אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלום כוכב שותפות מס' 557077989 נ' אלמקייס ואח'

אלום כוכב שותפות מס' 557077989 נ' אלמקייס ואח'

תאריך פרסום : 05/09/2011 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום עכו
7517-07-09
05/09/2011
בפני השופט:
שושנה פיינסוד-כהן

- נגד -
התובע:
אלום כוכב שותפות מס' 557077989 ע"י ב"כ עוה"ד שלומי נעמן
הנתבע:
1. דוד אלמקייס
2. מעלות הגליל (1985) בע"מ
3. אשר אלמקייס

פסק-דין

פסק דין

1.התובעת, שותפות העוסקת בעבודות אלומיניום, הגישה תביעה כספית נגד שלושת הנתבעים, בטענה כי לא שולם לה מלוא המחיר לו היא זכאית עבור עבודות אשר ביצעה לכל אחד מהם בנפרד. יש לציין כי הנתבע 1 הינו אביו של הנתבע 3 וכי הנתבע 1 הינו מנהלה ובעליה של הנתבעת 2.

סך כל התביעה הינו 23,311 ₪ מתוכם סך של 7,327 ₪ נתבעים מן הנתבע 1, סך של 8,135 ₪ מן הנתבעת 2 וסך של 7,850 ₪ מן הנתבע 3.

הנתבעים מכחישים חבותם וטוענים כי שילמו את כל אשר נדרשו לשלם על פי ההסכמים השונים.

2.מטעם התובעת הוגש תצהירו של השותף מר אסרף אליהו (להלן: "מר אסרף") ומטעם הנתבעים הוגשו תצהיריהם של הנתבעים 1 ו-3. כל המצהירים נחקרו בחקירה נגדית בישיבת בית המשפט מיום 13.7.11. סיכומי הטענות נשמעו בלע פה באותה ישיבה.

התביעה נגד הנתבע 1

3.התובעת טוענת כי ביום 14.9.05 נחתם בינה לבין הנתבע 1 (להלן: "מר דוד") הסכם לביצוע עבודות אלומיניום. ההסכם צורף כנספח א' לתצהירו של מר אסרף. למקרא ההסכם לא ניתן לדעת לאילו עבודות הוא מתייחס ואכן מצוין בו כי יש לו שלושה נספחים שהם מפרט טכני, תכנית עבודה והצעת מחיר. שלושת הנספחים הללו לא צורפו לתצהירו של מר אסרף. הצעת המחיר מצורפת לתצהירו של מר דוד כנספח ג'.

מתצהירו של מר דוד ניתן ללמוד כי מדובר בהסכם לצורך ביצוע העבודות בישיבת מעלות. מר דוד שימש כקבלן לביצוע אותן עבודות, צורפו ההסכמים בינו לבין מזמינת העבודה "אריק צפון הנדסה בע"מ" (נספחים א ו-ב לתצהירו של מר דוד).

4.על פי ההסכם מחיר העבודות הוא על פי הצעת המחיר של התובעת שהיא 181,540 ₪ פחות הנחה בשעור של 17.4% בסך של 31,588 ₪, סך הכל 149,952 ₪.

קיימת לכאורה מחלוקת בין הצדדים בדבר פרוש המונח "הנחה" בהסכם. דומה בעיני כי למקרא ההסכם ברור כי מדובר ברווח קבלני של הנתבע 1. ההסכם לא מציין כל רווח קבלני אחר. המחיר המצוין בהסכם זהה למחיר המצוין בהצעת המחיר של הנתבע 1 למזמינת העבודה ממנו ואין לטעמי כל הסבר אחר ל"הנחה" למעט שמדובר באחוז הרווח הקבלני.

לפיכך הנני קובעת כי לעבודות על פי ההסכם נקבע בין הצדדים רווח קבלני של 17.4%.

על אף טענות התובעת לא הובאה לפני כל ראיה כי מדובר ברווח קבלני חריג.

5.שני הצדדים מסכימים כי העבודות נחלקות לשני סוגים- עבודות הכלולות בהסכם בהן הרווח הקבלני הוא של 17.4%, כאמור לעיל ועבודות אחרות.

6.ביחס לעבודות האחרות טוען מר דוד כי מדובר בעבודות נוספות וכי על פי סעיף 16.4 להסכם הרווח הקבלני הינו בשעור של 8%. עיון בהסכם, בסעיף 16.4 מלמד כי המדובר על שעור של 8% ממחירון "דקל" מעבודות אשר אינן כלולות בכתב הכמויות. לשיטתו של מר דוד (סעיף 12-14 לתצהירו) אזי ישיבת מעלות גילתה כי היא חורגת מהתקציב. לפיכך, על מנת לאפשר לה לשמור על המסגרת התקציבית, הסכים הנתבע, דוד, כי עבודות רבות יבוצעו על ידי התובעת ישירות מול הישיבה, שלא דרכו כקבלן משנה. בכך הוזיל משמעותית לישיבה את העלויות, גדל הרווח של התובעת, אך הוסכם כי הרווח של הנתבע מעבודות אלו יהא 8% (סעיף 12.ד. לתצהירו).

6.ביחס לעבודות האחרות טוענת התובעת כי התחייבה להפריש 5% מעבודות אשר ביצעה ישירות מול הישיבה , אשר בוצעו במקביל באותה העת בהסכמת הנתבע, דוד. לשיטתה מדובר בעבודות אשר אינן קשורות להסכם של דוד עם הישיבה.

לפיכך יש לדחות את הטענה של הנתבע על פיה היה עליה להפריש רווח קבלני של 8% בגין עבודות נוספות שביצעה ולא פורטו בהסכם. לא היה כתב כמויות לעבודות נוספות, הוא לא הומצא לתובעת.לפיכך, כל העבודות אינן כלולות בכתב הכמויות.

7.ההסכם הכולל את ההערה בכתב יד כי הרווח הקבלני לעבודות נוספות בשעור של 8% מתייחס רק לעבודות נוספות על פי כתב הכמויות, צורף לתצהירו של מר דוד. לפיכך ברי כי הסתייגות זו מקובלת עליו ולא מוכחשת. מה דינן של עבודות נוספות אשר לא כלולות בכתב הכמויות? מסעיפים 8 ג-ד לתצהירו של מר דוד ניתן ללמוד מדוע יש הבדל בין מחירן של עבודות הכלולות בכתב הכמויות לאלו שלא, לשיטתו מחיר של עבודות אשר אינן כלולות בכתב הכמויות גבוה יותר. אולם, למרות זאת מר דוד מציין כי הרווח הקבלני שלו אמור להיות 8% ביחס לכלל העבודות הנוספות, או אלו אשר לא בוצעו דרכו.

לעומתו טוען מר אסרף כי סוכם בעל פה כי העובדות הנוספות יבוצעו ברווח קבלני של 5%. אין לו כל מסמך המעלה על הכתב הסכמה זו.

על אף העדרו של מסמך המאשר הסכמה ל 5% רווח קבלני והכחשתו של מר דוד, הנני מקבלת גרסתו שלו של מר אסרף. שכן, מההסכם ברי כי עבודות אשר אינן קבועות בכתב הכמויות יהא תעריך אחר, שאינו 8%. מר דוד אינו יכול להצביע על כל תעריף אחר. בהעדר כל גרסה נוגדת הנני מקבלת את גרסתו של מר אסרף.

8.מר אסרף טוען כי אין עבודות נוספות אשר פורטו בכתב הכמויות. מר דוד אינו מפנה ומפרט אילו עבודות נוספות פורטו בכתב הכמויות ואילו לא. לפיכך, אין לי אלא לבצע חישוב של רווח קבלני של 5% לכל העבודות הנוספות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ