אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלון רחלי נ' שמירה ובטחון בע"מ

אלון רחלי נ' שמירה ובטחון בע"מ

תאריך פרסום : 04/02/2011 | גרסת הדפסה

תע"א
בית דין אזורי לעבודה באר שבע
1803-09
03/02/2011
בפני השופט:
יעל אנגלברג שהם

- נגד -
התובע:
אלון רחלי
הנתבע:
שמירה ובטחון בע"מ
פסק-דין

פסק דין

תביעה זו עניינה תשלום הפרשי זכויות סוציאליות ופיצויים בגין פיטורים שלא כדין.

רקע עובדתי

1.הנתבעת הינה חברה העוסקת במתן שירותי שמירה ואבטחה, אשר בין היתר התקשרה בחוזה עם רשות שדות התעופה לאבטחת מעבר הגבול במסוף קרני.

2.התובעת עבדה בשירות הנתבעת מיום 29.3.05 ועד ליום 1.5.07 בתפקידי אבטחה במעבר הגבול במסוף קרני, ובין היתר שמשה כמפקחת תיאום כניסה של סחורות דרך מעבר הגבול לרצועת עזה.

3.ביום 11.4.07 הודיעה הנתבעת לתובעת, כי בשל תלונות שהתקבלו כנגדה בגין התנהגות שאינה הולמת, החליטה רשות שדות התעופה לסיים הצבתה במסוף קרני, ולפיכך מפסיקה הנתבעת את עבודתה של התובעת בשירותה, וזאת החל מיום 1.5.07.

4.שכרה של התובעת עמד על סך של 20 ₪ לשעה.

5. על יחסי הצדדים חל ההסכם הקיבוצי בענף השמירה והאבטחה.

6.מטעם התובעת העידה היא עצמה ואילו מטעם הנתבעת העידו הגב' זמירה מכלוף שהינה מנהלת התובעת באתר והגב' עופרה נומקין המשמשת כחשבת השכר של הנתבעת.

טענות התובעת

7.לטענת התובעת פוטרה מעבודתה ללא כל סיבה המצדיקה את פיטוריה, מבלי שנערך לה שימוע ומבלי שניתנה לה כל הודעה מוקדמת.

עוד טוענת התובעת, כי היקף עבודתה עמד על שיעור של 80% משרה וכי זכויות ששולמו לה, שולמו בחסר. בנוסף, טוענת התובעת כי לא שולמו לה כל זכויותיה הסוציאליות להם היא זכאית על פי דין ומכוח ההסכם הקיבוצי החל על הצדדים.

טענות הנתבעת

8.הנתבעת טענה, כי כנגד התובעת הועלו חשדות ופיטוריה נעשו בעקבות דרישת מקבל השירות, רשות שדות התעופה בישראל. לדבריה, נערך לתובעת שימוע שבמסגרתו שמעה התובעת את הטענות העומדות כנגדה והשמיעה את טענותיה ומשכך נתנה לתובעת את זכות הטיעון הנדרש על פי דין.

עוד טענה הנתבעת, כי התובעת עבדה בהיקף משרה של 75% בלבד וזכויותיה שולמו לה במלואן על בסיס היקף משרה זה.

השכר הקובע

9.התובעת טענה כי יש להעמיד את היקף משרתה על שיעור 80% משרה וזאת משאין מחלוקת כי עבדה בהיקף של 75% משרה (140 שעות שבועיות) שאליהן יש להוסיף חצי שעה ליום אליו התייצבה התובעת לתדרוך.

לטענת הנתבעת, שילמה לתובעת את זמן התדריך בשיעור של 25 דקות ליום, ואולם אין לכלול את זמן התדריך כשעות עבודה.

10.אין לקבל את טענת הנתבעת בעניין זה. מתלושי השכר עולה, כי הנתבעת שילמה עבור התייצבות לתדריך סך של 7.5 ₪ לכמחצית השעה, סכום הנופל משיעור שכר המינימום הקבוע בחוק לאותה העת.

אין בעובדה שהנתבעת בחרה שלא להתייחס לזמן התדריך כשעות עבודה כדי לקבוע שנהגה כראוי. הלכה פסוקה היא כי משמתייצב עובד לעבודה ועומד הוא לרשות מעסיקו, יש לראות את הזמן שהוא עומד לרשות המעסיק כזמן עבודה ובגין שעות אלה זכאי הוא לתשלום (ע"ע(ארצי) 402/07 ניצנים, חברה לאבטחה וניהול פרויקטים בע"מ-יאיר חודאדי, ניתן ביום 19.1.10).

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ