אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק עתמ 2606/05

החלטה בתיק עתמ 2606/05

תאריך פרסום : 17/08/2006 | גרסת הדפסה

בש"א, עת"מ
בית המשפט המחוזי בתל אביב
2606-05,32891-05
04/12/2005
בפני השופט:
ד"ר דרורה פלפל

- נגד -
התובע:
א.בי-זי ייעוץ ושיווק בע"מ
עו"ד נ' חלפין
הנתבע:
1. הממונה על חוק חופש המידע משרד החקלאות ופיתוח הכפר
2. קופולק (1949) בע"מ

עו"ד נ' בן-ארויה
עו"ד ש' קהן
החלטה

בפני בקשה להארכת מועד להגשת עתירה מנהלית (עד למועד הגשתה למעשה) על ידי המבקשת במסגרת בש"א 32891/05.

ביום 16.3.05 פנתה המבקשת אל המשיב 1, בבקשה למסור לעותרת, לעיון והעתקה, את כל המידע המצוי בידי המשיב 1 בנוגע לתכשיר קופורוקס.

ביום 19.6.05 סירב המשיב למסור את המידע המבוקש ומכאן העתירה שהוגשה ביום 7/11/05.

לטענת המבקשת הכנת העתירה הייתה כרוכה במחקר ובאיסוף חומר, עניינים שהתארכו קמעה הן בשל מורכבותו היחסית של העניין, והן בשל הפגרות.

עוד טוענת המבקשת כי כאשר במסירת מידע עסקינן, אין כל חשש ממשי, כי חלוף הזמן יגרום שינוי לרעה במצבם של המשיבים, וכי העתירה מעלה עניין חשוב, בנושא שעלולה להיות בו השלכה על בריאות הציבור.

אין בידי להיענות לבקשה להארכת מועד.

המבקשת מתייחסת לדיני השיהוי, כפי שהיה נהוג כאשר עתירות כאלה הוגשו לבג"ץ, ברם מאז הקמת בתי המשפט לעניינים מנהליים כפופים לוחות הזמנים על ידי הוראותיהן של תקנות 3 ו-4 לתקנות בתי משפט לענינים מינהליים (סדרי דין), התשס"א-2000 (להלן: התקנות).

 בהקשר זה קבע כב' השופט חשין בעע"מ 1981/02 קיסר הנדסה ופיתוח נ' מדינת ישראל (תקדין-עליון 2002(1), 610), לאמור:

"לנושא המועדים נודעת חשיבות ממעלה ראשונה לעניין הגשתן של עתירות מינהליות. ימינו אלה אינם עוד כימים שבעבר. בעבר היו נושאי משפט מינהלי באים לדיון ולהכרעה לפני הבג"ץ, ובכפיפות להוראות חוק ספציפיות לא שלטה במועדי עתירות לבג"ץ אלא מלכת השיהוי בלבד. הגשת עתירה לאחר עבור חודשים מיום היווצר העילה... לא עצרה בעד עותרים אלא אם שינו משיבים את מצבם לרעה... עידן זה חלף-עבר ככל שהמדובר הוא בנושאי מישפט מינהלי המצויים בסמכותו של בית-המשפט המחוזי בשיבתו כבית-משפט לעניינים מינהליים. משנקבע מועד ספציפי ומיוחד להגשתה של עתירה לבית משפט, זו הדרך בה שומה עלינו ללכת ואלה מועדים שהוטל עלינו לכבדם". (הדגשה שלי - ד.פ.).

ומה קובעות התקנות?

תקנה 3(ב) קובעת, כי העתירה תוגש:

"בלא שיהוי, לפי נסיבות הענין, ולא יאוחר מארבעים וחמישה ימים מיום שההחלטה פורסמה כדין, או מיום שהעותר קיבל הודעה עליה או מיום שנודע לעותר עליה, לפי המוקדם...".

תקנה 4 מוסיפה וקובעת, כי -

"בית המשפט רשאי לדחות עתירה אם ראה כי בנסיבות הענין היה שיהוי בהגשתה, אף אם הוגשה בתוך המועד של ארבעים וחמישה ימים כאמור בתקנה 3(ב)...".

התקנות קבעו כי אין להשתהות בהגשת העתירה אף כשמדובר בתוך מרחב הזמנים של ה-45 יום.

התכלית המונחת ביסוד תקנות אלה היא זירוז ההליכים בעתירות מינהליות במטרה להגיע להכרעה מהירה במחלוקת שנפלה בין הפרט לרשות (גורן, סוגיות בסדר דין אזרחי, תל-אביב תשס"ה, עמ' 768).

נוסף לכך יש לציין את הוראות סעיף 17(א) לחוק חופש המידע, התשנ"ח-1998, המקצר את המועד להגשת עתירה לפיו ל-30 ימים מיום קבלת ההודעה על ההחלטה. לאור זאת היתה המבקשת צריכה להגיש עתירה זו תוך 30 יום, דהיינו ביום 2/9/05 (ר' תקנה 44 לתקנות בימ"ש לעניינים מינהליים (סדרי דין) התשס"א - 2000) ולא כפי שנעשה בפועל ביום 7/11/05.

העתירה שבפנינו מוגשת באיחור.

אין בידי לקבל את טעם הדחיה אליבא דהמבקשת.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ