מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> הראל חברה לביטוח בע"מ נ' בשארי - פסקדין
חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

הראל חברה לביטוח בע"מ נ' בשארי

תאריך פרסום : 11/07/2013 | גרסת הדפסה
תא"מ
בית משפט השלום רחובות
23472-08-12
30/06/2013
בפני השופט:
יעל טויסטר ישראלי

- נגד -
התובע:
הראל חברה לביטוח בע"מ
הנתבע:
יהודה בשארי
פסק-דין

פסק - דין

מבוא

בפני תביעת שיבוב בסך של 5,897 ₪ שהוגשה ע"י הראל חברה לביטוח בע"מ (להלן: "התובעת") כנגד יהודה בשארי (להלן: "הנתבע"), בגין נזקי רכב.

טענות הצדדים

1.התובעת, חברת מניות בע"מ העוסקת בעסקי ביטוח, הייתה, כך על פי כתב התביעה, המבטחת של רכב מסוג פולקסווגן נושא מ.ר 8332070 (להלן: "רכב הפולקסווגן") ע"ש ויטקובסקי גיא (להלן: "המבוטח").

2.התובעת טוענת, כי הנתבע הינו הבעלים ו/או המחזיק ו/או המשתמש ו/או הנהג של רכב נושא מ.ר 9142272 (להלן: "רכב הנתבע").

3.לטענת התובעת, בתאריך 4.5.11, ארעה תאונת דרכים, עת רכב הפולקסווגן נסע בנתיב השמאלי בכביש גהה לכיוון צפון, כשלפתע עקף אותו רכב הנתבע בחוסר זהירות ובניגוד לדין ופגע ברכב הפולקסווגן בצדו הקדמי ימני. יצוין כבר עתה, כי בהתאם ל"הודעה על התאונה" שצורפה לכתב התביעה ואף הוגשה לבית המשפט וסומנה ת/6, ארעה התאונה ביום 4.8.11 (להלן: "ת/6").

4.התובעת טוענת, כי התאונה ארעה מחמת הפר חובות שבחוק ו/או מחמת רשלנותו של הנתבע.

5.הנזק שנגרם לרכב הפולקסווגן הוערך ע"י שמאי רכב בסך של 6,470 ₪. התובעת פיצתה את המבוטח בהתאם לחבותה שעפ"י הפוליסה בסכום הנזק בניכוי ההשתתפות העצמית וכינון בסכום כולל של 5,830 ₪, נכון ליום 5.12.11. נזקיה של התובעת, משוערכים, נכון למועד הגשת התביעה, בסך של 5,897 ₪.

6.בכתב ההגנה שהגיש הנתבע, טען, כי הינו בעל הרכב, אך לא נהג ברכב בעת קרות התאונה, ומשכך, לטענתו, אין לתובעת כל עילת תביעה כנגדו. הנתבע ציין, כי מר אבשלום בשארי נהג ברכב בעת התאונה נשוא התביעה.

7.לטענת הנתבע, התאונה התרחשה ביום 4.8.11, עת מר אבשלום בשארי נהג ברכב הנתבע בכביש גהה לכיוון צפון בסמוך לגבעת שמואל, כשלפתע רכב הפולקסווגן, אשר נסע בנתיב השמאלי, סטה ימינה ופגע בחלקו האחורי שמאלי של רכב הנתבע אשר נסע בנתיב האמצעי כדין.

8.לאור האמור, טוען הנתבע, כי התאונה נגרמה עקב רשלנות ו/או הפר חובות שבחוק מצד התובעת, ולחילופין יש לייחס לתובעת ו/או למי מטעמה רשלנות תורמת בשיעור מכריע של 100%.

דיון והכרעה

9.טרם בחינת העדויות באשר לנסיבות קרות התאונה, יש לציין כי הנתבע טען, כאמור, בכתב הגנתו כי מר אבשלום בשארי נהג ברכב בעת קרות התאונה, ומשכך אין להטיל עליו כבעל הרכב אחריות לנזקי הרכוש שנגרמו. טענה זו לא בא זכרה בסיכומי ב"כ הנתבע. לאור האמור ובשים לב להלכה הקובעת כי בית המשפט לא יתייחס לטענה שנזנחה בסיכומים, וזאת אף אם הועלתה הטענה בכתב הטענות (ראה ע"א 447/92 חט נ' אינטרקונטיננטל קרדיט בע"מ פד"י מט' (2) 102), לא מצאתי מקום לדון בטענה זו.

10.ביום 24.6.13, נשמעו הוכחות בתיק. מטעם התובעת העיד מר גיא ויטקובסקי ומטעם הנתבע העיד מר אבשלום בשארי, מר אופיר בשארי ומר דוד שואף.

11.מר גיא ויטקובסקי, נהג רכב הפולקסווגן, (להלן: "ויטקובסקי"), העיד כי נסע במהירות של כ- 70-80 קמ"ש, בכביש 4 מכיוון דרום לצפון, באזור מחלף גהה, וכי הרכב של הנתבע נצמד אליו מאחור. בשלב מסוים, כך על פי עדותו, יצא רכב הנתבע לעקיפה, עקף רכב שהיה מימינו של רכב הפולקסווגן וניסה להיכנס בין הרכב שעקף לרכב הפולקסווגן.

12.עוד העיד ויטקובסקי, כי רכב הפולקסווגן נפגע בצדו הימני קדמי ורכב הנתבע נפגע בצדו השמאלי אחורי.

13.עדותו זו של מר ויטקובסקי באשר לאופן קרות התאונה אינה מהימנה ואינה אמינה בעיניי. בכתב התביעה וב-ת/6 צוין, כי התאונה ארעה עת ניסה רכב הנתבע לעקוף את רכב הפולקסווגן. גם בשרטוט שצורף להודעה על התאונה, נראה כי התאונה ארעה עת רכב הנתבע, אשר נסע מאחורי רכב הפולקסווגן, עקף רכב שהיה מימינו של רכב הפולקסווגן (להלן: "העקיפה הראשונה") וניסה לחזור לנתיב בו נסע קודם לכן, תוך כדי עקיפה של רכב הפולקסווגן (להלן: "העקיפה השנייה").

14.במהלך עדותו של ויטקובסקי, בעניין זה, עלו סתירות, כך כשנשאל "תסביר לי אם השרטוט שלך מתאר נכונה את מצב הדברים שהרכב שלו בזווית שמאלה, ואתה פוגע בחלק האחורי שלו, איך אתה מסביר שאצלך יש שפשוף מעל הכנף ולא פגיעה בחזית הרכב באזור הפנס?" השיב – "ממש לא. אתה טועה. הרכב הפוגע נדחף בין שתי מכוניות בכוח. לכן לא הייתה פגיעה של החלק החזיתי שלי בדלת שלו אלא שפשוף של שני הצדדים" (פרוטוקול, עמוד 2, שורות 8-12), אולם, בהמשך העיד – "...הוא עקף אותי אז נסע יותר מהר" (פרוטוקול, עמוד 2, שורה 18).

15.עדותו של ויטקובסקי, אינה עונה בבירור על השאלה האם התאונה ארעה עת ניסה רכב הנתבע לסטות שמאלה לכיוון נסיעת רכב הפולקסווגן ולהשלים ביצוע העקיפה השנייה או שמא ארעה התאונה טרם התחלת העקיפה השנייה, עת היו הרכבים מקבילים זה לזה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ