אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק עת"א 37976-02-13

החלטה בתיק עת"א 37976-02-13

תאריך פרסום : 12/09/2013 | גרסת הדפסה

עת"א
בית המשפט המחוזי בחיפה
37976-02-13
13/03/2013
בפני השופט:
א' קיסרי

- נגד -
התובע:
ניסים מלכה (אסיר)
הנתבע:
1. שרות בתי הסוהר
2. מדינת ישראל

החלטה

עתירת אסיר המכוונת כנגד סירוב המשיב 1 (" שב"ס") לאפשר לו יציאה לחופשה.

העותר טען כי התנהגותו תקינה, כי הוא משתתף בפעילות בין כתלי הכלא וכי מכל מקום אין עילה לסרב את יציאתו לחופשה.

בתשובת שב"ס נטען כי בשל התנהגות שלילית ואלימה וחוסר שיתוף פעולה הועבר העותר מכלא חרמון לכלא כרמל, וכי הסירוב לאשר לו חופשה מבוסס על העובדה שהוא נפלט מטיפול שהחל בו וגם לאור מידע מודיעיני שלילי הנוגע להתנהגותו בכלא.

לתשובת שב"ס צורפו חוות דעת של גורמי טיפול בכלא וכן המידע המודיעיני שנזכר בתשובה ואלה הוצגו לעיוני.

לאחר שעיינתי בחומר שהוגש לי על ידי שב"ס ובטענות הצדדים הגעתי למסקנה שיש לקבל את העתירה בחלקה במובן זה שעניינו של העותר יוחזר לשב"ס ויישקל שוב, ובהקדם, מפני שלא שוכנעתי שהסירוב לאפשר לעותר את החופשה מבוסס על שיקולים רלוונטיים המצדיקים את מסקנת שב"ס.

אכן, מושכלות ראשונים הם שיציאה לחופשה אינה בבחינת זכות הקנויה לאסיר (רע"ב 623/12 רועי צאפאנא נ' מדינת ישראל (14.3.12)) אולם בצד זאת משהוסדר הנושא בפקודה מס' 04.40.00 של פקודות נציבות שב"ס זכאי העותר שינהגו בו על פי אמות המידה שנקבעו בפקודה.

לענייננו רלוונטית אמת המידה הקבועה בסעיף 3.ג. של פרק א' לפקודה שהיא " תפקוד חיובי של האסיר בביתה סוהר - כמפורט בפרק ד'". פרק ד' מונה את התנאים לקביעת והערכת תפקודו של האסיר בבית הסוהר ובהם השתתפות במסגרת טיפולית, שמירה על סדרי המשטר והמשמעת, עבודה סדירה, לימודים סדירים והבעת נכונות בכתב למתן בדיקות שתן לגילוי סמים בכל עת. מתשובות שב"ס ניתן לכאורה להסיק שהעותר אינו עומד בתנאי של השתתפות במסגרת טיפולית וכי נרשמה לחובתו הפרה של סדרי המשטר והמשמעת בבית הסוהר. אולם כשעיינתי בחומר שהציג שב"ס לא שוכנעתי שאכן כך הדבר.

עניין המידע המודיעיני השלילי אינו תומך במסקנה שהעותר הפר את סדרי המשטר והמשמעת ואף מבלי לפרט את תוכנו של המידע שהוצג לעיוני אוכל לומר שעצם אזכור שמו של העותר בדיווח המודיעיני אינו מצדיק את המסקנה שהעותר אכן הפר את הסדרים בבית הכלא.

גם עניין ההשתתפות במסגרת הטיפולית אינו נקי מספק. נראה לי שבחוות הדעת של גורמי הטיפול הושם דגש על מאפייני אישיותו של העותר ובעייתיים ככל שיהיו מאפייני אישיות אלה קשה לראות כיצד הם תומכים במסקנה שלפיה " לא ניתן לשלול פוטנציאל מסוכנות בחופשות". כעולה מדו"ח גורמי הטיפול העותר השתתף בשעתו במסגרת טיפולית בבית סוהר חרמון, והוא נפלט ממנה על רקע מאפייני אישיותו אולם נראה לי שעובדה זו אינה מספיקה כדי לתמוך במסקנה שלא מתקיים לגביו אחד התנאים הדרושים לשם קביעת תפקוד חיובי, היינו השתתפות במסגרת טיפולית ודומה הדבר שלקשיים שמקורם מאישיותו של העותר ניתן משקל שספק אם הוא אכן ראוי.

על רקע הערות אלה ראוי שעניינו של העותר ישוב ויישקל, וכאמור בהקדם, על מנת שתינתן לעותר הזדמנות למצות את האפשרות לקבלת חופשה, כאמור בפקודה.

ניתנה היום,  ב' ניסן תשע"ג, 13 מרץ 2013, בהעדר הצדדים.

חתימה

מאירה

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ