אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק עת"א 23121-01-12

החלטה בתיק עת"א 23121-01-12

תאריך פרסום : 15/10/2012 | גרסת הדפסה

עת"א
בית המשפט המחוזי מרכז
23121-01-12
23/02/2012
בפני השופט:
אברהם טל

- נגד -
התובע:
גל הרשקוביץ
עו"ד רון אבישור
הנתבע:
שירות בתי הסוהר
עו"ד חגית זכאי סלע
החלטה

העותר מרצה 16 שנות מאסר בגין עבירות מין ואלימות והוא עותר לשלבו בסבב חופשות.

לאחר שנבדק באופן פרטי על ידי ד"ר נמרוד שני, שחוות דעתו צורפה לעתירה, אשר המליץ על הוצאתו לחופשות בתנאים מגבילים, ובליווי ערבים, וזאת מבלי שהוא מתעלם מחוסר יכולתו של העותר להשתלב בתהליך טיפולי בשל מאפייני אישיות עליהם גם מב"ן לא חולק.

המשיב מתנגד להוצאת העותר לחופשות וסומך התנגדותו על שלוש חוות דעת של מב"ן לפיהן שקלול הפקטורים הסטטיים והדינאמיים באישיותו של העותר בכל הקשור לרמת מסוכנות מינית, מביא להערכת מסוכנות מינית גבוהה לטווח הארוך והקצר, דבר שמונע את הוצאתו של העותר לחופשות ולו בתנאים המגבילים המוצעים על ידי ד"ר שני.

ב"כ העותר מבקש להעדיף את חוות דעתו של ד"ר שני, המנומקת והמפורטת, על פני חוות הדעת של מב"ן, וכן הוא מבקש לבחון אפשרות של קבלת טיפול פרטני במסגרת שב"ס, שכן אין מחלוקת גם לדברי גורמי הטיפול בשב"ס שהעותר אינו יכול להיתרם מהשתתפות בהליכים טיפוליים רגילים.

עיון בחוות הדעת של ד"ר שני ובחוות דעת מב"ן מעלה כי החלטת המשיב להסתמך על חוות דעת מב"ן ולהעדיף אותן על חוות דעתו של ד"ר שני, מבלי להמעיט במקצועיותו של ד"ר שני, ובהיקפה של חוות הדעת, היא החלטה סבירה שכן מב"ן לא התעלם מכל הנתונים המופיעים בחוות הדעת של ד"ר שני והמסקנה אליה הגיע, שאינה עולה בקנה אחד היא מסקנתו של ד"ר שני, איננה מנותקת מהמציאות.

לאור כל האמור לעיל, אני דוחה את העתירה ככל שהיא נוגעת לבקשת העותר להשתלב בסבב חופשות.

עם זאת, מתבקש המשיב לבחון אפשרות של מתן טיפול שיתאים לנתוניו של העותר על מנת שניתן יהיה להפחית את מסוכנותו המינית כדי שניתן יהיה בעתיד לבחון בקשות שיגיש ואשר כיום דינן להידחות בשל מסוכנותו המינית הגבוהה.

ניתנה והודעה היום, 23 פברואר 2012, במעמד ב"כ הצדדים והעותר.

<#3#>

אברהם טל, סגן נשיא

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ