אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק פ 1101/06

החלטה בתיק פ 1101/06

תאריך פרסום : 27/11/2007 | גרסת הדפסה

פ
בית המשפט המחוזי תל אביב
1101-06
11/09/2007
בפני השופט:
1. אברהם טל - אב"ד
2. י' אמסטרדם
3. ר' לבהר שרון


- נגד -
התובע:
מדינת ישראל
הנתבע:
יחזקאל בן לטיף באשה
החלטה

1.         המאשימה מבקשת לאשר לה להעביר את הבגדים שלבש הנאשם בליל האירוע נשוא כתב האישום (חולצה ומכנסיים), למומחית גב' ענת גסט מהמעבדה הביולוגית במכון לרפואה משפטית, לצורך עריכת בדיקות נוספות של כתמי דם ע"ג הבגדים לגילוי  D.N.A.

2.         בתאריך 31.5.07, הוגשו לביהמ"ש בגדי הנאשם כמוצגים, וזאת במהלך עדותו של המומחה מטעם ההגנה, מר יהודה סורסקי.

3.         ב"כ המאשימה מציינת בבקשתה בכתב, כי בתאריך 7.6.07 היא העבירה למומחית גב' ענת גסט את חולצתו של הנאשם, וקיבלה את חוות דעתה שהוגשה לבית המשפט וסומנה ת/107.

4.         לאחר שמומחה נוסף מטעם ההגנה, מר תום בבל, העיד בישיבת בית המשפט בתאריך 3.9.07, סברה ב"כ המאשימה, כך לטענתה, כי מן ראוי שהמומחית גב' גסט תבדוק מספר כתמי דם נוספים המצויים על בגדי הנאשם, ועל כן העבירה לה את בגדי הנאשם לבדיקה נוספת, ומסרה על כך הודעה לב"כ הנאשם.

עוד לדבריה, גב' גסט מסרה לה, כי תוצאות הבדיקה תימסרנה בהקדם לביהמ"ש ולב"כ הנאשם, באופן שבעת שהיא תתייצב, כפי שנקבע, למתן עדות בתאריך 8.10.07, היא תוכל להתייחס גם לתוצאות הבדיקה הנוספת.

5.         ב"כ הנאשם מתנגד לעריכת בדיקות נוספות, הודיע על כך לב"כ המאשימה כבר בתאריך 5.9.07, וביקש כי תינתן בעניין זה החלטתו של בית המשפט.

6.         בית המשפט זימן, איפוא, את ב"כ הצדדים לדיון דחוף בתאריך 6.9.07.

7.         בטיעוניה בעל פה חזרה ב"כ התביעה על בקשתה, בציינה כי ב"כ הנאשם טען בבית המשפט שהוא מעונין להוציא את האמת לאור, וכן הצהיר:

"יש לי אתגר... משהו חשוב, אולי אפילו דרמטי. אני מציע שהג'ינס והחולצה ישלחו שוב, מה שהמשטרה לא יודע היא דגמה  את הכל, עם כתם דם אחד ימצא, של המנוח, אני אסכים שהוא יורשע, או.קיי?"

(עמ' 1026 לפרוטוקול שורות 4-1).

לטענת ב"כ המאשימה, אין מקום להתעלם מראיות פורנזיות, גם אם בשל מחדל חוקרי המשטרה הבדיקות הדרושות לא נערכו עד כה.

8.         ב"כ הנאשם חזר והתנגד לעריכת בדיקה נוספת של D.N.A  על  בגדי הנאשם בציינו כי בפיו טענות מהותיות וטענות פרוצדורליות: לדבריו, קיימת פגיעה מהותית בזכויות הנאשם בכך שהחולצה  הועברה לבדיקה ללא הסכמת הנאשם ובא כוחו, ובדיקתה כיום, בסיום פרשת ההגנה, תגרום לכך שפרשת התביעה תתמשך לאחר שההגנה סיימה להביא ראיותיה.

עוד, לטענת ב"כ הנאשם, ב"כ המאשימה איננה מבקשת לבדוק את כל כתמי הדם שבחולצה, ומי יתקע לכפינו שלא תבקש במועד מאוחר יותר עריכת בדיקות נוספות של כתמים נוספים.

כמו כן, לדבריו, אם תוצאות הבדיקה תצבענה על הימצאות D.N.A. של המנוח על חולצת הנאשם, תיאלץ ההגנה לשלוח את החולצה לבדיקה מטעמה בחו"ל, והעניין יתארך בשל לוח הזמנים  העמוס של מומחה ההגנה מר בבל, שיצטרך ליתן חוות דעת נוספת, ואף לבוא להעיד בביהמ"ש. הנאשם עצור עתה 14 חודשים, ואין לגרום להארכת משפטו ומעצרו.

9.         ב"כ הנאשם אף הלין על כך שבגדי הנאשם לא נבדקו כלל במהלך החקירה, וזאת על אף טענת המאשימה, כנטען בכתב האישום, כי הנאשם הוא שדקר את המנוח.

עוד תמה ב"כ הנאשם, הכיצד לא נבדקו כל הכתמים בחולצת הנאשם כאשר היא נשלחה לבדיקה הראשונה, ועל מה ולמה מכנסי הנאשם לא נשלחו כלל לבדיקה.

בתגובה לדברי ב"כ הנאשם חזרה והדגישה ב"כ המאשימה כי לא תחזור ותבקש בדיקות נוספות בתיק דנן.

10.       אין חולק, כי חוקרי המשטרה היו אמורים לבצע את כל הבדיקות הנדרשות, והם לא עשו כן.

אשר על כן השאלה העומדת בפנינו היא אם לאפשר למאשימה להשלים איסוף ראיות פורנזיות בתיק דנן בשלב בו מתבקש הדבר - קרי, בתום פרשת ההגנה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ