בסך של 25,000 ₪ .

11.מר ברדה טען, כי המקרר סופק לתובעת כשהוא סגור באריזה, ובזמן הובלת המקרר ופריקתו בביתה של התובעת לא הבחין בפגם כשלהוא בדלת, פנה בשם התובעת לחברת אמפא, אשר יש לה חברת שירות לתיקון התקלות, וחברת אמפא הבטיחה לבוא ולתקן את דלת המקרר. גם כשהופיעו תקלות נוספות במקרר, ותלונותיה של התובעת היו מוצדקות, נתן עזרה לתובעת ופנה בשמה לחברת אמפא. לטענתו מי שאמור לטפל בתקלות זו חברת אמפא ולא הוא. הוא מדגיש כי היה מוכן למכור לתובעת מקרר חדש במחיר מוזל, אך אינו יכול לספק לה מקרר חדש ללא כל תמורה.

12.בשם הנתבעות 2 ו-3 הופיע הנציג מר אשריאן וטען כי הנתבעת 2 לא הייתה קשורה לחברת אמפא בשנים שהתובעת רכשה את המקרר, ולכן אין עילה נגדה. הוא מדגיש כי המקררים יובאו מסין, ע"י הנתבעת 3, חברת אמפא, אשר נתנה את השירות. נתבעת 2 רכשה את המפעל אשר מייצר מקררים מאת הנתבעת 3 ואשר נמצא בעפולה, לאחר שהנתבעת 3 נקלעה לקשיים, מונה לה מפרק, ואת פעילות החברה לקחה על עצמה חברת מרום שירותים ואחזקה במוגבלות של אספקת חלקים.

13.ביום 27/1/11 התקיים דיון, בו העלו הצדדים את טענותיהם.

דיון והכרעה

14.הנתבעת 1 הינה חברה אשר מספקת מוצרי חשמל לצרכנים. האחריות לתיקון מוצרי החשמל אשר היא מספקת לצרכנים, נופלת על שכמן של החברות אשר מייבאות מוצרים אלו, ומחויבות במתן שירות ללקוח, ובעניינינו, חברת אמפא, הנתבעת 3.

15.אין חולק כי הנתבעת 3 אינה פעילה עוד וכי הנתבעת 2 קיבלה על עצמה יחד עם חברת "מרום שירותים ואחזקה " ליתן שירות למקרר שנרכש אצל הנתבעת 1, ועל כן הנתבעת 2 היא כמובן שמחויבת עקרונית במתן שירות לתובעת ו/או לפצותה בגין נזקיה.

16.מעדויות הצדדים עולה כי אין בעצם מחלוקת בדבר הנזקים והתקלות שבמקרר, כי המקרר הינו מוצר פגום ולא תקין.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ