אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק פ 1639/04

החלטה בתיק פ 1639/04

תאריך פרסום : 08/09/2009 | גרסת הדפסה

פ
בית משפט השלום באר שבע
1639-04
24/11/2005
בפני השופט:
יעקב שפסר

- נגד -
התובע:
מדינת ישראל
עו"ד אורלי הרפז
הנתבע:
תורג'מן עמית
עו"ד יונס אלגרינאווי
החלטה

1.       הנאשם הורשע על פי הודייתו בכתב אישום מתוקן, בעבירות פריצה למקום מגורים (עבירה לפי סעיף 406 (ב) לחוק העונשין תשל"ז- 1977), גניבה (עבירה לפי סעיף 384 לחוק הנ"ל) וגניבת כרטיס חיוב (עבירה לפי חוק כרטיסי חיוב תשמ"ו- 1996), בכך שבחודש פברואר 2004 פרץ לדירת המתלוננת, גנב פריטי רכוש לרבות כרטיס חיוב של חברת ויזה.

2.      בהתאם להסדר שבין הצדדים ועל רקע גילו הצעיר של הנאשם שהינו יליד שנת 1985נתבקש קודם הטיעונים לגזר הדין תסקיר שרות מבחן בענינו. לא היתה התחייבות מצד מי מהצדדים לאמץ את המלצות התסקיר.

3.       בתאריכים 17.6.04 ו- 6.7.04 טענו הצדדים טיעוניהם וביום 18.7.04 פירטתי את השתלשלות נסיבותיו של תיק זה, לרבות עמדות הצדדים ביחס לבקשתו של ב"כ הנאשם לשחרר את הנאשם לתקופת נסיון, קודם מתן גזר דינו. לאחר התלבטות אשר גם ענינה פורט בהרחבה בהחלטתי האמורה, החלטתי בסופו של דבר, להעתר לבקשה, להשהות באופן חריג את מתן גזר הדין ולבקש מרשויות המבחן, להגיש תכנית מפורטת לשילובו של הנאשם בתכנית טיפולית. בעקבות החלטתי האמורה, התקיימו מספר ישיבות נוספות, שבעקבותיהן אכן ניתנה על ידי החלטה נוספת מיום 26.9.04 ובמסגרתה, שוחרר הנאשם לחלופת מעצר לצורך שילובו בתכנית הטיפולית.  שתי ההחלטות מדברות בעד עצמן ואיני מוצא טעם לחזור על תוכנן שוב.

4.   עתה הבשיל התיק למתן גזר הדין. בניגוד לעמדת המאשימה בדיון מיום 6.7.04, עת עתרה להפעלת המאסר המותנה התלוי ועומד כנגד הנאשם, חזרה היא מעמדתה ומבקשת אך להאריכו, תוך הטלת עבודות של"צ בהיקף ניכר על הנאשם. בא כח הנאשם,  מבקש מנגד, להסתפק בהארכת המאסר המותנה והעמדתו בפיקוח שירות מבחן, בלא להוסיף לו עבודות של"צ. זו למעשה היום נקודת המחלוקת בין הצדדים.

4.      שירות המבחן הגיש תסקיר עדכני שניתן להגדירו כחיובי. בהתאם לתסקיר, השקיע הנאשם מאמצים לעמוד בדרישות שירות המבחן, התמיד בגישה יציבה ועקבית להגיע לפגישות ולהשתתף באופן פעיל בפעולות הטיפוליות והחברתיות של המסגרת, כשלאחרונה היווה אף גורם מלכד ותורם לתהליך הקבוצתי. על אף העליות והמורדות שאפיינו את שיתוף הפעולה במהלך התקופה (שאף עניינן בא לידי ביטוי בהחלטות ביניים שניתנו על ידי מעת לעת), התרשם השירות, כי הנאשם עבר תהליך חיובי והימשכות ההליכים המשפטיים וחשיפתו הרציפה מול גורמי הטיפול, היוו עבורו אלמנטים בעלי השפעה מרתיעה ומנוף לשינוי חיובי. בנסיבות אלה המליץ השירות כי בקביעת העונש יינתן משקל משמעותי לשיקול השיקומי ועל רקע זה המליץ להאריך את המאסר המותנה התלוי ועומד כנגד הנאשם, העמדתו בפיקוח והטלת עונש של עבודות שירות. לעניין זה אעיר, כי אני מניח שכוונת השירות היתה להטלת עבודות שירות לתועלת הציבור, זאת נוכח הוראת סעיף 56 לחוק העונשין תשל"ז - 1977, שאינו מאפשר הארכת מאסר מותנה בד בבד עם הטלת מאסר נוסף (שהוא בסיס עבודות השירות).

5.       לצורך קביעת עמדתי הבאתי בחשבון את העובדה כי לנאשם 4 רישומים קודמים בעבירות חמורות, וכי את העבירה נשוא תיק זה ביצע הנאשם יומיים קודם שהיה אמור להתחיל בריצוי עונש מאסר שהומר אז בעבודות שרות, אשר הושת עליו בבית המשפט המחוזי (ת.פ. 532/02). באותו תיק, הורשע הנאשם בעבירות של דרישת נכס באיומים ותקיפה לשם גניבה, ועפ"י העובדות המתוארות ע"י כב' השופטת רויטל יפה - כ"ץ, המדובר בעבירת אלימות חמורה כנגד מתלונן שהותקף קשות לשם גניבת

רכושו. יצויין כי באותו תיק נגזרו גם על הנאשם 8 חדשי מאסר על תנאי שהינם ברי הפעלה בעניננו.

מאידך שמתי את ליבי לעובדה, כי הנאשם ריצה 7 חדשי מעצר בפועל עד ששוחרר על ידי כמפורט לעיל, וכן לגילו הצעיר ולהמלצת שירות המבחן. כמובן שיש להביא בחשבון את השתלשלות הענינים בתיק זה והציפייה שלבטח פיתח הנאשם במהלך תקופות הדחייה ביחס לשילובו בהליך הטיפולי. גם עובדת הריונה של חברתו לדבריו ותכניותיו להתחתן, עומדת בעיני לזכות הקלה בדין וכמובן, שינוי עמדתה של התביעה, כמפורט בטיעוניה מיום 30.10.05.

6.      לאחר שבחנתי, איפוא, את האיזונים הנדרשים באתי לכל דעה, כי יש מקום לביצוע עבודות שירות לתועלת הציבור ולצורך כך מתבקש שירות המבחן להמציא תכנית של"צ, בהיקף משמעותי לפי שיקול דעתו, ובעקבותיה ובהתאם להמלצה ולתכנית שאקבל, אתן את  גזר הדין.

7.      קובע איפוא לקבלת תכנית השל"צ ולמתן גזר הדין ליום 2.1.06 בשעה 09:00.

8.      המזכירות תעביר עותק החלטתי לשירות המבחן .

9.      הנאשם יובא באמצעות שב"ס/ליווי נגב וככל שישוחרר מוזהר כי לא יקבל הזמנה נוספת וכי במידה ולא יתייצב למועד הדיון יכול וביהמ"ש ידון בהעדרו ו/או יוציא צו הבאה כנגדו.

ניתנה היום כ"ב בחשון, תשס"ו (24 בנובמבר 2005) במעמד הצדדים.                                                                              

יעקב שפסר, שופט

ב"כ המאשימה:

עמדתנו נמסרה לביהמ"ש קודם שחל שינוי נסיבות בעניינו של הנאשם, אשר נעצר בינתיים שוב והובא לביהמ"ש מבית המעצר. אנו מבקשים, איפוא, קודם שינתן גזר דין, ששירות המבחן יגבש את עמדתו שוב לאור הנתונים החדשים ויגיש את המלצתו המחודשת, הן לעניין הארכת התנאי והן לעניין גופה בהתאם לנתונים אלה. גם אנו נבקש לגבש את עמדתנו עד אותו מועד.

המלצת שירות המבחן מבוססת על כך שהנאשם שינה את דרכיו ושיתף פעולה. אני חושב כי לאור שינוי הנסיבות וכדי שגזר הדין יהיה רלוונטי, אני מבקש את המלצתו המחודשת של שירות המבחן ואנו נגבש את עמדתנו אחר כך.

ב"כ הנאשם:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ