אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק פש"ר 421-05

החלטה בתיק פש"ר 421-05

תאריך פרסום : 17/06/2014 | גרסת הדפסה

פש"ר
בית המשפט המחוזי בחיפה
421-05
03/03/2014
בפני השופט:
בטינה טאובר

- נגד -
התובע:
ליאור (סלבו) לוי
הנתבע:
1. עו"ד נפתלי נשר
2. כונס הנכסים הרשמי

החלטה

            מבוא

1.         בפניי בקשה, שהוגשה על ידי מר ליאור (סלבו) לוי (להלן: "החייב"), לפיה אורה על עיכוב הליכי הגבייה, המתנהלים, בין היתר, כנגדו על ידי מוסך נעמן מוטורס (מקסים את מונקה 2005) בע"מ (להלן: "הנושה"), בהיותו בהליך פשיטת רגל.

2.         בתאריך 19/01/14 ניתנה החלטה במעמד צד אחד, המורה על עיכוב הליכי ההוצאה לפועל, המתנהלים על ידי הנושה, למעט הליכי עיקול ברישום, עד למתן החלטה אחרת. כן ניתנה לצדדים הזכות ליתן תגובתם לבקשה.

3.         הנושה טוען, כי דין הבקשה להידחות, שכן המדובר בחוב שנוצר לאחר מתן צו הכינוס. טענות ההגנה של החייב נדחו על ידי כב' הרשמת פומרנץ בהחלטה מיום 27/04/10 וכן על ידי כב' הרשם צ'יזיק, אשר אף דחה את טענת החייב, לפיה הנושה אינו זכאי לבצע כנגדו פעולות גבייה, בהיותו בהליך פשיטת רגל, ביום 15/01/13.

4.         עו"ד נפתלי נשר (להלן: "הנאמן") הצטרף לעמדת הנושה, בציינו, כי מהחלטת כב' הרשם צ'יזיק עולה, כי אין המדובר בחוב בר תביעה, ולכן אין כל מקום לעכב את הליכי ההוצאה לפועל המתנהלים כנגדו. הנאמן הוסיף וציין, כי יש לדחות את בקשת החייב, תוך חיובו בהוצאות, שכן ההגנה שנותנת פקודת פשיטת הרגל אינה בבחינת "עיר מקלט" לכל בעיותיו, בפרט כאשר מדובר בחייב המבזה את החלטות בית המשפט, אינו משלם תשלומים חודשיים ואינו מגיש דו"חות על הכנסות והוצאות.

5.         בתגובה שהוגשה על ידי הכנ"ר הביע הכנ"ר עמדתו, לפיה אין לאפשר לנושה להמשיך ולפעול כנגד החייב, עד לתום הליכי פשיטת הרגל המתנהלים בעניינו.

            דיון

6.         לאחר ששבתי ועיינתי בטענות, ראיתי להעדיף את עמדת הכנ"ר, הסבור, כאמור, כי אין לאפשר לנושה פרטני לפעול לגביית חובות החייב ולנהל הליכי גבייה במסגרת הוצאה לפועל, גם אם המדובר בחוב שנוצר לאחר מתן צו הכינוס, כל עוד מצוי החייב בהליכי פשיטת רגל.

7.         הוראות סעיפים 42, 85(1), 113 ו-114 לפקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], התש"ם-1980 (להלן: "פקודת פשיטת הרגל") מקנות לנאמן את כל נכסי החייב, למעט אלה הקבועים בסעיף 86 לפקודת פשיטת הרגל, אשר אינם נוגעים לנסיבות המקרה דנן.

            בספרם של השופטים גרוניס ולוין, פשיטת רגל, מהדורה שלישית, עמוד 119, צוין, כי אף באשר לחריג, המאפשר ניהול תביעת נזיקין כנגד חייב שהחלה לפני צו הכינוס, אין מאפשרים הליכי גבייה לאחר מועד צו הכינוס, גם אם יזכה התובע בתביעתו.

            ככל שנושה פרטני רשאי היה לנקוט בהליכי גבייה, בגין חוב שהתגבש לאחר מתן צו הכינוס, בהיות החייב בהליכי פשיטת רגל, היה הנושה מקבל יתרון על פני יתר הנושים שבעניינם מתנהל הליך פשיטת רגל ונושה זה היה גובה באין מפריע כספים מן החייב על חשבון כלל הנושים.

            משכך, על אף מחדליו של החייב, היוצר, ככל הנראה, חובות חדשים במהלך הליך פשיטת הרגל, והחשש שהחייב אף יוסיף ויצור חובות נוספים, אין לאפשר לנושה להמשיך ולפעול כנגד החייב עד לתום הליכי פשיטת הרגל.

8.         לנוכח האמור בבקשת החייב ובתגובת הנושה, עולה לכאורה, כי החייב מעורב בפעילותה של חברת ליעד שיווק חומרי ניקוי וכימיקלים בע"מ (להלן: "החברה"), מעורבות שהיקפה אינו ידוע, וזאת בלא שיידע את בעלי התפקיד בהליך זה בדבר מעורבותו בחברה.

9.         לפיכך, ימציא החייב לנאמן ולכנ"ר, תוך 20 יום מהיום, העתק מהתביעה הנזכרת בסעיף 2 לבקשתו וכן כל כתב בית דין שהוגש במסגרת התובענה והליכי הגבייה בהוצאה לפועל, בצירוף תצהיר מאומת כדין ובו הסבר מלא, מגובה באסמכתאות, ביחס לקשריו לחברה.

10.        הנאמן יבחן את המסמכים, יבצע חקירה של החייב בקשר למעורבותו בחברה ובכל נושא רלבנטי אחר וימציא לבית המשפט דו"ח ממצה, תוך 30 יום לאחר מכן.

            סוף דבר

11.        הנני מורה על עיכוב הליכי ההוצאה לפועל, המתנהלים כנגד החייב במסגרת תיק הוצאה לפועל 02-25101-08-5, כל עוד החייב מצוי בהליכי פשיטת רגל ועד למתן החלטה אחרת.

12.        הנני מחייבת את הנושה לשלם הוצאות הכנ"ר בסך של 1,000 ש"ח. לסכום זה יתווספו הפרשי הצמדה וריבית כחוק, מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

13.        המזכירות תמציא העתק ההחלטה לצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ