אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלחזוב ואח' נ' גראץ

אלחזוב ואח' נ' גראץ

תאריך פרסום : 15/02/2010 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום באר שבע
4554-06
08/02/2010
בפני השופט:
מיכל וולפסון

- נגד -
התובע:
1. אלכס אלחזוב
2. אולגה אלחזוב

הנתבע:
מארק גראץ
פסק-דין

פסק דין

1.תביעה ותביעה שכנגד בהקשר לעסקת מכר דירה שבוטלה ע"י הרוכשים מחמת אי עמידה בתנאי של העברת זכויות ותוך 90 יום. אין מחלוקת עובדתית על כך. אין מחלוקת שהצדדים כרתו חוזה ביום 18/07/05 והוא בוטל ביום 11/01/06.

התובעים עותרים לחייב את הנתבע בפיצוי המוסכם על סך של 8,000$, סעיף 7 (ב) לחוזה, והנתבע, התובע שכנגד עותר לחייבם בפיצוי המוסכם וכן נזק מיוחד. הנזק המיוחד הוא דמי שכירות שהפסיד כי התובעים, הרוכשים, קיבלו את המפתח בסמוך למועד החוזה לצורך שיפוץ, שלא בוצע בסופו של יום והחזירו אותו עם ביטול החוזה.

2.הזכות לפיצוי מוסכם נקבע בסעיף 7 (ב) לחוזה המכר המתנה את הפיצוי בקיום הפרה של "תנאי יסודי מתנאי החוזה".

התביעה בתיק העיקרי מעוגנת באמור ב"והואיל" השלישי שבכותרת לחוזה שלא קיבל ביטוי בתנאי החוזה. למעשה אין תנאיה חוזית הקובעת כי המוכר יעביר את הזכויות בדירה על שם הקונה. כל שיש זו הצהרת כוונות בכותרת לחוזה.

אני מפרשת את הזכות לפיצוי מוסכם כמתייחסת לתנאיה שהיא תנאי יסודי ולא להצהרת הכוונות בכותרת לחוזה ועל כן התביעה לפיצוי על פי סעיף 7 (ב) נדחית.

זאת ועוד, הצדדים ביטלו את החוזה – הסכם ביטול מיום 11/01/06, ללא תנאי, תוך שמירת זכויות אך כאמור בפועל לא הייתה התחייבות להעביר ע"ש הקונים תוך 90 יום.

התביעה שכנגד היא לפיצוי מוסכם על ביטול החוזה בחוסר תום לב. טענה זו אינה מתיישבת עם העובדה שהצדדים ביטלו את החוזה בהסכמה – לכן התביעה שכנגד לפיצוי מוסכם נדחית.

כמו כן, נטען לנזק כי התובע שכנגד מסר את המפתחות לפני המועד ושכר דירה במטרה לבוא לקראת הקונים. בפועל, כאמור, העסקה בוטלה והוא שילם שכר דירה שלא היה צריך לשלם.

על פי סעיף 4 לחוזה מסירת החזקה הייתה לאחר תשלום התמורה. התובע שכנגד חתם על חוזה בהסכמה למסור את המפתחות לשיפוץ, ללא תנאי ולפיכך בדיעבד הוא אינו יכול לטעון שניזוק. על כן, אני דוחה את התביעה לנזק מיוחד.

סוף דבר. התביעה והתביעה שכנגד נדחות. כל צד ישא בהוצאותיו, ובשכר טרחת עורך דינו.

המזכירות תשלח עותק לב"כ הצדדים.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום לביהמ"ש המחוזי.

ניתן היום, כ"ד שבט תש"ע, 08 פברואר 2010, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ