בב"נ
בית משפט לענינים מקומיים חדרה
|
59044-06-15
03/08/2015
|
בפני השופט:
יעקב גולדברג
|
- נגד - |
המבקש:
לואי סעאבנה עו"ד אליעד שרגא
|
משיבה:
הוועדה המקומית לתכנון ובנייה עירון עו"ד חוסני אגבארייה - נציג היועץ המשפטי לממשלה
|
החלטה |
בקשה לביטול צו הפסקה שיפוטי וצו מניעת פעולות לפי סעיפים 239 ו- 246 לחוק התכנון והבנייה, התשכ"ה – 1965, שניתנו במעמד צד אחד ביום 28.6.2015 ביחס למקרקעין הידועים כגוש 12128 חלקה 12 בכפר קרע.
1.ברקע מתן הצווים מצויות עבודות בניית מבנה בשטח של כ- 3,000 מ"ר, ללא היתר ובניגוד לתכנית ג/569 החלה על המקרקעין, לפיה המקרקעין מיועדים לשימוש חקלאי. בתצהיר מפקח המשיבה, שביסוד בקשתה להוצאת הצווים השיפוטיים, נכתב, כי המבקש המשיך בביצוע העבודות גם לאחר החלטת הועדה המחוזית מיום 17.6.15 (שעליה יורחב בהמשך), ואף לא כיבד צו מנהלי להפסקת העבודות.
2.ביום 28.6.15 הוריתי למבקש וכל אדם מטעמו להפסיק לבצע במקרקעין כל עבודת בנייה, לרבות חפירה, הכשרת הקרקע לבנייה, מילוי קרקע, שינוי פני הקרקע, שלא בהיתר ולהימנע מבנייה או שימוש כלשהו במקרקעין, החייב היתר, שלא בהיתר (להלן – "הצווים").
3.ביום 14.7.15 הגיש המבקש את בקשתו לביטול הצווים וביום 20.7.15 התקיים דיון במעמד הצדדים. לטענת המבקש, פניית המשיבה בבקשה להוצאת הצווים השיפוטיים נעשתה לקתה בשיהוי, בחוסר תום לב, באי סבירות ובאי מידתיות. עוד נטען, כי הבנייה היא בבחינת מעשה עשוי וכי מאזן הנזקים נוטה לטובת ביטול הצווים. טענות אלה יפורטו וייבחנו בהמשך. לטענת המבקש, נוכח עמדות הרשות המקומית והוועדה המקומית, שתמכו בבנייה, הניח כי הבקשה תאושר על ידי הוועדה המחוזית והופתע משלא אושרה.
רקע עובדתי
4.על פי המבקש, המבנה שבמוקד הבקשה מיועד להיות מוסד חינוכי ייחודי לספורט ואומנויות בכפר קרע. בבקשתו תיאר המבקש את מעלותיו של הפרויקט, אשר יתרום לרווחת תושבי כפר קרע ולאיכות חייהם.
5.אין חולק כי הבנייה מצויה בשלב מתקדם וכי עד כה נעשתה ללא היתר ובניגוד לייעוד המקרקעין, כשברקע הדברים תכנית מפורטת שהמבקש הגיש ביום 20.11.13 ואשר נדונה בפני הוועדה המקומית והוועדה המחוזית.
6.עיקרי התכנית שהגיש המבקש פורטו בהחלטת הוועדה המחוזית מיום 17.6.15. על פי התכנית, ישונה ייעוד הקרקע בתחום התכנית (12.7 דונם) מייעוד חקלאי לייעוד ספורט ונופש, חניון לכלל הציבור ואיזור מגורים א', תוך מתן לגיטימציה למבנים הקיימים בשטח באופן בלתי חוקי. על פי התכנית, במקום יוקמו גם 8 יחידות דיור, ו- 2 חדרי אירוח או מלון. השימושים המוצעים על פי התכנית המבוקשת הם מסעדות ובתי קפה, מכוני בריאות וכושר, אולמות וחדרי חוגים, מועדונים חברתיים, אולם רב תכליתי ובריכות שחייה. בדיון בפני הועדה המחוזית הודיע המבקש על ביטול השימוש של אולם אירועים שנכלל ברשימת התכליות בבקשתו המקורית.
7.התכנית המוצעת זכתה לברכת ראש המועצה ולברכת המשיבה, הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.
במכתבו מיום 17.6.15 ללשכת התכנון המחוזית, הביע ראש המועצה המקומית את עמדת המועצה, כי הפרויקט יתרום לפיתוח היישוב ולרווחת התושבים. ראש המועצה הביע דעתו כי התכנית המבוקשת, הכוללת גם חניון ציבורי, תואמת את תכנית המתאר המוצעת ואף יכולה לספק מענה למבני הציבור המתוכננים בסביבה.