אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק עש 1526/04

החלטה בתיק עש 1526/04

תאריך פרסום : 10/05/2009 | גרסת הדפסה

ע"ש
בית המשפט המחוזי באר שבע
1526-04,1532-04,1567-04
03/12/2007
בפני השופט:
ורדה מרוז

- נגד -
התובע:
חברת א.אדיר פרויקטים בע"מ
עו"ד טננבלט שמעון
הנתבע:
מע"מ אשדוד
עו"ד ערן סירוטה
החלטה

1.         כללי

א.         המערערת עותרת להורות למשיבה להמציא לידיה דו"ח סיכום חקירה, אשר נערך על ידי יחידת החקירות אצל המשיבה (להלן: " הדו"ח").

המדובר בדו"ח, אשר נערך במסגרת חקירת המשיבה אודות המערערת, טרם שהוחלט על פסילת ספרי החשבונות של המערערת ובטרם הוצאה שומה חדשה והוטל עליה קנס.

ב.         מר רואס, אשר זומן לעדות מטעם המערערת, שימש בתקופה הרלוונטית, כמנהל תחום ביקורת במע"מ אשדוד. בחקירתו הנגדית בבית המשפט, הוא העיד, כי את החלטתו בהשגת המערערת על החלטה המשיבה, בדבר פסילת ספריה, הוא סמך בעיקר על הדו"ח (ראה עדות מר רואס מיום 01.05.07).

ג.          בנסיבות אלו, בתום חקירתו של מר רואס, עתר ב"כ המערערת לגילויו של הדו"ח, בנימוק כי תוכנו בעל משקל וחשיבות לערעור הנדון.

ד.         המשיבה התנגדה לחשיפתו של הדו"ח מהנימוקים הבאים:

1.       המדובר בדו"ח פנימי, אשר לא חלה עליו חובת הגילוי.

2.       חשיפת הדו"ח עלולה לפגוע בתהליך גיבוש ההחלטות ברשות הציבורית.

3.       סעיף 9 (ב) (4) לחוק חופש המידע, התשנ"ח - 1998, (להלן: " חוק חופש המידע") אינו מחייב גילוי מידע, תכתובות ורישומים פנימיים של הרשות - במסגרת הזכות לחופש המידע. תימוכין לכך ניתן למצוא בפסיקה ; כך ברע"א 291/99 ד.נ.ד אספקת אבן ירושלים ואח' נגד מנהל מע"מ, נקבעה ההלכה, לפיה זכות העיון אינה חלה על התכתבויות ותרשומות פנימיות של רשויות המס.

4.       המשיבה מוסיפה, כי המערערת קיבלה, זה מכבר, את מלוא חומר החקירה, העומד ביסוד החלטתה בהשגה של המערערת ואין בדו"ח, אלא להוות תמצית של חומר החקירה במלואו.

5.       המערערת טענה בתגובה, כי חשיפת הדו"ח חיונית לחקר האמת, כמו גם תסייע בידה  

להוכחת השגגה שנפלה לטענתה, בהחלטת המשיבה.

2.         דיון והכרעה

                        א.      דרך המלך היא גילויים של מסמכים, בהתאם לחוק חופש המידע. חובת הגילוי חלה אף על מסמכים ברשויות המס. דא עקא, צודקת המשיבה בטענתה, לפיה מסמכים ותרשומות פנימיות -מהווים חריג לכלל ואין חובה לגלותם, אלא בכפוף להתוויות מיוחדות.

חובת גילויים של מסמכים וזכות העיון בהם, נשענת על העיקרון המשפטי שעניינו החתירה לחקר האמת, עקרון המשרת את האינטרס הציבורי לעשיית צדק וכן נועדה להגן על זכות הציבור לדעת, זכות הגישה למידע וחופש המידע, המשמשים כלי הכרחי למימוש הדמוקרטיה, ביחסים שבין הפרט לרשות.

                        ב.       חוק חופש המידע קובע בסעיף 9 (ב) (4) כדלקמן:

" (ב) רשות ציבורית אינה חייבת למסור מידע שהוא

אחד מאלה:

(4) מידע בדבר דיונים פנימיים, תרשומות של התייעצויות פנימיות בין עובדי רשויות ציבוריות, חבריהן או יועציהן, או של דברים שנאמרו במסגרת תחקיר פנימי, וכן חוות דעת, טיוטה, עצה או המלצה, שניתנו לצורך קבלת החלטה, למעט התייעצויות הקבועות בדין; "

לצד ההכרה בזכותה של הרשות להימנע מגילוי מידע המצוי ברשותה, נקבעו בסעיפים 10 ו- 11 העקרונות שעל הרשות לפעול על פיהם, בדחותה בקשה לגילוי מסמכים פנימיים כדלקמן:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ