אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> דרי ואח' נ' רשות הפיתוח במובן חוק רשות הפיתוח ואח'

דרי ואח' נ' רשות הפיתוח במובן חוק רשות הפיתוח ואח'

תאריך פרסום : 02/02/2012 | גרסת הדפסה
ה"פ
בית המשפט המחוזי מרכז
9012-04-10
29/01/2012
בפני השופט:
הילה גרסטל

- נגד -
התובע:
1. יוחאי דרי
2. אסנת דרי
3. מאירה בן עטר
4. תמי טבק

הנתבע:
1. רשות הפיתוח
2. עירית יהוד-מונוסון
3. ועדה ה מקומית לתכנון ובניה - יהוד

פסק-דין

פסק דין

זוהי תובענה למתן פסק דין הצהרתי שלפיו המנוח ידידיה דרי ז"ל (להלן:- "המנוח") הוא בעל זכות הבעלות בחנות בשטח של 40 מ"ר ובחצר מסביבה בשטח של 27 מ"ר, הנמצאים ברחוב סעדיה חתוכה 8 ביהוד, והידועה כחלק מחלקה 75 בגוש 6729 (להלן:- "הנכס"); שעצם הצתת הנכס ביום 14.5.09 אינו מהווה "פינוי" של הנכס, כמשמעותו בתכנית בניין ערים מס' יד/6156 (להלן:- "התב"ע") ושהמשיבה 3 אינה רשאית ליתן כל היתר בניה בשטח הנכס, אלא לאחר פינויו בהסכם עם המבקשים, אם יגיעו להסכם כאמור, כקבוע בתב"ע.

1.רקע

(א)המבקשים הם ילדיו של המנוח, שלפי הנטען בתובענה היה בעליו של הנכס, והם אף יורשיו הבלעדיים של הנכס כפי שנקבע בצו קיום צוואת המנוח.

המשיבה 1 (להלן:- "רשות הפיתוח" או "המשיבה") רשומה כבעלים של חלקה 75 בגוש 6729, עליה היה בנוי הנכס.

מינהל מקרקעי ישראל מנהל את נכסי רשות הפיתוח.

המשיבה 2 (להלן:- "העירייה") יזמה את הכנתה של התב"ע שחלה גם על שטח הנכס ושנקראת "איחוד וחלוקה ללא הסכמת הבעלים במגרשים A ו-B בתשריט. איחוד וחלוקה בהסכמת הבעלים בכל שאר המגרשים".

המשיבה 3 (להלן:- הוועדה המקומית") היא הגוף המוסמך לאשר הוצאת היתרי בנייה בשטח התב"ע ולנקוט את הליכי ההפקעה בהתאם לתב"ע.

(ב)לפי הנטען בתובענה, בשנת 1949 עלה המנוח לישראל ובשנת 1950 התיישב ביהוד. עם התיישבותו ביהוד, הצטרפו הוא ואחיו כשחקנים בקבוצת הכדורגל של הפועל יהוד, כאשר מלכתחילה התבלט המנוח כאחד השחקנים המצטיינים בקבוצה.

(ג)משכך, לטענת המבקשים בתובענה, פנה בשנת 1951, מר סעדיה חתוכה ז"ל, שלימים נבחר לתפקיד ראש המועצה המקומית, והציע למנוח, בשם העירייה, לאמן את נבחרת הנערים של קבוצת הכדורגל, בד בבד עם היותו שחקן מרכזי בנבחרת הבוגרים, כאשר בתמורה לעבודתו תקצה לו העירייה שטח של כ-70 מ"ר, המהווה חלק מחלקה 75 בגוש 6729, לצורך הקמת חנות, שתהיה בבעלותו הבלעדית.

המנוח קיבל את ההצעה והקים חנות למכירה ולתיקון אופניים על השטח האמור. לפי הנטען בתובענה, לבקשת ראש העירייה דאז, אף הכין המנוח תכנית של הנכס, ששיקפה את המצב הבנוי בפועל והעירייה אישרה התכנית ואף חתמה עליה (להלן:- "תכנית הבנייה" - נספח ה לתובענה).

(ד)העירייה חיברה את הנכס למערכות המים והביוב, המנוח קיבל רישיון עסק להפעלת הנכס ובשנים האחרונות אף קיבל אישור שירותי הכבאות להפעלת הנכס. מאז שנות ה-50 ועד למאי 2009 ניהל המנוח חנות פעילה ומוכרת, ואף שילם באופן סדיר תשלומי ארנונה בגין הנכס.

(ה)עוד טוענים המבקשים בתובענה, שלפני כ-12 שנה (בתובענה נכתב 20 שנים אולם בסיכומים טוענים המבקשים שנפלה טעות דפוס), במסגרת פעילות העירייה לפנות בהסכמה נכסים תמורת תשלום פיצוי לצורך ביצוע בינוי מודרני, פנה ראש המועצה המקומית דאז, עוזי מאיר, למנוח והציע לו לבצע חילופי שטחים. המנוח סירב להצעה לנוכח העובדה שהשטח המוצע של החנות החליפית לא היה חשוף לרחוב העסקים הראשי ביהוד.

(ו)ביום 29.3.95 התקיימה ישיבה בה נכחו נציגי המועצה המקומית, המינהל ועמידרובה סוכם כי יש להסדיר את זכויות המחזיקים בנכסים כך שלמחזיקים בדיירות מוגנת יוכרו 100% בזכויות ולמחזיקים ללא חוזה דיירות מוגנת - יוכרו 75% בזכויות (להלן:- "סיכום הישיבה" - נספח י' לתובענה).

(ז)כך, לפי המבקשים בתובענה, לפני כשמונה שנים פנה מר עוזי מאיר למנוח בהצעה שיפנה את הנכס ויוותר על זכויותיו בו תמורת דמי פינוי של 1,000,000 ₪ אולם המנוח סירב להצעה.

(ח)ביום 6.3.06 אושרה לתוקף התב"ע החלה גם על החלקה עליה בנוי הנכס. התב"ע קובעת שהפינוי ייעשה אך ורק באמצעות הסכם.

(ט)אליבא דמבקשים בתובענה, החל משנת 2007 החל המנוח לקבל שיחות טלפון בהן איומים בעל פה מגורמים שלא הזדהו, בדרישה שיפנה את הנכס ובאותן השנים אף ארעו שני ניסיונות הצתה של הנכס (אישור שירותי כבאות על כיבוי שריפה בחלקו האחורי של הנכס מיום 13.11.08 – נספח יב/1 לתובענה).

(י)ביום 14.5.09 הוצתה החנות בפעם השלישית והושמדה כליל למעט קיר אחד ורצפה. חברת הביטוח קבעה כי מדובר בהצתה.

לדברי המבקשים בתובענה, מיד לאחר הצתת החנות פינה המנוח את הפסולת, שכר שירותי שמירה למנוע פגיעה בציבור ובנה גדר כדי להגן על זכויותיו בנכס. לנוכח הוראות התב"ע, לא יכול היה לבנות מחדש את החנות.

ביום 18.5.09 הציא יו"ר הוועדה המקומית צו הריסה מנהלי להריסת הגדר.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ