אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בעניין צוי מניעה כנגד שביתת המורים

החלטה בעניין צוי מניעה כנגד שביתת המורים

תאריך פרסום : 03/12/2007 | גרסת הדפסה
ס"ק
בית דין ארצי לעבודה
20-07
03/12/2007
בפני השופט:
1. הנשיא סטיב אדלר
2. יגאל פליטמן
3. נילי ארד


- נגד -
התובע:
1. מרכז השלטון המקומי ושלוש הערים הגדולות
2. מדינת ישראל

הנתבע:
1. ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים
2. בסמינרים ובמכללות

1.  במסגרת הכנת החלטה בבקשת המדינה ומרכז השלטון המקומי, ליתן צווי מניעה כנגד שביתת המורים חברי ארגון המורים, וטרם מתן ההחלטה, מבקש בית הדין הארצי לעבודה, לעמוד נכונה על הצהרות נציגי המדינה כפי שהובאו לפנינו במהלך הדיונים, בכתב ובעל-פה.

כוונת הדברים, למקרה בו לא יגיעו הצדדים לידי הסכם, מתבקשות הבהרות המדינה והעמדת דברים על מכונם, בנוגע לתנאים להם יזכו המורים עם חזרתם לעבודה, במסגרת הסדר קיבוצי חד-צדדי, או בחוזר המנהלת הכללית של משרד החינוך.

2.   להלן יפורטו התנאים, כפי שמצאו ביטויים בהצהרות נציגי המדינה שקיבלו תוקף של החלטה מיום 9.11.07 (להלן: ההחלטה) ולאחריה בהחלטת ממשלה מספר 2669 מיום 2.12.2007 בנושא שביתת המורים (להלן: החלטת הממשלה):  

3. החלטת הממשלה

בפתח החלטת הממשלה נאמר: "הואיל וממשלת ישראל רואה בקידום החינוך בישראל יעד לאומי, שמה לה הממשלה למטרה לקדם ולהעצים את מערכת החינוך בישראל, כמפורט להלן:"

סעיף 1 בהחלטת הממשלה: "להקצות, במהלך שנת 2008 100 מיליון ש"ח לבסיס תקציב משרד החינוך לשם הוספת שעות לימוד למערכת החינוך".

האם סעיף זה כולל בתוכו את הצהרתם של שרת החינוך והממונה על השכר שנמסרה לבית דין זה בשמו של שר האוצר ושקיבלה תוקף של החלטה ולפיה:

"א.   ממשלת ישראל רואה בהוספת שעות לימוד למערכת החינוך יעד רב ערך.  במהלך 2008 תקצה הממשלה 100,000,000 שקל לקידום מטרה חשובה זו, ותגבש תוכנית רב שנתית להוספת שעות לימוד למערכת החינוך תוך התחשבות בתהליך הרפורמה בחינוך היסודי והעל-יסודי ובאפשרויות התקציביות".

סעיף 2 בהחלטת הממשלה: "להורות את שר האוצר ואת שרת החינוך להגיש לממשלה, בתוך 75 ימים, תכנית רב-שנתית לצמצום מספר התלמידים בכיתה, להוספת שעות לימוד למערכת החינוך ולפיצול כיתות לימוד. התקציב לתוכנית זו ייבחן על-פי הצהרת שר האוצר לאחר אישורו בכנסת של חוק התקציב לשנת הכספים 2008, התשס"ח-2008, בכפוף למגבלות התקציב. הודעה על ביצוע סעיף זה תימסר לממשלה בנפרד.

·        האם סעיף זה מחזיק את הצהרותיהם של שרת החינוך ושר האוצר כאמור בסעיף (ב) להחלטה לפיו:

"ממשלת ישראל רואה בהפחתת מספר התלמידים בכיתה צעד חשוב לקידום מערכת החינוך. במהלך 2008 תקבע הממשלה תקציב רב שנתי לקידום מטרה זו".

ועוד הוחלט בהחלטת הממשלה:

"3.   להקצות באופן מדורג, במהלך השנים 2008-2013, תוספות תקציב למשרד החינוך, וכן לייעד משאבים שיגיעו בהבשלה מלאה (שנת תקציב 2013) לסך כולל של 5 מיליארד ש"ח בבסיס תקציב משרד החינוך, לצורך יישום רפורמה במערכת החינוך ובכלל זה לשיפור שכרם של כלל עובדי ההוראה במערכת החינוך. לאמץ את הצהרתו של שר האוצר בפני הממשלה, לפיה בהצעת-חוק התקציב לשנת הכספים 2008, התשס"ח-2008, יועד במסגרת תקציב משרד החינוך תקציב בהיקף של 1,354 מיליארד ש"ח, לשם יישום הרפורמה במערכת החינוך ובכלל זה תשלומי שכר לעובדי הוראה בגין בוררות השחיקה, שהינם חלק מהסכום הכולל האמור לעיל".

האם עלות תוספת שעות הלימוד והקטנת מספר התלמידים בכתה, כאמור בסעיפים 1 ו-2 להחלטת הממשלה, הינה בנוסף לסכום הכולל של 5 מיליארד ש"ח המוקצה לרפורמה, כאמור בסעיף 3 להחלטת הממשלה, דלעיל.

"4.            לקבוע, כי בשלב ראשון תוצע לכלל המורים שיסכימו להיכנס להסכם הרפורמה הכוללת, תוספת שכר בשיעור של 8.5% כנגד תוספת עבודה של שלוש שעות פרטניות (קבוצות לימוד של 5 - 7 תלמידים) ומרכיבים נוספים הקשורים לגמישות הניהולית וגמישות ההעסקה. תוספת השכר והעבודה תינתן במהלך השנה וחצי הקרובים עד ליוני 2009. במקרה בו לא ייחתם הסכם לרפורמה כוללת במערכת החינוך, תבוטל תוספת השכר והעבודה האמורה.

5.  אם לא תיערך, מכל סיבה שהיא, רפורמה מקיפה בכלל במערכת החינוך, יוקצה סכום בבסיס התקציב, השווה לערך של תוספת שכר בשיעור 8.5% מהשכר הטבלאי של עובדי הוראה שלא נכנסו להסכם הרפורמה, כחלק מהסכום הנקוב בסעיף 3 להחלטה זו. הסכום שיוקצה כאמור ישמש לצורך הפחתת מספר התלמידים בכיתה ו/או לפיצול כיתות לימוד ו/או להוספת שעות לימוד למערכת החינוך, על-פי סדר העדיפויות שתקבע שרת החינוך.

6.  להורות את שר האוצר ואת שרת החינוך:

א)  להמשיך בקיום הידברות ומשא-ומתן עם הסתדרות המורים ועם ארגון המורים בבתי הספר העל-יסודיים, לשם גיבוש רפורמה כוללת במערכת החינוך.

ב)  לקבוע את פרטי הרפורמה ומועדי ביצועם, במידת האפשר, במשותף עם ארגוני המורים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ