אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק עפ 1171/06

החלטה בתיק עפ 1171/06

תאריך פרסום : 25/10/2007 | גרסת הדפסה

ע"פ
בית המשפט המחוזי נצרת
1171-06
05/09/2006
בפני השופט:
1. יצחק כהן - אב"ד - סגן נשיא
2. האשם ח'טיב
3. אסתר הלמן


- נגד -
התובע:
תובה פואז ת.ז. 058510645
עו"ד פוקרא
הנתבע:
מדינת ישראל
עו"ד ולטר
החלטה

1.         ביום 21/5/06 עתר המערער בהודעת ערעור בפנינו.

התיק נקבע לשמיעה ליום 6/6/06.

ביום זה, חזרנו וקבענו את התיק לשמיעה ליום 13/6/06 בהעדר אישור מסירה (ספק למעשה באישור) והמזכירות התבקשה לזמן הן את המערער במענו הפרטי והן את בא כוחו, עו"ד פוקרא.

ביום 13/6/06, טען עו"ד פוקרא, בניגוד להודעת הממונה על עבודות השרות (בבימ"ש קמא) כי המערער התייצב בפעם השניה בפניו, מדובר בטעות לטענתו, וביקש לתת למערער הזדמנות נוספת וכן הצהיר כי אם חוות הדעת תהיה שלילית, יחזור בו מהערעור.

למרות שב"כ המשיבה התנגד לבקשה (שכן, כעובדה דובר באי התייצבות שניה), ראינו לקבוע בהחלטתינו ולפנים משורת הדין , לתת למערער הזדמנות נוספת, תוך שאנו קובעים את התיק ליום 11/7/06.

ביום 11/7/06 לא טרח המערער להתייצב, ב"כ המערער ציין כי אינו יודע מדוע לא התייצב המערער וכעולה מפסק הדין מיום זה, ושעה שהמערער עשה דין לעצמו, הורינו על דחיית הערעור.

2.         עוד יצוין כי מדובר בהודעת ערעור המופנית כנגד חומרת העונש כאשר המערער לא מילא אחר החלטת בית משפט קמא, לא התייצב בפני הממונה וטען לריצוי המאסר כפי שנגזר עליו בדרך של עבודות שרות כפי הסדר הטיעון בבית משפט קמא.

עוד יצוין כי מדובר בעבירות חמורות על פקודת הסמים המסוכנים כאשר מדובר בצירוף של שלושה תיקים נוספים שעניינם עבירות על פקודת הסמים המסוכנים ובנוסף לכך, פציעה בנסיבות מחמירות והחזקת סכין.

3.         ב"כ המערער עותר היום בפנינו לביטול פסק הדין כאשר לנימוקיו טען כי המערער: "הוא ישן ולא התעורר וכי התעורר באיחור" (סעיף 10 לבקשה).

ב"כ המערער - מבקש גם בפנינו וגם בהודעה, טרח להסכים כי יש אכן בד"כ למחוק ערעורים בהעדר התייצבות, לטעמו לא מדובר בזלזול ומבקש לקבל את הבקשה.

המשיבה, הן בתגובתה והן בפנינו בדיון היום, מבקשת לדחות את הבקשה, מציינת כי בתי המשפט הן קמא והן כאן, הלכו כברת דרך ארוכה לטובת המערער אשר בחר לישון ולא להגיע לבית המשפט.

לא למותר על רקע זה לציין, כי כפי העולה מחוות דעת הממונה עובר לקביעה בבית משפט קמא, קבע זה כי המערער אינו מתאים לעבודות שרות עקב שימוש בסמים, אך למרות זאת, כאן נעשה עמו חסד והמערער, במקום לקבל בשתי ידיים את ההזדמנויות החוזרות שניתנו לו, גילה זלזול משווע בבית המשפט.

עוד נוסיף ונציין, זאת גם לאור הצהרת ב"כ המערער בפנינו, כי חוות הדעת הממונה בפנינו מיום 10/7/06 הנה בלשון מסוייגת וקבלתו בפניו הייתה בהסתייגות ועם אזהרה כלשון הממונה.

מערער אשר בפניו הסתייגות ואזהרה כפי הממונה והיד כפי שהושטה לעברו, צריך היה לכלכל מעשיו ולא לזלזל בבית המשפט.

4.         בדרך כלל שערי בית המשפט פתוחים וצריכים להיות פתוחים שעה שמערער מלין על קביעות בית משפט קמא, הנוהג בהרכב כאן הנו ליתן יד רחבה בבקשות מעין אלה ואנו ככלל, נוהגים להעתר.

כאן, ראינו בהתנהגות המערער את היוצא מן הכלל כדי דחיית הבקשה.

מול האינטרס הלגיטימי של המערער כפרט, עומד אינטרס חשוב לא פחות, האינטרס הציבורי.

מעבר לזמן ולבזבוז הזמן, מדובר ברמיסה גסה של המערער הן בבית משפט קמא והן כאן את הוראות בית המשפט, מדובר בזלזול בוטה של ממש, כאן, ניתנה למערער בפנינו הזדמנות "לפנים משורת הדין" וגם בכך לא היה לעזר, גם הממונה הזהיר וסייג וגם בכך לא הייתה תרופה למעשי המערער כאשר על כל אלה, אין להתעלם מהרשעת המערער ומחומרת מעשיו כפי הרשעתו בבית משפט קמא.

בע"פ 1017/06 בנסיבות אף קלות יותר, דחינו בקשה כגון דא שעה שמערער לא התייצב ובית המשפט העליון ברע"פ 6133/06 ראה לדחות את בקשת המערער שם תוך שבית המשפט העליון (כב' השופט ג'ובראן) רואה לציין:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ