עב"ל
בית דין אזורי לעבודה בתל אביב - יפו
|
32763-04-10
20/08/2014
|
בפני השופטת:
הדס יהלום
|
- נגד - |
התובע:
י' י' עו"ד צבי הלוי
|
הנתבע:
המוסד לביטוח לאומי עו"ד הררי
|
החלטה |
1.הוגשה תביעה להכיר בפגיעה בגב, כפגיעה בעבודה מכוח תורת המיקרוטראומה.
2.כך נאמר בתצהיר התובע:
"2.הנני יליד שנת 1950 נשוי ואב ל-4 ועובד התעשייה הצבאית מזה 37 שנים ברציפות כטרקטוריסט וכמלגזן.
3.החל משנת 1993 עבדתי בתעשייה הצבאית בכטרקטוריס כאשר הטרקטור עליו נסעתי היה מסוג "ג'ון דיר" ישן שאינוכול בולמי זעזועים. במסגרת עבודתי נדרשתי לנסוע רבות תוך שכלי הרכב, עליהם נהגתי במרוצת השנים רטטו וגרמו לרטט בלתי פוסק של הגב. בנוסף, הנסיעות הרבות טלטלו אותי רבות ואת גבי. במסגרת תפקידי, נגרמו לי פגיעות חוזרות ונשנות בע"ש מותני עקב נסיעות בטרקטור בדרכים קשות לא סלולות, דרכים משובשות, נסיעות ממושכות תוך כדי קפיצות חוזרות ונישנות אשר גרמו בהתהוותן לפגיעה בע"ש מותני.
4.החל משנת 1993 ועד לשנת 2003 עבדתי על טרקטור במשך 8 שעות ביום ואף מעבר לכך עם שעות נוספות וזאת בימים א' – ה' בשבוע. במסגרת עבודתי זו נאלצתי לנסוע בדרכים משובשות של המפעל במשך כל השבוע ואף בדרכי עפר וכורכר לשם העברת חומרים מסוכנים למפעלים אחרים וזאת אחת לשבוע כאשר הנסיעה ארכה כשלוש שעות עפ קפיצותץ רבות וכאמור ללא בולמי זעזועים. אציין, כי נזקתי לנסוע בשנים אלו באופן רצוף בעבודתי על הטרקטור.
5.החל משנת 2003 התחלתי לנסוע על מלגזה לשם העברת משאות ממחלקה למחלקה. אציין, כי אף המלגזה הייתה נטולת בולמי זעזועים וקפצה באופן קבוע תוך כדי נסיעה, בין היתר היות והמדובר בכבישים משובשים ברחי המפעל (הכוללים אספלט ישן ומפורר). עם המלגזה עבדתי 4 שעות ביום בממוצע וזאת למעשה עד היום אני נוסע במשך כל שעות העבודה.
6.אם לא בכך, עבדתי במשך שנתיים רצופות החל משנת 2007 ועד לסוף לשנת 2009 במחלקת מיגונים, בה נאלצתי במשך 8 שעות ביום א' –ה' בשבוע למלא בפלטת ברזל חומר ולהעבירה ידנית למסוע (מרחק של מספר צעדים בהם נזקקתי להרים אתהפלטות ממקום עבודתי עליהם ולשאת אותם עד המסוע). יצויין, כי כל פלטת ברזל שכזו שקלה כ-12 קילוגרם והרמתה נעשתה ללא אמצעי עזר ו/או אמצעי מיגון. באופן הזה עבדתי בדרך קבע במשך שנתיים וחצי. יצוין, כי עבודתי בעניין זה נעשתה באותו אופן באמצעות פעולות חוזרות ונשנות ובאפון מונוטוני.
7.בכל התקופה שבה עבדתי בתעשייה הצבאית עבדתי בין הימיים א'- ה' בממוצע שמונה שעות ביום ובנוסף לכך הייתי מבצע שעות נוספות רבות של אילוצים ועומסי עבודה".
3.התובע העיד בישיבת 27/1/13.
בעדותו מסר כי בשנת 1973 עד 1993 עבד כצבעי רכב ומשנת 1993 עד 2000 כנהג טרקטור ומלגזן.
משנת 2000 החל לעבוד כנהג של משאית.
על פי עדותו, נהג בכל יום על טרקטור במשך כ-8 שעות, ועסק בהובלת חומרים (חומרי נפץ) ממחלקת הייצור למחלקות אחרות.
על פי עדותו, מדובר על הסעות טרקטור עם עגלה נגררת, בנסיעה איטית של 5-10 קמ"ש.