1. הנאשם הואשם בביצוע סטייה שלא בבטחה, נהיגה בחוסר זהירות ואי מסירת פרטים, עבירות על תקנות 41 ו - 21(ג) לתקנות התעבורה, התשכ"א-1961, ותקנה 144(א)(3) לתקנות התעבורה בקשר עם סעיף 38(1) לפקודת התעבורה [נוסח חדש] התשכ"א-1961.
2. נסיבות האירוע כמפורט בכתב האישום הינן כדלקמן:
בתאריך 11.03.2008, שעה 16:00 לערך, נהג הנאשם משאית דאף מספר 1816213 בת"א-יפו ברחוב לה-גארדיה לכיוון מערב והתקרב לגשר לה-גארדיה.
אותה שעה נהג לוביץ עודד (להלן-נהג הטויוטה ) רכב מסוג טויוטה מ.ר. 3099901 במקום האמור משמאל כיוון נסיעת הנאשם ובכיוונו והתקרב למקום האמור.
הנאשם נהג בחוסר זהירות, לא נתן תשומת לב מספקת לדרך, סטה שמאלה כיוון נסיעתו, חסם דרכה של הטויוטה ושני כלי הרכב התנגשו.
כתוצאה מהתאונה נחבל נהג הטויוטה וכלי הרכב המעורבים ניזוקו. הנאשם עזב המקום בלי למסור פרטים.
3. מטעם התביעה העידו בפניי גובה הודעת הנאשם ונהג הטויוטה. כן,הוגשו צילומים של המשאית, שצולמו על ידי נהג הטויוטה בעת האירוע, הודעת הנאשם ותעודה רפואית.
מטעם ההגנה העידו הנאשם ומי ששימש קצין רכב בחברה בה עבד הנאשם בעת האירוע - מיכאל ביטון. כן, הוגשו צילומים של המשאית ושרטוט, שערך נהג הטויוטה.
4. נהג הטויוטה העיד, כי נסע ברחוב לה-גארדיה מכיוון מזרח למערב בנתיב הימני מבין שני נתיבים המיועדים לפניה שמאלה לדרך איילון. הנאשם נסע מעט לפניו בנתיב השמאלי ביותר, המיועד לנסיעה לכיוון ישר. הכביש היה פקוק, ובעת שנוצר בין רכבו לרכב שלפניו רווח של 3-4 מטרים, סטה הנאשם שמאלה לתוך לנתיב נסיעתו, ופגע במראה, בכנף ובחלק מהפגוש הקדמי של רכבו. לאחר התאונה, נהג הטיוטה ניגש לנאשם, אך האחרון התעלם ולא פתח את החלון. הוא התעקש ודפק על חלון המשאית, ולבסוף הנאשם פתח את החלון וירד מהמשאית.
הנאשם התבקש למסור את פרטיו ,אך סירב. משכך, צילם נהג הטיוטה את מספר המשאית ואת הנאשם העומד מחוץ לה.
הנאשם החל בנסיעה ונהג הטיוטה מיהר וקפץ הצידה, כשלטענתו נפגע קלות בחזהו.
בשעה 16:31 אותו יום נבדק במיון אורטופדי באסף הרופא, שם התלונן על כאבים בגב התחתון. נהג הטויוטה לא הגיש תביעה, בגין נזקי גוף. עוד אותו יום פנה למשטרה והגיש תלונה.
5. הנאשם מסר בהודעתו תחת אזהרה, כי נסע בנתיב האמצעי ברחוב לה גארדייה, אך סטה שמאלה היות והתכוון לפנות לדרך איילון דרום. הוא אותת והחל ביצוע הסטייה, כשהמרחק בין המשאית לבין רכב הטויוטה, שנסע בנתיב משמאלו היה כשלושה מטרים, אלא שלטענתו נהג הטויוטה "
נדחף ולא אפשר לו להיכנס לנתיב."
הנאשם טען, כי המראה הימנית ברכב הטויוטה פגעה בפינה השמאלית אחורית של המשאית, והכחיש, כי נגרם נזק לכנף הימנית קדמית ברכב הטויוטה.
הנאשם, אם כן, הודה בפה מלא, כי נסע בנתיב האמצעי וסטה שמאלה לעבר נתיב נסיעת רכב הטויוטה, כשבשעת התאונה המשאית טרם התיישרה בנתיב הנסיעה, אלא הייתה בזווית.
6. בתחילה טען הנאשם בהודעתו, כי "מיד עצרתי וירדתי מהמשאית", אך בהמשך תיקן את דבריו והודה, כי ירד מהמשאית רק לאחר שנהג הטיוטה פנה אליו דרך החלון הקדמי שמאלי של המשאית. הוא אמנם לא מסר לנהג הטויוטה את פרטיו בו בעת, אך לגרסתו הציע, כי יעצרו בכביש ההשתלבות לדרך איילון, ושם יחליפו פרטים. הנאשם טען, כי עצר אחרי הפנייה שמאלה לכיוון דרך איילון והמתין כרבע שעה, אך נהג הטויטה לא הגיע. משכך,התקשר לקצין הרכב של החברה בה עבד, והאחרון שיחרר אותו מההמתנה ומסר לו להמשיך בנסיעה.
7. בעדותו הייתה לנאשם גרסא שונה בתכלית. על פי גרסא זו הוא נסע בנתיב השמאלי מבין שני נתיבים המיועדים לפניה שמאלה לדרך איילון, וסטה ימינה לנתיב שמימינו.
נהג הטויטה נהג במקביל אליו, בנתיב השמאלי מבין שני הנתיבים הללו. לא היה כל מגע בין כלי הרכב, ונהג הטויטה לא הצביע בפניו על נזק כלשהו.
הנאשם התחמק מלהשיב האם טרם הסטייה נסע על הנתיב לכיוון ישר, וטען: "
לא זכור לי
כרגע נתיבים" ובהמשך : "
כמדומני, לא בטוח, שמאלה, לא רוצה להגיד סתם, כמה שזכור לי זה שמאלה, לא יודע."