ס"ע
בית דין אזורי לעבודה חיפה
|
15405-10-11
05/12/2011
|
בפני השופט:
אביטל רימון-קפלן
|
- נגד - |
התובע:
ד"ר מ רינה בר
|
הנתבע:
מדינת ישראל - משרד הבריאות (המרכז הרפואי טירת הכרמל) ע"י ב"כ עו"ד בועז גולדברג מפרקליטות מחוז חיפ ה (אזרחי)
|
|
החלטה
בפנינו בקשתה של המבקשת ד"ר מרינה בר (להלן - המבקשת) למתן צו מניעה זמני למניעת פיטוריה מעבודתה אצל המשיבה – מדינת ישראל (להלן - המשיבה או המדינה, לפי העניין) והכל עד להכרעה בתביעה העיקרית שהגישה למתן צווי עשה וצווים הצהרתיים קבועים בקשר עם מעמדה ותקפות הפיטורים שבנדון וכן לפיצויים כספיים.
העובדות
ואלו העובדות שביסוד המחלוקת נשוא התביעה והבקשה שבנדון:
1.המבקשת, בת 51 נשואה ואם לשני ילדים, הינה רופאה מומחית בפסיכיאטריה החל משנת 2003.
את התמחותה בפסיכיאטריה ביצעה המבקשת במרכז הרפואי "העמק" בעפולה השייך לשירותי בריאות כללית.
לאחר סיום התמחותה בשנת 2003 עבדה המבקשת במשך שנתיים ביחידה הפסיכיאטרית במרכז הרפואי "בני ציון" השייך לעירית חיפה.
2.ביום 30/8/05 החלה המבקשת את עבודתה במרכז הרפואי לבריאות הנפש בטירת הכרמל, השייך למדינת ישראל (להלן – המרכז הרפואי) נשוא הבקשה שבנדון, כעובדת האגודה לבריאות הציבור.
3.בעקבות הליך משפטי שהתנהל בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, הודיעה המדינה כי תקלוט את הרופאים שהועסקו באגודה לבריאות הציבור לשורותיה ומכח הצהרה זו קיבלה המבקשת הודעה ביום 1/4/09 על אישור העסקתה כעובדת במדינה והחל ממועד זה היא מועסקת במרכז הרפואי בחוזה מיוחד לתקופה קצובה שהוארך מעת לעת.
4.להשלמת התמונה יצוין כי עוד ביום 16/11/08 קיבלה הממשלה את החלטה מס' 4263 בדבר "פטור ממכרז לתפקידים ויחידים שמועברים לשירות המדינה" (להלן – החלטת הממשלה), מכח סמכותה לפי סעיף 21 לחוק שירות המדינה (מינויים) התשי"ט-1959, להתיר מינוי למשרה בשירות המדינה ללא מכרז כמתחייב מסעיף 19 לחוק.
על פי החלטה זו נקבע בין היתר כי מועמד שמועסק באותו תפקיד או בתפקיד דומה תקופה של חמש שנים ומעלה, קודם למועד העברת תפקידו או יחידתו לשירות המדינה יהיה זכאי למינוי למשרה אליה הועבר, ללא מכרז לפי סעיף 19 לחוק המינויים.
5.כך או כך, המבקשת המשיכה בתפקידה במרכז הרפואי לאחר ה-1/4/09.
לציין כי החל משנת 2005 עבדה המבקשת ארבע פעמים בשבוע במרפאות הקהילה המסונפות וכפופות למרכז הרפואי, ופעמיים נוספות במרפאות בחצרי המרכז הרפואי, כאשר החל משנת 2010 שונתה מתכונת עבודתה, כך שהיא עובדת ארבע פעמים בשבוע במרפאות במרכז הרפואי עצמו ופעמיים במרפאות הקהילה.
6.אין חולק כי בהמשך לקליטת הרופאים לשירות המדינה, קיבל המרכז הרפואי תקן נוסף של רופא מומחה לפסיכיאטריה ובחודש 4/10 או בסמוך לכך, פורסם מכרז למשרת רופא מומחה לפסיכיאטריה במרכז הרפואי – מכרז מס' 140/10 (להלן- המכרז).
7.המבקשת ומועמדת נוספת הגישו את מועמדותן למכרז.
ביום 6/6/10 קיבלה המבקשת הודעה לפיה ועדת הבוחנים החליטה לדחות את מועמדותה ולהמליץ על המועמדת השניה למשרה.
זאת ועוד, בד בבד עם כך לאור תוצאות המכרז, הודיע מנהל המרכז הרפואי למבקשת, כי מאחר ולא זכתה במכרז והתקן למשרה ניתן לזוכה במכרז והואיל ואין למרכז הרפואי תקן נוסף להעסיקה בו, הרי שעם כניסת המועמדת השניה לתפקיד תאלץ המשיבה לסיים את עבודתה של המבקשת במרכז.
8.בעקבות תוצאות המכרז וההודעה הנ"ל פנו באי כח המבקשת אל מנהל המרכז הרפואי ואל נציבות שירות המדינה בטענות כנגד תוצאות המכרז וכנגד הכוונה להפסיק את עבודתה של המבקשת.
ביום 23/2/11 החליטה נציבות שירות המדינה לקבל את ההשגה שהגישה המבקשת על תוצאות המכרז והורתה על ביטול החלטת ועדת הבוחנים וכינוס ועדה חדשה, עקב פגמים שמצאה בנימוקי וועדת הבוחנים.
9.לאור החלטת נציבות שירות המדינה, כינסה המשיבה וועדת בוחנים חדשה וביום 31/3/11 זומנה המבקשת להופיע בפני הוועדה החדשה.