לאחר שבית הדין שמע את העדויות ועיין בכלל החומר שבתיק, לרבות סיכומי הצדדים, בית הדין סבור שהתובע הרים את הנטל להוכיח כי האירוע מיום 13.5.13, שבו המפקח מאיר גוטליב (המכונה "רוזנפלד") הכניס ילד בוכה לחדר המורים בעת שהתובע היה בהפסקה, ותגובת הכעס של התובע בעקבות כך, היווה "אירוע חריג" בעבודה. להלן נימוקינו:
כעולה מכתב ההגנה, הצדדים אינם חלוקים על עצם קרות האירוע: התובע הועסק כמורה בבית ספר של החינוך העצמאי. ביום 13.5.13, בעת שהתובע ישב בהפסקה בחדר המורים, הכניס המפקח "רוזנפלד" ילד בוכה לחדר המורים ודרש מהתובע לטפל בו. המחלוקת היא בשאלה אם מדובר באירוע חריג.
התובע העיד בתצהירו על נסיבות האירוע: המפקח "רוזנפלד" הוא למעשה מר מאיר גוטליב, בנו של מנהל בית הספר הרב עקיבא גוטליב. המפקח משמש "ידו הארוכה" של המנהל, והתובע היה כפוף אליו.
התובע תיאר בעדותו את סיבת הכעס הרב שחש בעת שנדרש על ידי המפקח לטפל בילד הבוכה: קיימת תורנות בין המורים להשגחה על התלמידים במהלך ההפסקות. המורים התורנים אינם זוכים, למעשה, בהפסקה בין השיעורים, שכן הם משגיחים על התלמידים. מורים שאינם תורנים יכולים לעשות הפסקה מהעבודה בחדר המורים. לדברי התובע, הוא עבד באותו ברציפות משעה 6:50 עד ל-11:50 בלימוד פרונטלי בכיתה ובהשגחה על התלמידים כתורן בהפסקות. בשעה 11:50 יצא התובע להפסקה של רבע שעה והחל לאכול לראשונה באותו יום. התובע כעס על כך ש"רוזנפלד" הביא את בעיית הילד הבוכה לפתחו בעת שהיה בהפסקה, במקום לפנות לאחד התורנים.
המחלוקת בין הצדדים נסבה על השאלה האם אירוע של הכנסת ילד הדורש טיפול של מורה לחדר מורים היא בגדר אירוע רגיל או אירוע חריג בחיי העבודה בבית הספר. הנתבע מבסס את עמדתו בעיקר על אמירות אלו של עקיבא גוטליב ומאיר גוטליב ("רוזנפלד") בחקירותיהם, כדלהלן:
הרב עקיבא גוטליב נשאל: "ממה שאתה מכיר, האם מורה, גם שלא במהלך תורנות שלו, אמור להיות פנוי ולטפל בילדי כיתתו, גם שלא במהלך תורנות?" לכך השיב הרב גוטליב: "בלי ספק, מה השאלה בכלל, זה תפקיד של מורה, הנה – תיכף יש הפסקה ויש מורה מסתובב, ילד יכול להגיע להתלונן אצלי, ואני יכול ללכת לחדר מורים ולבקש מהמהורה הספציפי לטפל בזה" (מוצג נ/2).
מר מאיר גוטליב נשאל: "האם אתה נוהג בד"כ להכניס ילד בעייתי או שדורש טיפול, או בוכה לחדר מורים". לכך השיב: "כן, הרב שלו יודע הכי טוב, הרב שלו זו הכתובת הראשונה". כאשר נשאל "וזכור לך לפני כן, אם יצא לך להכניס ילד בוכה או שדורש טיפול למ', גם כשלא היה בתורנות?", השיב: "זה חלק מהעבודה שלו, אני שואל לאיזו כיתה שייך הילד, ולוקח לרב שלו גם כשהוא לא תורן בהפסקות".
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.