ס"ע
בית דין אזורי לעבודה חיפה
|
734-10-11
29/11/2011
|
בפני השופט:
אלכס קוגן
|
- נגד - |
התובע:
עזאת דבאח
|
הנתבע:
מ.מ. מגדל אל כרוםע"י ב"כ עו"ד פוקס
|
|
החלטה
החלטה
1.לפנינו בקשה במסגרתה מתבקשים אנו להורות למשיבה לשלם למבקש משכורתו כגזבר מועצה מקומית מג'דל אל כרום בהתאם לחוזה בכירים, כפי ששולמה עת שהיה הגזבר בעירית אלשג'ור בטרם בוטל איחודה.
מסכת העובדות הלכאוריות
2.בראשית הדברים נדגיש, כי הצדדים לא פרשו לפנינו מסכת ראיות מלאה ומכאן שמדובר בעובדות לכאוריות בלבד כמקובל בהליך זמני.
3.לאחר איחוד שלושת המועצות המקומיות, דיר אל אסד, בענה ומג'דל אל כרום והקמת עירית אלשג'ור, נבחר המבקש לשמש כגזבר המועצה המאוחדת – עירית אלשג'ור.
4.בעקבות פירוק עירית אלשג'ור, שוייך המבקש והועבר לעבוד במועצה מקומית מג'דל אל כרום יחד עם עובדים נוספים ותוך שמירה על זכיותיו הקודמות ללא תפקיד מוגדר במועצה.
5.ביום 9.2.10, קיבלה המועצה המקומית מג'דל אל כרום, אישורי נחיצות משרה לתפקידים שונים שחייבו מכרז וזאת לרבות לתפקיד הגזבר.
בהתאם לכך פורסם תחילה מכרז פנימי לתפקיד גזבר המועצה מג'דל אל כרום ולאחר מכן פורסם מכרז חיצוני לתפקיד זה כאשר בתנאי המכרז נרשם, כי אופן חישוב שכרו של הגזבר שיבחר יהיה לפי דירוג דרגה והיקף המשרה יעמוד על 75%.
6.המבקש ניגש הן למכרז הפנימי והן למכרז החיצוני לאיוש משרת גזבר המועצה כשהוא יודע היטב מה היו תנאי המכרז שפורסמו ואף אמר לועדת המכרזים שבמידה והוא יבחר הוא סבור ששכרו יהיה בהתאם לשכר בכירים כפי ששולם לו בעבר לא לפי דירוג דרגה (ראה דבריו של המבקש בדיון שהתקיים היום עמ' 6 שורה 13).
7.בסופו של יום, נבחר המבקש במכרז הפומבי שפורסם לאייש את תפקיד גזבר המועצה, אלא שאז ירד שכרו באופן דרמטי ולפי תלושי שכר שהוצגו לפנינו, אם בעבר שולם לו שכר יסוד של 23,212 ₪, הרי שמאז זכייתו במכרז מופיע בתלוש שכר יסוד בסך של 5,059.42 ₪.
8.בנסיבות אלה מבוקש מאיתנו לחייב את המשיבה לשלם למבקש שכר של גזבר בהתאם לשכר בכירים ולא לפי דירוג דרגה כשמוסכם על המבקש שיש להתאים את שכרו לגודל הרשות בה הוא עובד כך שאם בעירית אלשג'ור הוא קיבל שכר כגזבר של עירייה המונה מספר מסוים של תושבים, הרי שכעת הוא מכהן כגזבר של מועצה מקומית שמונה פחות תושבים ושכרו צריך לרדת בהתאם, אך עדיין להישאר בגדר שכר בכירים ולא לפי דירוג דרגה.
דיון והכרעה
9.נקדים ונאמר כבר בשלב זה, כי הסעד הזמני המבוקש בבקשה זו הוא סעד כספי מכאן שגם אם ימצא המבקש צודק בטענותיו יוכל בסופו של יום לזכות בפסק הדין בכל הכסף ואין כל דחיפות היום ליתן לו את הסעד הזמני אותו הוא מבקש.
חוסר הדחיפות במתן סעד כספי אף מקבל משנה תוקף עת שבנסיבות הקונקרטיות שלפנינו כל עובדי המועצה מג'דל אל כרום אינם מקבלים שכר שוטף מזה כ- 9-10 חודשים. (ראה דבריו של המבקש בדיון שהתקיים היום עמ' 7 לפרוטוקול).
מכאן, שגם אם היינו נעתרים לבקשתו של המבקש ומורים למשיבה כבר במסגרתו של סעד זמני לשלם למבקש את שכרו לפי שכר בכירים ולא לפי דירוג דרגה, הרי שמבחינה אופרטיבית, רק הרשום בתלושי השכר היה משתנה ובפועל כל עובדי המועצה ממילא אינם מקבלים את שכרם השוטף מזה תקופה ארוכה.
10.לכאורה עולה כאן בעיה בהתנהלות המשיבה שהפחיתה באופן דרסטי את שכרו של המבקש מקצה לקצה וכפי שצויין בהחלטתנו הקודמת מיום 1.1.11, קשה לראות כיצד התנהלותה של המשיבה עולה בקנה אחד עם הוראותיו/הנחיותיו של מר יואל ינון, מנהל תחום פיקוח בקרת שכר ברשויות המקומיות, מיום 11.7.10, המתייחס לאותם עובדים שעבדו לפי שכר בכירים ברשות המאוחדת ומה יהיה גורלם לאחר פירוק האיחוד.
11.יחד עם זאת, קשה גם להתעלם מהבעייתיות הלכאורית בהתנהלותו של המבקש שידע עוד בטרם ניגש למכרז, כי מדובר במכרז לאיוש תפקיד של גזבר המועצה ששכרו ישולם לפי דירוג דרגה ובשיעור של 75% משרה.
כפי שמסר המבקש לפנינו בדיון, הענין עלה "ברחל בתך הקטנה" בועדת המכרזים והוא ידע שהמועצה תשלם לו לפי דירוג דרגה אך בחר להמשיך להתקדם ולזכות במכרז זה.
12.במהלך הדיון שהתקיים לפנינו, הועלו מספר הצעות לסיים את המחלוקת בפשרה והתחושה שקיבלנו מצדו של המבקש, שהוא יודע כי כגזבר המועצה הוא חיוני מאוד בתהליך המתנהל לקראת חתימה על תוכנית הבראה, כך שעזיבתו תפגע בתהליך זה ותגרום להימשכות זמן נוספת שללא ספק פוגעת בכל עובדי המועצה. המבקש מודע לחשיבות שיש בתפקידו כגזבר בתהליך זה של בניית מתווה לתוכנית ההבראה והתחושה היא, כי יש ניסיון מצדו לנצל את התלות של התהליך בתפקידו.
ובמה דברים אמורים?