אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלון נ' כונס הנכסים הרשמי - מחוז חיפה ואח'

אלון נ' כונס הנכסים הרשמי - מחוז חיפה ואח'

תאריך פרסום : 21/07/2011 | גרסת הדפסה

פש"ר
בית המשפט המחוזי חיפה
811-08
21/07/2011
בפני השופט:
רבקה פוקס

- נגד -
התובע:

הנתבע:
כונס הנכסים הרשמי - מחוז חיפה

החלטה

בפניי בקשה של החייבת-המבקשת להפחית את התשלום החודשי בסך 1,000 ₪ שהושת עליה ולהעמידו על סך של 500 ₪.

המבקשת אם חד הורית לשלושה ילדים בגירים, טוענת כי מצבה הכלכלי קשה מאוד, שכן תקופה ארוכה לא עבדה עקב בעיות אישיות קשות לאחר מות אביה.

לדברי המבקשת, רק לאחרונה השתלבה במעגל העבודה, אך אין ביכולתה לעמוד בצו התשלומים שהוגדל לסך 1000 ₪, בנסיבות בהן היא נושאת לבדה בתשלום המשכנתא וכלכלת הבית, ללא כל תמיכה, שכן אביה נפטר ואילו אימה אישה חולה ללא כל רכוש.

עוד מציינת המבקשת, כי לנוכח מצבה הכלכלי הקשה, אין באפשרותה לשלם לב"כ, ומשכך הנ"ל מטפל בעניינה בהתנדבות.

המבקשת טוענת, כי כל עוד צו התשלומים עמד על 500 ₪ עמדה בתשלומים באופן סדיר, אך משהוגדל הצו פנתה מס' פעמים למנהל המיוחד בטענה כי אין באפשרותה לשלם סך של 1,000 ₪. משהושאר הסכום על כנו, מבקשת זימון לחקירה בפני המנהל המיוחד, על מנת להוכיח קשייה בתשלום של 1,000 ₪.

עוד טוענת המבקשת כי בכוונתה לשלם את פיגוריה שהצטברו, מהפיצוי שתקבל בגין נזקיה בעקבות תאונת דרכים בה היתה מעורבת, הליך שעדיין מתנהל. לדבריה, תועלת הנושים עדיפה על פיזור התיק, במיוחד שהמבקשת הוכיחה כי שילמה באופן סדיר ע"פ צו התשלומים כשעמד על סך של – 500 ₪.

בנסיבות אלה, טוענת המבקשת להפחתת צו התשלומים לסך של 500 ₪ החל מחודש 6/2011 ועד אשר תערך למבקשת חקירה חוזרת אצל המנהל המיוחד.

המנהל המיוחד מתנגד לבקשה, שכן לטענתו המבקשת טוענת טענותיה שלא בתום לב כיוון שלא התקבלה כל פניה במשרדו בעניינה של המבקשת להפחתת התשלום החודשי. עוד מציין המנהל המיוחד, כי המבקשת לא הגישה דוחות חודשיים מאז חודשים יולי - אוגוסט 2009, וכי בהעדר דוחות ובהעדר אסמכתאות לנטען בבקשתה, מבלי שהמבקשת מציינת את מקום עבודתה ואת סך הכנסותיה, אין היא מרימה את נטל ההוכחה המוטל עליה, בדבר טענותיה למצב כלכלי קשה.

עוד מציין המנהל המיוחד כי מאז חודש יולי 2010 לא שילמה המבקשת לקופת ההליך דבר ומשכך צברה חוב פיגורים בסך 15,000 ₪. לאור האמור, הוגשה ביום 7.7.2011 בקשה על ידי המנהל המיוחד לביטול הליך הפש"ר לנוכח חוסר תום ליבה של המבקשת ולנוכח ניצול לרעה של הליך הפש"ר על ידה, באופן של יצירת פיגורים בתשלומים החודשיים ובחוסר שיתוף פעולה עם המנהל המיוחד.

עיינתי בבקשה ובתגובות שהוגשו ומצאתי לדחותה, בנסיבות בהן טוענת המבקשת טענות בעלמא מלוות בתצהיר לקוני וכללי, ללא אסמכתאות המאמתות את מצבה הכלכלי , ולנוכח העובדה שהמבקשת בחרה שלא לציין אימתי החלה לעבוד, מקום עבודתה וסך הכנסותיה.

דומה כי אי עמידה בצו התשלומים והעדר דוחות דו חודשיים מאז חודשים יולי - אוגוסט 2009, מטים את הכף לעבר דחיית הבקשה במיוחד לנוכח העדר אסמכתאות גם לנטען בבקשה.

למותר לציין, כי ביום 22.11.2009 מועד הדיון בבקשת המבקשת להכריזה כפושטת רגל, הצהירה המבקשת כי תעמוד בתשלום החודשי בסך 1,000 ₪. אלא מאי, המבקשת עשתה דין לעצמה, ובחרה שלא לשלם לא את התשלום האמור, ואף לא את התשלום בסך 500 ₪ אשר לכל הדעות גם לשיטתה ביכולתה לשלם.

משכך, אין מקום להיעתר לבקשת המבקשת לחקירה חוזרת, משבחרה להגיש בקשה סתמית בה גילתה טפח אך הסתירה טפחיים, ללא צירוף מסמכים המבארים את מצבה הכלכלי, ובהעדר שיתוף פעולה מצידה של המבקשת בהגשת דוחות דו חודשיים.

לאור כל האמור, מצאתי לקבוע כי המבקשת לא הוכיחה כל שינוי במצבה הכלכלי מאז הדיון שהתקיים ביום 22.11.09, במסגרתו נקבע צו תשלומים על סך 1,000 ₪.

בנסיבות אלה ובכל הקשור בחוב הפיגורים אני מורה למבקשת לסלקו תוך 90 יום, בצד התשלום השוטף ,שאם לא כן, תיחשב המבקשת כמי שמנהלת את ההליך בחוסר תום לב, או אז תשקל בקשת המנהל המיוחד והכונ"ר לביטול צו הכינוס ודחיית הבקשה לפשיטת רגל.

ע

החלטה זו ניתנת על ידי כרשמת בית המשפט המחוזי.

ניתנה היום, י"ט תמוז תשע"א, 21 יולי 2011, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ