אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אל געאר נ' המטה הארצי / מדור פניות נהגים ואח'

אל געאר נ' המטה הארצי / מדור פניות נהגים ואח'

תאריך פרסום : 09/01/2012 | גרסת הדפסה

המ"ש
בית משפט השלום לתעבורה בבאר שבע
10562-11-11
03/01/2012
בפני השופט:
דוד לנדסמן

- נגד -
התובע:
מדינת ישראל
הנתבע:
1. ווהל אל געאר
2. המטה הארצי / מדור פניות נהגים

החלטה

בפני בקשת המבקש להאריך המועד להגשת בקשה להישפט על פי סעיף 230 לחסד"פ [נוסח משולב], תשמ"ב-1982.

המדובר בדו"ח, אשר נרשם לחובת המבקש ביום 21/09/10.

לטענת ב"כ המבקש, המבקש העביר לידיו את הדו"ח לצורך הגשת בקשה להישפט והלה שלח את הבקשה בפרק הזמן הקבוע בחוק. אולם, עקב טעות ככל הנראה, נשלחה אל המבקש הודעה על תוספת פיגורים במקום הזמנה להישפט. כאסמכתא לאמור בבקשה, צירף ב"כ המבקש טופס אשר הוצא מאתר האינטרנט של רשות הדואר, לפיו נשלח דבר דואר מיחידת הדואר נווה זאב, ביום 24/12/10 ונמסר ליעדו ביום 28/12/10. בנסיבות אלו, מבקש ב"כ המבקש מבית המשפט להעתר לבקשתו ולהתיר למבקש להישפט.

ב"כ המשיבה, הביע התנגדותו לבקשה היות והמבקש לא צירף לבקשתו העתק הבקשה להישפט אשר לכאורה נשלחה על ידו. מה עוד, שבאישור שצירף ב"כ המבקש לפיו נשלח דבר דואר מיחידת הדואר, לא ניתן ללמוד כי המכתב המדובר הוא אכן הבקשה להישפט ואף לא ניתן לדעת מה היעד אליו נמסר. כמו כן, טען ב"כ המשיבה כי הבקשה שנשלחה לכאורה, נשלחה באיחור, למעלה מ-90 ימים. אשר על כן , יש מקום לדחות את בקשת המבקש.

המדובר בדו"ח מסוג ברירת משפט אשר נמסר לידיו של המבקש והוא אף חתם עליו. ב"כ המבקש שלח את הבקשה להישפט בשם המבקש, אולם האסמכתא שצירף להוכחת דבר הדואר ששלח, לוקה בחסר. לא מופיע באסמכתא זאת שם הנמען ולא צורף העתק מן הבקשה שנשלחה, כך שקיים קושי בקישור האסמכתא לבקשה ועולה כי ב"כ המבקש לא עמד בנטל ההוכחה בעניין זה. יחד עם זאת, ב"כ המבקש התמהמהה בהגשת הבקשה לבית המשפט וחיכה מזה שנה שלמה בקירוב על מנת להגישה, שכן אם אכן ארעה תקלה במדור לפניית נהגים ואכן הבקשה ששלח ב"כ המבקש בשם המבקש, התקבלה במדור ולא טופלה בהתאם, היה צריך ב"כ המבקש לפנות לבית המשפט, בהקדם האפשרי עם גילוי התקלה ולא להמתין כשנה.

מעבר לכך, גם אם נומר כי ספח הדואר אכן שייך ל- דו"ח זה, ממילא הוא נשלח אחרי שחלף מנין הימים למשלוח ההודעה.

במצב דברים זה, מצאתי כי ב"כ המבקש לא הוכיח את טענותיו ורצוי היה שיגיש אסמכתא ברורה להוכחת דבריו. משכך, אין אני סבור שיש מקום לפתיחת שערי בית המשפט בשלב כל כך מאוחר בפני המבקש.

אשר על כן, הבקשה נדחית.

ניתנה היום, ח' טבת תשע"ב, 03 ינואר 2012, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ