אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק פש"ר 1784-07

החלטה בתיק פש"ר 1784-07

תאריך פרסום : 05/12/2012 | גרסת הדפסה

פש"ר
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
1784-07
19/11/2012
בפני השופט:
ורדה אלשיך - סגנית נשיאה

- נגד -
התובע:
ל.ש.
עו"ד מרים הרשקוביץ
הנתבע:
1. עו"ד ארז חבר בתפקידו כנאמן לנכסי החייב י.ש.
2. כונס הנכסים הרשמי

עו"ד רוני הירשנזון
החלטה

מונחת בפני בקשת בתו הקטינה של החייב ש.י. (להלן: " החייב"), המוגשת בשם אימה, שמשון ליאת (להלן: " המבקשת"), לקציבת מזונות על פי סעיף 128 לפקודת פשיטת הרגל התש"ם- 1980 (להלן:" פקודת פשיטת הרגל"). 

טרם נישואיהם של החייב והמבקשת, חתמו השניים על הסכם נישואים לפיו ככל שיוולדו לבני הזוג ילדים משותפים, יישא החייב בתשלום מזונותיהם בסך של 5,000 ש"ח.

המבקשת פנתה לאחר פרידת הזוג, לבימ"ש לענייני משפחה על מנת לאכוף את ההסכם ועל מנת שביהמ"ש יורה על שיעור דמי מזונות מתאים.

ביהמ"ש לענייני משפחה פסק ביום 15.8.2011 דמי מזונות זמניים בסך 1,250 ש"ח לחודש, 30% מדמי השכירות החודשיים, ומחצית מהוצאות רפואיות חריגות, כל ויהיו.

המבקשת עותרת לקציבת מזונות על פי סעיף 128 לפקודת פשיטת הרגל. עוד עותרת המבקשת  לקבלת היתר להמשיך בהליכי תביעת המזונות בביהמ"ש לענייני משפחה, ולקבלת הסכום שנצטבר בקופת הכינוס בגין מזונות, החל מהמועד בו הפסיק החייב לשלם, קרי, מיום 15.8.2011.


הנאמן בתגובתו, סובר כי נוכח רמת החיים הנוחה של החייב, ניתן להשאיר את המזונות הזמניים על כנם, קרי, על הסך של 1,250 ש"ח. כמו כן טוען הנאמן כי לא ניתן להעביר לידי המבקשת את הסך שנצטבר לטובתה מיום שהפסיק החייב את תשלום המזונות, שכן צעד שכזה עולה לכדי חשש להעדפת נושים.

1.                  משניתן צו כינוס לנכסי החייב, הרי ככל ויש מי הזכאי לקבל ממנו דמי מזונות על פי פסק דין, עליו לפנות בבקשה מתאימה לקציבת מזונות לבית משפט של פשיטת רגל. זאת בהתאם לסעיף 128 לפקודת פשיטת הרגל.

              וכך קובע הסעיף:

"128 (א)   לפי בקשתו של אדם שמגיעים לו מפושט הרגל על פי פסק דין מזונות שזמן פרעונם חל אחרי מתן צו הכינוס, רשאי בית המשפט להקציב לאותו אדם מזמן לזמן מתוך נכסי פושט הרגל או מתוך הכנסותיו סכומי כסף שימצא לנכון."

2.                  במסגרת קציבת מזונות זו לה נדרש בית המשפט, עורך בית המשפט איזון בין צורכי החייב ומשפחתו לבין שאר הנושים, אשר אף הם עומדים בפני שוקת שבורה. על הסכום אותו קוצב בית המשפט לאפשר מחד גיסא לחייב ולמשפחתו קיום בכבוד, אולם מאידך גיסא למזער את הפגיעה בנושיו ככל האפשר.  

3.                  היות וטרם ניתן פסק דין סופי בעניין המזונות וכל שנפסק מדובר במזונות זמניים בסך 1,250 ש"ח, הרי שקציבת המזונות הינה בהתאם לפסיקת המזוונת הזמניים.

נוכח יכולת השתכרותו של החייב העומדת על הסך של כ-7,000 ש"ח, בנוסף להחזר הוצאות רכב ותקשורת, אני מקבלת את עמדת המנהלת המיוחד ומשאירה את סכום המזונות על כנו. זאת גם נוכח העובדה כי סכום זה הוכר בפסיקה  האזרחית כסכום המינימאלי למזונות ילדים.

זאת ועוד, ככל ולמבקשת הוצאות דיור בפועל וכן הוצאות רפואיות מיוחדות חיוניות  עבור בתה, הרי שתוכל לעתור לבית המשפט לשם כך בהתאם למתווה שבפסיקת המזונות הזמניים. זאת בהגשת בקשה נפרדת ומנומקת.

החייב יישא בסכום מזונות זה בנוסף לתשלום החודשי אותו משלם לקופת פשיטת הרגל.

4.                  אשר לאישור המשך נקיטת ההליכים בהוצאה לפועל;

ראוי להבדיל בין חוב עבר בגין מזונות , אשר ישולם מנכסי החייב המצויים בקופה לצד תביעות החוב האחרות, בהתאם לקדימות שנקבעה לו בדין (סעיף 78 לפקודת פשיטת הרגל), לבין חוב מזונות שוטף שעניינו סכומים שמועד תשלומם חל לאחר מתן צו הכינוס . לא ניתן לערב בין שני סוגים אלו באופן החורג מהקדימות הנתונה לדמי מזונות על-פי דין, באורח שיקפח את יתרת נושי החייב. כמו כן, במידה וחוב המזונות לא שולם במלואו, הרי שאף הפטרו של החייב אינו מפטיר מן החובה לשלמו, ומיכולת המבקשת לנקוט, אף בשלב מאוחר זה, בהליכים לגבייתו.

5.                  אני מקבלת את הבקשה לאישור המשך הליכים בבית משפט לענייני משפחה על מנת לקבל פסק דין סופי בעניין המזונות.

כבר כאן יודגש כי אין בקבלת פסק הדין, תהא התוצאה אשר תהא כדי לאיין החלטתי זו, אשר תוקפה חל כל עוד נמצא החייב בהליכי כינוס. זאת בהתאם לרציונאל האיזון בין הנושים כפי שהובא לעיל. 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ