אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק פ 8286/03

החלטה בתיק פ 8286/03

תאריך פרסום : 16/10/2007 | גרסת הדפסה

פ
בית המשפט המחוזי באר שבע
8286-03
14/09/2005
בפני השופט:
ח. עמר

- נגד -
התובע:
מדינת ישראל
עו"ד ד. מזור
הנתבע:
אסור יוסי
עו"ד פ. ברוש
החלטה
  1. התלבטתי רבות אם להוסיף וליתן לנאשם הזדמנות נוספת, לצורך מיצוי תהליך הגמילה מסמים, בטרם ייגזר דינו, לאחר שהפעם - ועקב בעיות התנהגות, שכללו גם אלימות מילולית, במסגרת הקהילה הטיפולית "בית אור אביבה" - סולק הוא, ביום 25.7.05, מאותה קהילה, לאחר שהות של כ - 9 חודשים בה; ובמיוחד, משאין זו הפעם הראשונה שהוא נכשל בהתנהגות בעייתית לאורך תהליך הגמילה האמור; ואפע"פ כן, שבתי ונתתי לו הזדמנות נוספת, מפעם לפעם, למצות את התהליך הממושך, ובניגוד לעמדת ב"כ המאשימה.

לא למותר לציין, כי על דבר סילוקו ממסגרת הקהילה הנ"ל (ביום 25.7.05) נודע לביהמ"ש ולשירות המבחן רק מפי עו"ס הקהילה הנ"ל; ובלא שהנאשם עצמו טרח ליידע את ביהמ"ש או את שירות המבחן.

בנסיבות אלו, קשה עד מאוד שלא להצדיק את עמדתה הנחרצת של ב"כ המאשימה, שלא לדחות עוד את מתן גזה"ד, ושלא להעתר להמלצת שירות המבחן, הממליץ גם עתה על דחיית מתן גזה"ד ב - 4 חודשים, כדי לאפשר מיצוי התהליך עד תומו.

  1. בסופו של דבר - ולגמרי לא בלי לבטים, כאמור - החלטתי לשוב וליתן הזדמנות אחרונה לנאשם זה.  ואם כך ראיתי לנהוג גם בזו הפעם - חרף הזהרותי הקודמות אותו - הרי שזה רק על שום שהמעידות שגילה הנאשם, לאורך התהליך הממושך עד כה, לא היו כרוכות בשימוש בסמים או בחזרה אל הסמים. שאם לא כן - גוזר הייתי את דינו של הנאשם זה מכבר.

מהתסקיר האחרון של שירות המבחן עולה, כי מספר ימים לאחר סילוקו של הנאשם ממסגרת אותה  קהילה - ולאחר שבקשותיו לאפשר לו להמשיך ולשהות בה, נדחו - פנה הוא עצמו ל"יחידה לטיפול ושיקום נפגעי סמים" שבמסגרת אגף הרווחה של עיריית באר-שבע, ועל פי המלצת שירות המבחן, התקבל הנאשם למרכז יום "בית חוסן" המעניק טיפול אמבולטורי; ומטרתו היא מניעת שימוש חוזר בסמים, שיקום והכנה לחיים עצמאיים. הפעילות במקום נמשכת מידי יום, מהבוקר עד שעות אחה"צ, והיא כוללת גם מעקב ובדיקות שתן. כן, ובנוסף, נוטל הנאשם חלק במפגשי .N.A   בשעות הערב, לאחר פעילות במרכז היום הנ"ל.

כפי שדווח, משתף הנאשם פעולה במרכז היום האמור,  והוכח דבר המשך נקיונו מסמים; ולדעת שירות המבחן, קטיעת התהליך הממושך עד כה - על דרך של החזרת הנאשם למעצר - עלולה להוריד לטימיון את המאמצים הניכרים שהשקיע הנאשם עד כה, ואשר לאורם ניכרים שינויים בדפוסי התמודדותו והתנהגותו, וכן לגרום לחזרת הנאשם לשימוש בסמים ולהתנהגות עבריינית.

  1. בנסיבות אלו - ואדגיש, שוב, כי לא בלי לבטים - החלטתי גם בזו הפעם להאריך רוח עם הנאשם וליתן לו הזדמנות נוספת, לשם מיצוי תהליך הגמילה הממושך, במסגרת מרכז היום "בית חוסן". אינני מתעלם מכך שהדבר נחזה כאימוץ תכתיב, שהכתיב הנאשם, שעה שבמקום שהייה בקהילת "בית אור אביבה", על פי תוכנית הגמילה שהותוותה מלכתחילה - ואשר במו ידיו (או במו פיו) גרם לסילוקו הימנה - יטופל הוא במסגרת מרכז היום האמור, ובאופן שנראה, לכאורה, כי הנאשם מבקש לקבוע לעצמו את אופן ומסגרת טיפולו. ואולם, ומאידך, לא ניתן להתעלם מכך שפנייתו בעצמו למסגרת אחרונה זו מצביעה, לכאורה, על רצון להמשיך בתהליך; והדבר עדיף, כמובן, על פני הפסקת התהליך, כליל, כפי שקרה לא אחת במקרים רבים של נאשמים אחרים.

למותר לציין, כי בכך לא באתי לומר - ורחוק אני מכך - כי הנאשם ראוי ל"טפיחה על השכם". יתירה מזו,  אך ברור הוא כי לא ייתכן שהנאשם ישפר את מצבו, על דעת עצמו, באופן שיימצא בשעות הפנאי שלא תחת פיקוח, כפי שהיה במסגרת הקהילה הנ"ל.

  1. לאור כל האמור לעיל, דוחה את המשך הדיון ליום  2.2.06 שעה 09:00, לצורך קבלת תסקיר משלים סופי ועדכני, ולצורך השלמת הטיעונים לעונש.

כן, רואה אני להזהיר את הנאשם בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כי עליו למלא אחר כל ההוראות, התנאים, הנהלים, והדרישות כפי שהם במסגרת "בית חוסן", וכן, להמשיך בהשתתפות בקבוצות  N.A; וכי, אם לא ישתתף בכל הפעילויות הנ"ל, ולא ישתף פעולה באופן מלא, או אם יחרוג מההוראות, כאמור  לעיל, יובא בפני ביהמ"ש לאלתר, ייעצר, ודינו ייגזר.

כמו כן, אני מורה, כי - ולמעט בימים ובשעות שבהם עליו להימצא במסגרת הפעילות "בבית חוסן", או במפגשי N.A, או במפגשים עם שירות המבחן, לכשיזומן אל שירות המבחן - יימצא הנאשם במעצר בית בבית אחותו , הגב' אלמקייס אסתר, אשר ברחוב מבצע יואב 41/2 בבאר-שבע.

לצורך הבטחת האמור, יחתום הנאשם על ערבות עצמית  על סך 50,000 ש"ח וכן ימציא ערבות צד ג' של אחותו הנ"ל על סך 50,000 ש"ח, וזאת, בנוסף לערובות הקיימות.

הערובות, כאמור, תיחתמנה עד ולא יאוחר מיום (16.9.05).

שירות המבחן יגיש תסקיר משלים סופי ועדכני אודות הנאשם, עד יומיים קודם למועד הדיון, כאמור לעיל.

העתק החלטה זו יישלח לשירות המבחן, וכן למר שמעון אבינועם מנהל היחידה לטיפול ושיקום בנפגעי סמים, אשר באגף הרווחה של עיריית באר-שבע.

ניתנה היום י' באלול, תשס"ה (14 בספטמבר 2005) במעמד הצדדים.

ח. עמר - שופט

08286/03פ  055 נורית זורנו

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ