אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק פר"ק 481-08

החלטה בתיק פר"ק 481-08

תאריך פרסום : 10/06/2013 | גרסת הדפסה

פר"ק
בית המשפט המחוזי נצרת
481-08
03/11/2010
בפני השופט:
האשם ח'טיב

- נגד -
התובע:
אספלט אלפא בע"מ
הנתבע:
רו"ח יצחק קרמין
החלטה

1.         זוהי בקשה של חברת אספלט אלפא בע"מ ( להלן : "המבקשת" ), לחייב את חברת אחים כאלדי, חברה לעבודות עפר ופיתוח בע"מ ( בהקפאת הליכים עפ"י צו מיום 30/12/08, להלן : "החברה" ), ורו"ח יצחק קרמין, הנאמן לתקופת הקפאת ההליכים, ביחד ולחוד, לשלם לה סך של 943,578 ש"ח, בתוספת הפרשי ריבית והצמדה מיום 21/9/10, בגין אספקת אספלט לחברה, ביום 22/11/09 וביום 25/11/09. לטענת המבקשת, סך כל התמורה המוסכמת עבור האספלט שסיפקה הנה סכום כולל של 1,133,353 ש"ח . מסכו זה שילם לה הנאמן סך של 200,000 ש"ח בלבד, וזאת ביום 28/3/10. עלכן יתרת החוב בצירוף הפרשי הצמדה וריבית, עומדת , נכון ליום 21/9/10. ע"ס 943578 ש"ח  וזהו הסכום שהמבקשת מבקשת מבית המשפט לחייב את החברה והנאמן לשלם לה .

המבקשת טענה, כי היא פנתה מספר פעמים לנאמן, וזה הודיע לה שקופת החברה ריקה, וכי אמורים להתקבל כספים מרכבת ישראל נוכח חובה של רכבת ישראל לחברה. לטענת המבקשת, על אף שנתקבלו כספים מרכבת ישראל, שאף חולקו ע"י הנאמן לקבלנים וספקים שונים, המבקשת לא נהנתה מכל תשלום, והיא כלל לא עודכנה בדבר חלוקת הכספים.

המבקשת ביקשה לחייב את החברה והנאמן בתשלום יתרת החוב, ביחד ולחוד .  בעניין חיוב  הנאמן באופן אישי טענה המבקשת , כי בהתאם לצו הקפאת ההליכים,  חוייב הנאמן להפעיל את החברה בתזרים מזומנים חיובי, ולא להכנס לגירעונות. עוד נטען  כי מטרתה של הוראה זו הינה ברורה ואין לנאמן כל רשות או סמכות להביא את קופת החברה למצב של הפעלה גירעונית, באופן בו לא יוותר כסף לשלם לנותני שירותים ו/או ספקים ו/או לנושים בתקופת ההקפאה.

המבקשת טענה, כי הנאמן אישר את ההתקשרות עימה ביום 8/10/09, אף שידע, כי קיימת בעיה תזרימית, שכן רכבת ישראל חדלה כבר בחודש 8/09 לשלם את החשבונות לנאמן. בנסיבות אלה היה ברור לנאמן, כי אין כל ערובה להבטחת תשלום החוב למבקשת.

2.         בהחלטה מיום 24/9/10, הוריתי לב"כ המבקשת להמציא את הבקשה וההחלטה לנאמן, תוך 10 ימים, ולצרף לתיק ביהמ"ש אישור על ההמצאה תוך 20 יום, וכן הוריתי לנאמן להשיב בכתב לבקשה תוך 20 יום, אחרת, יוחלט עפ"י הבקשה בלבד. ביום 5/10/10 צירף ב"כ המבקשת לתיק ביהמ"ש, אישור על המצאת הבקשה וההחלטה לב"כ הנאמן. הנאמן בחר שלא להגיב על הבקשה, אף שהמועד שנקבע לכך בהחלטתי הנ"ל מיום 24/9/10, חלף זה מכבר.

3.         אשר על כן, ועל יסוד האמור בבקשה ובהעדר כל תגובה מצד הנאמן ו"או החברה,, אני נעתר לבקשה ומחייב את החברה והנאמן, רו"ח יצחק קרמין באופן אישי, לשלם למבקשת, ביחד ולחוד, סך של 943,578 ש"ח בתוספת הפרשי ריבית והצמדה מיום 21/9/10, וכן לשלם למבקשת  הוצאות הבקשה לרבות שכ"ט עו"ד בסכום כולל של 5000 ש"ח .    

המזכירות תמציא העתקים מהחלטה זו לצדדים.

ניתנה היום,  כ"ו חשון תשע"א, 03 נובמבר 2010, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ