- דיני חוזים
- מומחים לדין הזר
- ייפוי כוח מתמשך
- משפט מסחרי
- הדין האמריקאי
- דיני תעופה
- מטבעות דיגיטליים
- אשרות עבודה
- דיני עבודה
- תביעות ביטוח ונזקי רכוש
- פלילי
- מקרקעין ונדל"ן
- דיני צרכנות ותיירות
- קניין רוחני
- דיני משפחה
- דיני חברות
- הוצאה לפועל
- רשלנות רפואית
- נזקי גוף ותאונות
- תקשורת ואינטרנט
- מיסים
- תעבורה
- חוקתי ומנהלי
- גישור ובוררויות
- צבא ומשרד הבטחון
- ביטוח לאומי
- תמ"א 38
- פשיטת רגל
- תביעות ייצוגיות
- לשון הרע
- דיני ספורט
- אזרחויות ואשרות
- אזרחות זרה ודרכון זר
- ירושות וצוואות
- נוטריון
פ' נ' המוסד לביטוח לאומי
|
ב"ל בית דין אזורי לעבודה תל אביב - יפו |
4729-06-14
13.5.2018 |
|
בפני השופטת: שרה מאירי – אב"ד |
|
| - נגד - | |
|---|---|
|
התובע: מ.פ. עו"ד רותם עידן |
הנתבע: המוסד לביטוח לאומי עו"ד שירלי וינגרטן-צ'רניקר |
| פסק דין | |
הרקע וההליך
1.התובע, יליד 1948, הגיש תביעתו באמצעות ב"כ, בה עתר להכיר במחלת הריאות ממנה סובל הוא כפ"ע, שנגרמה בעבודתו כטכנאי מטוסים בתעש"א.
2.בדיון מוקדם שהתקיים בפני כב' השופטת ע. איצקוביץ, חזר הנתבע על טענת השיהוי המהותי, סעיף 296 לחוק, משהגיש התובע תביעתו לנתבע ב – 25.6.13, בעוד שסובל הוא ממחלתו כבר מ – 2006.
3.ביום 20.4.15 הגיש התובע תצהיר ע"ר מטעמו.
ביום 13.12.15 נשמעה עדות התובע.
ביום 14.2.16 נשמעה (מטעם הנתבע) עדות מר אהוד גזית, הממונה על התובע ("גזית") ומר יעקב צור, שעבד עם התובע באותה מחלקה משנות ה–70 ועד שהתובע פרש לפנסיה מוקדמת.
4.בהתאם להסכמות הצדדים מונה ביום 5.9.16 ד"ר שבתאי ורסנו מומחה יועץ רפואי ("המומחה") והועברו אליו העובדות הבאות:
א.התובע יליד שנת 1948, עבד משנת 1970 ועד לשנת 2006 בתעשייה האווירית לישראל.
ב.בשנים 1970-1980 עבד התובע כמכונאי מטוסים.
ג.במסגרת עבודתו כטכנאי מטוסים נדרש התובע לתקן נזילות שמן ונזילות דלק וכן לוודא שמערכות הדלק במטוס כשירות. בעת ביצוע העבודה נחשף התובע לחומרים הבאים: עופרת, דלקים ובתוך כך לדלק סילוני ובנזין 115 (חצי יום עבודה), שמנים ובתוך כך שמן סקיידרול ושמן הידראולי (חצי יום עבודה), נפט (מדי יום עבודה, כ-5 דק' – חצי שעה עת ניקה לוח הטסה של מטוס סטרטו, כאשר היו 6-10 מטוסים כאלה כל יום), עשן מנועי בוכנה וגזי פליטה (מדי יום עבודה).
ד.יצוין כי לצורך תיקון נזילות/דליפות במיכל הדלק נדרש התובע להיכנס כולו לתוך מיכל הדלק האטום (שעשוי מגומי), ולבצע שם את העבודה כשהוא עושה שימוש במסכה שמחוברת לצינור אוויר, אולם זו הקשתה על ביצוע העבודה ולכן לא נעשה בה שימוש קבוע. עבודה זו נמשכה כמה שבועות ובוצעה לפחות 4-5 פעמים בשבוע.
ה.בשנים 1980-2006 עבד התובע כמתאם בין גף טכני לבין גף מבצעים בטייסת ראם.
ו.במסגרת עבודתו זו נדרש התובע לתאם בין חיל האוויר לבין המחלקות הטכניות של התעשייה האווירית. משרדו של התובע כמתאם היה ממוקם בתוך רחבת המטוסים, כ-50 מטרים בערך מהמטוסים עצמם והיה בנוי מאזבסט לא מבודד רעש.
ז.יצוין כי משרד התובע היה ממוקם כאמור באזור ההמראות והנחיתות כאשר גזי פליטת המטוסים זרמו באופן ישיר למשרדו של התובע כך שבזמן יציאת המטוסים המשרד היה אפוף עשן.
התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:| הודעה | Disclaimer |
|
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי. האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר. |
|
