אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק פר"ק 659-08

החלטה בתיק פר"ק 659-08

תאריך פרסום : 22/07/2013 | גרסת הדפסה

פר"ק
בית המשפט המחוזי חיפה
659-08
22/07/2013
בפני השופט:
דר' עדי זרנקין

- נגד -
התובע:
פרויקטור בע"מ (בפירוק)
עו"ד באמצעות המנהל המיוחד רו"ח אמיר נגרי
הנתבע:
משרד הביטחון- אגף בינוי- מחוז חיפה
עו"ד ע"י פרקליטות מחוז חיפה
החלטה

בקשה למתן הוראות לפי סעיף 310(ב) בפקודת החברות [נוסח חדש], תשמ"ג- 1983 (להלן- "פקודת החברות"), במסגרתה עתר רו"ח אמיר נגרי, המנהל המיוחד של פרויקטור בע"מ (בפירוק) (להלן יכונה גם "המפרק" ופרויקטור בע"מ תכונה "החברה"), לחייב את משרד הביטחון (להלן- "המשיב" וגם "משהב"ט"), להשיב סך של 895,045 ש"ח, בתוספת מע"מ, המגיע לחברה, בגין עבודות שביצעה החברה עבור המשיב בין השנים 2008- 2009 בהתאם לחוזה שנחתם בין הצדדים ביום 25.2.08,  בעקבות מכרז לביצוע עבודות שיפוץ באגף הפיזיותרפיה בבית חולים 10 בחיפה.

העובדות הצריכות לעניין

1.         חברת פרויקטור בע"מ הייתה במועדים הרלוונטיים חברה תעשייתית, שעסקה, בין היתר בעבודות בנייה שונות.

בתאריך 3.7.08 ניתן צו להקפאת הליכים נגד החברה, במסגרתו מונה רו"ח אמיר נגרי לנאמן של החברה לתקופת הקפאת ההליכים. משלא עלה בידי החברה והנאמן לגבש הסדר נושים במהלך תקופת ההקפאה,  מונה רו"ח נגרי ביום 5.3.09 למפרקה הזמני של החברה, וביום 10.9.09 ניתן צו לפירוק החברה.

2.         הורתו של הסכסוך שבפני הינו בהסכם מיום 25.2.08 בין החברה למשיב, הסכם שמספרו 760/6701/601, לביצוע עבודות שיפוץ באגף פיזיותרפיה בביה"ח 10 שבחיפה (להלן- "ההסכם"). עבודות השיפוץ כללו הריסות, בניית מחיצות גבס, התקנת ריצוף ואינסטלציה, התקנת מערכות חשמל ומיזוג אוויר, תקרות אקוסטיות ועוד. ההסכם שנחתם בין הצדדים היה הסכם פאושלי, דהיינו התשלום עבור העבודות נעשה ללא מדידת כמויות, אך בכפוף לכך כי ההתחשבנות מבוצעת בהתאם למפתח מוסכם מראש של השלמת אבני דרך בביצוע, ולפי תוכניות ומפרטים שנקבעו על ידי המשיב.

לפי האמור בהסכם, התחייבה החברה להתחיל בביצוע העבודות לא יאוחר מיום 27.1.08 ולסיימן בתוך שבעה חודשים ולא יאוחר מיום 26.8.08, ובתמורה התחייב המשיב לשלם לחברה סך של 2,782,300.98 ש"ח כולל מע"מ.  

3.         פרויקט שיפוץ אגף הפיזיותרפיה בבית החולים 10 היה מורכב ממספר מבנים ורכיבים. בהתאם לאמור בהסכם ונספחיו (ראו מסמך ג1'- "תנאים כלליים מיוחדים" שצורף לתגובת משהב"ט וכתב כמויות ומחירים שצורף להסכם כמסמך ד' וסומן כ- נ/2), הוסכם בין הצדדים, כי החברה אחראית על ביצוע עבודות שיפוץ במבנה 1- המרפאה, ובמבנה 2- מחלקה א'.

כמו כן, הוסכם בין הצדדים, כי עבודות השיפוץ במבנים 3- 4 הינן אופציונאליות וכי העבודה בהם תימסר לביצוע אך ורק בפניה בכתב מהמזמין, ללא פניה והזמנת העבודה מהמזמין, לא תשולם כל תמורה בגין ביצוע העבודות.

הרקע לבקשה

על מנת לרדת לחקרה של הבקשה בפניי, אין מנוס מלסקור תחילה את השתלשלות העניינים.

4.         ביום 24.6.08, שבוע וחצי לפני מועד מתן צו הקפאת ההליכים, נערכה פגישה בין נציגי משהב"ט לבין נציגי החברה: מר דן רביד, מנכ"ל פרויקטור, ומר חיים רוזנברג שהיה מנהל הפרויקט מטעם פרויקטור. מסיכום הפגישה (נספח ג1 לנ/1) עולה, כי במהלך הפגישה הודיעו נציגי משהב"ט לנציגי החברה כי ישנן עבודות שיפוץ, עליהן אחראית החברה, שטרם הושלמו, וכי החברה נדרשת להשלימן, תוך מספר ימים.

            ביום 5.8.08, לאחר שהחברה לא השלימה את העבודות, כפי שנדרשה לעשות על ידי נציגי משהב"ט בפגישה הקודמת, התקיימה בין הצדדים ישיבה נוספת, בה נדרשה החברה להשלים את כל העבודות שנתבקשה להשלים כבר בפגישה הקודמת. הפעם נכח רק מנהל העבודה מטעם החברה, מר אדוארד בקשן. בסיכום הפגישה (שצורפה לתשובת משהב"ט לבקשה) צוין, כי "קצב השלמת העבודות איטי ביותר, כוח האדם דל ביותר (2 צבעים+ מנה"ע) והסיום אינו נראה באופק. במידה והעבודות לא יסתיימו תוך 14 יום ולאור הפגנת יכולת ביצוע נמוכה, תיבחן מחדש האפשרות להמשך ביצוע העבודות על ידי הקבלן" (ההדגשה במקור).

5.         החברה לא השלימה את העבודות הנדרשות וביום 12.8.08 התקיימה פגישה נוספת בין הצדדים, בה נכחו הן מר אדוארד בקשן והן מר רביד. בסיכום הפגישה צוין כדלהלן:

"4.1 הקבלן הודיע שבשבוע הקרוב יפנה לקבלני משנה ע"מ לסיים את העבודות. מועד סיום מו"מ עם הקבלנים יהיה 19/8/2008.

4.2 הקבלן יגיש לוח זמנים לגמר הפרויקט.

4.3 הקבלן מבקש לדעת האם יש תקציב להמשך העבודה לאופציה 2 ומתי יתקבל.

4.4 הובהר לקבלן כי אם בדעתו להחליף את קבלני המשנה שנטלו חלק בביצוע עד כה, עליו לקבל את אישור המפקח.

4.5 הובהר לקבלן כי הח"מ אינו מרוצה מקצב השלמת העבודות שהוא איטי ביותר ואינו תואם לנדרש בשטח.

4.6 מועד גמר העבודות עפ"י צ.ה.ע. הינו 26/08/08. כל חריגה ממועד זה יגרור קנסות פיגורים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ