ב"ל
בית דין אזורי לעבודה תל אביב - יפו
|
37706-01-13
31/08/2014
|
בפני השופטת:
הדס יהלום - סגנית נשיאה
|
- נגד - |
התובע:
הראל מוכר עו"ד רונית סגל
|
הנתבע:
המוסד לביטוח לאומי עו"ד משה אהרון
|
החלטה |
1.הוגשה תביעה להכיר בפגיעה בידיים כפגיעה בעבודה כמשמעה בחוק.
2.קודם לדחיית התביעה, מילא התובע שאלון (צורף לתצהירו) בו פירט את העבודות שביצע :
"בעבודה הזאת אני כול היום מתעסק עם כלים רוטטים כמו מברגה חשמלית, מקדחה חשמלית, משור חשמלי. משור אוויר שחותך פחים. 95% מהזמן שאני עובד אני נמצא עם כלי רוטט ביד שאני כל הזמן מבצע פעולה של לחיצה על ההדק ופתיחה של היד, וחוזר חלילה לחיצה פתיחה ושוב ושוב. כמובן שאת כל הרטט מהמכשיר היד האוחזת סופקת. כיוון שמדובר ברכבים של אנשים חייבים לבצע עבודה עדינה ביותר ועל כן יד שמאל תמיד תומכת ונמצאת על הקנה של המכשיר ולכן סופגת רטט רב מהמכשיר.
כל התקנה היא בפני עצמה. אם אתה מבצע התקנת מערכת מיגון (אזעקה) העבודה היא בעיקר עם מכשירים לוחצים כגון "קטר" "פלייר" מברגה. בממוצע לוקח להתקין מערכת מיגון לרכב כשעתיים שעתיים וחצי מתוכם עבודה עם מברגה וכלים רוטטים. לפחות שעה מההתקנה . ביום עבודה שאני עובד רק על מערכת מיגון אני מבצע כ- 4 התקנות אך רוב עבודתי הייתה בהתקנת מערכות שמע ומולטימדיה לרכב.
כמו שכבר ציינתי כל התקנה היא בפניי עצמה וישנם מגוון סוגי רכבים ומגוון מערכות שונות.
עבודה על מערכת שמע לרכב יכולה לנוע בין 3 שעות עד יום שלם למערכת אחת. והעבודה עליה מתבצעת כל הזמן עם כלים רוטטים.
תחילה אני לוקח מברגה ומפרק את כל הדפנות הפנימיות של הרכב. שזה מוציא את המושב האחורי ומכין את הרכב לעבודה. פעולה זאת יכולה לקחת שעה שמתוכה אני עובד עם מקדחה חשמלית. השלב הבא לאחר שהרכב מפורק הוא הרכבת מערכת השמע ברכב. תחילה אני מחבר את הרמקולים הקדמיים לדלתות בעזרת מברגה חשמלית כמובן. חישוב רמקול בודד יכול לנוע בין 15-30 תלוי בסוג הרכב והרמקול. השלב הבא בהתקנה הוא הכנת הפלטה שעליה יושבים המגברים בגב הרכב. אני לוקח מידות מסמן ואז מתחיל לעבוד או עם משור חשמלי כאשר מדובר בפלטת עץ או עם משור אוויר כאשר מדובר בפלטת פח. הרטט במשור חשמלי הוא גדול מאוד והרטט במשור אוויר הוא פי כמה גדול וחייבים לאחוז בו בשתי ידיים כי אחרת לא ניתן להשתלט עליו.
עבודת החיתוך והכנת הפלטה יכולה לנוע בין שעה לשעתיים. כאשר 90% מהזמן אני משתמש במשורים הרוטטים ושתי הידיים סופגות המון רטט. שאר הזמן מוקדש לשיוף וגימור הפלטה ומתבצע על ידי בעזרת משייפת חשמלית שגם היא רוטטת או בעזרת דיסק חשמלי שגם כן רוטט.
השלב הבא אני מחבר את המגברים לפלטה ואז לחברם אל תוך הרכב שהכול נעשה בעזרת מברגה חשמלית. לוקח לי לבצע את החיבור שוב בין חצי שעה לשעה תלוי בגודל המגבר.
בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד
יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת