אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלון נ' מגדל חברה לבטוח בע"מ-ת"א ואח'

אלון נ' מגדל חברה לבטוח בע"מ-ת"א ואח'

תאריך פרסום : 24/02/2011 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום תל אביב - יפו
40173-05
24/02/2011
בפני השופט:
יעל הניג

- נגד -
התובע:
יהודית יעל אלון ע"י עו"ד רפפורט
הנתבע:
1. מגדל חברה לבטוח בע"מ-ת"א
2. אבנר אגוד בע"מ - חברה לבטוח
3. אילנית מייזליש
4. אלון שלום
5. שומרה חברה לביטוח בע"מ

פסק-דין

פסק דין

תביעה לפיצוי בגין נזקי גוף שנגרמו לתובעת בשתי תאונות דרכים ועל פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים התשל"ה – 1975 [להלן – "חוק הפיצויים"]. המחלוקת על הנזקים בלבד.

רקע

התובעת, ילידת 22.8.68, בעלת תואר ראשון בתנ"ך ולימודי ארץ ישראל ובעלת תואר שני בתלמוד מאוניברסיטת בר אילן [להלן – "בר אילן"] התגוררה ומתגוררת בכל עת רלוונטית בישוב נריה שבחבל מודיעין. התובעת נפגעה כנוסעת ברכב בשתי תאונות דרכים: הראשונה, ב – 29.4.02 והשנייה בדיוק כעבור ארבע שנים, ב – 29.4.06 [להלן – "התאונה הראשונה" ו – "התאונה השנייה"].

בעת התאונה הראשונה עבדה התובעת כמורה – ללא קביעות - באולפנת דולב והייתה אם ל – 5 קטינים. בעת התאונה השנייה הייתה התובעת בשבוע ה – 22 להריונה השישי ועבדה מביתה כעורכת לשונית. לימים ילדה התובעת שני ילדים נוספים וכיום היא אם ל – 7 ילדים.

התאונה הראשונה

בעת התאונה הייתה התובעת בת 33. כתוצאה מהתאונה נגרמו לה קרע בטחול, פגיעות גב וצוואר ושברים בצלעות. התובעת אושפזה בבי"ח תל השומר למשך 14 יום וטופלה שמרנית. לימים נמשך הטיפול במסגרות קופת החולים.

מומחה בית המשפט בתחום האורטופדי, ד"ר כספי ייחס לתאונה זו את הפגיעות הבאות: צלקות בלתי נראות על כתף ובבית החזה ורגישות בשרירי הצוואר והשכמות. הוא הדגיש כי לתובעת לא נגרמה בעקבות שתי התאונות כל פגיעה אורטופדית. ואולם, העניק לתובעת נכות בשיעור 3% ועקב התאונה הראשונה בלבד, בגין החמרת תסמיני כאב קודמים המלווים שינוי ניווני בצוואר. [לפי 1/3 מהנכות הקבועה בסעיף 35 [1] ב' לתקנות הביטוח הלאומי [קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה] תשט"ז – 1956.

מומחית בית המשפט בתחום הנפשי, ד"ר גאוני מצאה כי בתאונה הראשונה נגרמו לתובעת תסמונת שלאחר "צליפת שוט" וסימפטומים קלים של נוירוזה פוסט – טראומטית. היא העמידה את נכותה על 5% לפי סעיף 34 ב' לתקנות.

הנכות המשוקללת בגין התאונה הראשונה עומדת לפיכך על 7.85%.

התאונה השנייה

בעת התאונה השנייה הייתה התובעת בת 37. התובעת נחבלה בתאונה במנגנון "צליפת שוט". היא טופלה במיון גניקולוגי של בי"ח תל השומר ולאחר מכן במסגרות קופת החולים.

מומחה בית המשפט בתחום האורטופדי, ד"ר כספי, שלל כל נכות בגין תאונה זו.

מומחית בית המשפט בתחום הנפשי, ד"ר גאוני, מצאה כי כתוצאה מהתאונה הוחמרו הסימפטומים הפוסט – טראומטיים מהתאונה הראשונה: הופיעו חרדות בנהיגה, ירידה בפעילות החברתית, עצב, ביעותים בעלי תכנים פטאליים ותחושת סכנה משתקת. על כן העמידה את נכותה כתוצאה מתאונה זו על 10%. וזו הנכות היחידה תוצאת התאונה.

מומחה נוסף – בית חזה

לבקשת התובעת מונה מומחה נוסף בתחום בית חזה וריאות, פרופ' ילין. המומחה קבע כי התובעת סובלת מחסימה הגורמת להפרעה ריאתית ללא קשר לתאונות. ועוד קבע כי השברים שנגרמו לתובעת בתאונות נרפאו לחלוטין. אשר לשבר נטען בעצם בית החזה, לא הוכח קיומו בצילום ואף אם אירע, הרי נרפא לחלוטין. לאור זאת שלל כל נכות בתחומו.

הנכויות הרפואיות

הצדדים לא זימנו את המומחים לחקירה על חוות הדעת מטעמם ולא אתגרו את חוות הדעת בכל דרך אחרת. המשמעות היא כי קביעות המומחים בתחום הרפואי – בעינן עומדות:

נכות אורטופדית בשיעור של 3% עקב התאונה הראשונה ונכויות נפשיות מצטברות בשיעור של 15%, מהן 5% עקב התאונה הראשונה ו – 10% עקב התאונה השנייה.

מהלך הדיון והראיות

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ