אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלון נ' מכון התקנים הישראלי

אלון נ' מכון התקנים הישראלי

תאריך פרסום : 11/03/2013 | גרסת הדפסה

ת"מ
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
113-08
21/02/2013
בפני השופט:
רות רונן

- נגד -
התובע:
איתן אלון
הנתבע:
מכון התקנים הישראלי

החלטה

ת.מ. 113/08

החלטה

בקשה לתיקון טעות בפסק דין.

בבקשה טוען המבקש כי חישוב הסכום בפסק הדין ממנו גזר בית המשפט את חישוב גמול התובע ושכר טרחת עורכי דינו, נעשה על בסיס נתונים נומינאליים לשנים 2006-2008. לסיכומי התובע צורף חישוב של הפרשי הצמדה וריבית, והנתבע לא חלק בסיכומיו על החישוב ועל הצורך להוסיף הפרשים אלה לסכון שייפסק. אין גם מחלוקת אודות זכותם של חברי הקבוצה לקבל את ההשבה בערכים ריאליים. לכן, המבקש טוען כי יש לעדכן את סכום המול שנפסק לזכותו ואת שכר הטרחה שנפסק לזכותו בא כוחו בהתאם לסכומים הריאליים.

המשיב התנגד לבקשה. לטענתו, הסכומים שנפסקו כגמול או שכר טרחה לא נגזרו מסכום מסוים, אלא נקבע סכום כולל העומד בפני עצמו. אין גם מקום לטענתו להוסיף לסכום הפסוק הפרשי הצמדה וריבית, משום שסכום התביעה לא נתבע על ידי תובע אחד אלא על ידי קבוצה גדולה, שכול אחד מחבריה רכש תקן שונה, במועד שונה ובעלות שונה. עוד צוין כי אין מדובר בטעות סופר, אלא בהשמטה מכוונת של הפרשי הצמדה וריבית מהסכום הפסוק. לגישת המשיב התיקון המבוקש אינו נופל בגדרו של ס' 81(א) לחוק בתי המשפט, וכי אין מדובר בטעות בפסק דין כמשמעה בסעיף זה.

בתשובתו טען המבקש כי המסקנה לפיה אי פסיקת ריבית והצמדה היתה מכוונת – אינה מסקנה מחויבת המציאות. הוא הוסיף כי המשיב לא העלה טענה כלשהי נגד זכותם של חברי הקבוצה לקבל השבה של כספם כשהוא משוערך, ולא ניתן כל נימוק להתנגדות לשערוך. לגופו של ענין נטען כי אין מקום לשלול מחברי הקבוצה את זכותם לקבל את ההשבה בערכים ריאליים.

דיון

לאחר עיון בבקשה ובתגובות, אני סבורה כי דין הבקשה להתקבל.

בית המשפט העליון קבע כי בתביעות ייצוגיות שעניינן סעד כספי, יש לאמץ את שיטת האחוזים כשיטה המקובלת לקביעת שכר הטרחה של עורך הדין המייצג (ר' ע"א 2046/10 עזבון המנוח משה שמש נ. דן רייכרט, החלטה מיום 23.5.12). על בסיס הפסיקה הזו, שימש הסכום הפסוק כנקודת מוצא לחישוב שכר טרחת עורכי דינו של המבקש, וכנגזרת מסכום זה, גם הגמול למבקש עצמו.

חישוב הגמול ושכר הטרחה נעשה על ידי - בטעות - מנקודת המוצא של הסכום הפסוק בערכים נומינליים.

אני סבורה כי חברי הקבוצה זכאים להשבה ריאלית. המשיב לא כפר בכך באופן מפורש, ולא נימק במסגרת ההליך מדוע – אם זכאים חברי הקבוצה להשבה, לא יושבו להם הסכומים כערכם ביום ההשבה. לגופו של ענין, הגם שמדובר בקבוצה המונה תובעים רבים, אין קושי לחשב ביחס לכול אחד את הסכום הריאלי לו הוא זכאי.

ביחס לסכום הכולל, ניתן להיעזר בסכום מקורב לצורך חישוב הגמול ושכר הטרחה.

מאחר שהבסיס לחישוב שכר הטרחה והגמול נעשה בטעות בערכים נומינליים; וכיוון שאני סבורה כי היה מקום לערוך את החישוב על סמך ערכי ההשבה הריאליים, קרי בתוספת הפרשי הצמדה וריבית – אני סבורה כי יש לתקן את פסק הדין.

לכן, אני מתקנת את פסק הדין באופן הבא –

סעיף 72 לפסק הדין יתוקן באופן שייקבע כי התובע יקבל גמול בסכום של 60,000 ₪. באי כוחו יקבלו שכר טרחה בסכום של 225,000 ₪. סעיף 73 לפסק הדין יתוקן כשהסכום של 70,000 ₪ ישונה ל-125,000 ₪.

אין צו להוצאות בקשת התיקון.

ניתנה היום, י"א אדר תשע"ג, 21 פברואר 2013, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ