אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלופר ואח' נ' הכשרת הישוב חב' לביטוח בע"מ ואח'

אלופר ואח' נ' הכשרת הישוב חב' לביטוח בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 14/02/2010 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום באר שבע
1970-04
09/02/2010
בפני השופט:
יעקב שפסר

- נגד -
התובע:
1. מירב אלופר
2. ירין אלופר
3. ניר אלופר

הנתבע:
1. הכשרת הישוב חב' לביטוח בע"מ
2. שמשון כץ
3. איי.אם.אם סוכנות לביטוח (1998) בע" מ – (בפירוק)
4. אליהו חב' לביטוח בע"מ
5. טפחות בנק למשכנתאות לישראל בע"מ
6. טבית סוכנות לביטוח (1989) בע"מ

פסק-דין

פסק דין

רקע

1.תביעה לתשלום תגמולי ביטוח מכח פוליסה לביטוח חיים שהונפקה למנוח אלופר רפי ז"ל במסגרת הלוואת משכנתא.

2.התובעים הינם יורשיו של המנוח עפ"י דין ובהתאם לצו ירושה, התובעת 1 היא אלמנתו והתובעים 2-3 הינם ילדיו הקטינים.

התובעת 1 והמנוח נטלו מהנתבעת 6 הלוואת משכנתא והנתבעות 1 ו-5 נתבעות כמי שביטחו את המנוח ואת התובעת 1 בפוליסות לביטוח חיים, לסילוק יתרת ההלוואה הבלתי נפרעת בעת מותה חלילה של התובעת 1 ו/או של המנוח.

יתר הנתבעים נתבעים כסוכני ביטוח, נציגים או שליחים, אשר כנטען פעלו בעניינים נשוא התובענה ברשלנות ו/או בניגוד לחובותיהם.

3.המנוח נפטר ביום 15.9.03, עת נותרה יתרת הלוואה לסילוק בסך של כ-401,139 ₪.

תמצית טענות התובעים

4.תמצית טענות התובעים הינה כדלקמן:

הנתבעות 1 ו/או 5 חייבות בתשלום הסכום המבוטח, דהיינו, סילוק יתרת ההלוואה הבלתי נפרעת, מכח התחייבותן עפ"י הפוליסות בהן היה המנוח מבוטח במועד פטירתו.

לחילופין, וככל שיימצא כי הנתבעות 1 ו/או 5 אינן חייבות בפירעון כאמור, כי אז זכאים התובעים לקבל מיתר הנתבעים את סכום הביטוח, מחמת התרשלותם בפועלם כסוכני ביטוח ו/או נציגיהן ו/או שלוחיהן של הנתבעות 1 ו/או 5, בהוצאת ו/או ווידוא קיומן של פוליסות ביטוח תקפות, ובכך פעלו גם בניגוד להוראות המנוח ובניגוד אינטרסים, שלא כפי שהיה נוהג סוכן ו/או נציג ו/או שלוח של מבטח סבירים בנסיבות העניין.

התובעת 1 לא נפגשה עם מי מהסוכנים לשם ביטול הפוליסות אצל הנתבעת 5, כנטען, לא חתמה על הוראת ביטול, ולא קיבלה פנייה לאישור הביטול הנטען. ביטול הפוליסה וודאי לא היה בידיעת ועל דעת התובעת 1, ושלא בהסכמתה.

הנתבעות 6-7 המשיכו לגבות פרמיות ביטוח גם לאחר הביטול הנטען ולהעביר תמורתן לידי הנתבעות 1 ו/או 5.

השאלות בעניין עברו הרפואי של המנוח לא הופנו אליו ו/או לא הופנו אל התובעת 1, על אף היותה מבוטחת אף היא עפ"י הפוליסות. התובעת 1 מעולם לא נתנה ולא נתבקשה ליתן תשובות לשאלות כלשהן ואף לא חתמה על ההצעה לביטוח.

התובעת 1 לא חתמה על ההצהרות שבהצעה, אין בידיעתה מתי, היכן ובאילו נסיבות מולא טופס ההצעה ונחתם, ועותק ממנו אף לא נמסר לה בסמוך להוצאת פוליסת הביטוח.

מכל מקום, ככל שהנתבעת 1 נתבקשה ע"י הנתבעים 2-4 לערוך ביטוח אצלה תוך ביטול הביטוח הקיים אצל מבטחת אחרת, היה עליה להפנות את המנוח לביצוע בדיקות רפואיות מקיפות וממצות, שעה שהמדובר בביטול שלא בהסכמה מפורשת של המנוח ו/או של התובעת 1.

אין כל קשר בין מותו של המנוח לבין המחלה ממנה סבל כנטען.

אין שחר לטענת הנתבעות בדבר כוונת מרמה ולפיכך אין המבטחות זכאיות לפטור מתשלום התגמולים, כמתחייב מסעיף 43 לחוק חוזה הביטוח, התשמ"א-1981 (להלן:"חוק חוזה הביטוח" או "החוק").

תמצית טענות הנתבעים 1,2

5.תמצית טענות הנתבעים 1,2 הינה כדלקמן:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ