אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלדן תחבורה בע"מ נ' מנייר ואח'

אלדן תחבורה בע"מ נ' מנייר ואח'

תאריך פרסום : 02/04/2011 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
8706-09-09
02/04/2011
בפני השופט:
יסכה רוטנברג

- נגד -
התובע:
אלדן תחבורה בע"מ
הנתבע:
1. עומר מנייר
2. הראל חברה לביטוח בע"מ

פסק-דין

פסק דין

התביעה יסודה בנזקים שנגרמו לרכב התובעת בתאונה נשוא התביעה. מדובר בתאונת שרשרת בה היו מעורבים שלושה כלי רכב: רכב התובעת היה הרכב הראשון, רכב הנתבע 1 נסע אחריו, ורכב מבוטח הנתבעת 2 היה הרכב האחרון.

העידו בפני שלושת הנהגים ברכבים המעורבים. הוגשו גם מסמכים ותמונות.

עד התובעת העיד שהוא עצר רכבו אחרי רכבים אחרים שעצרו לפניו. הרכב שנסע אחריו לא הספיק לעצור ופגע ברכבו, ולאחר מכן נפגע רכב זה מאחור על ידי רכב נוסף שפגע בו והדפו אליו, וכך נפגע רכבו פעמיים.

נהג הנתבע 1 העיד כי ראה את הרכב לפניו עוצר, גם הוא עצר ואזי נפגע בחוזקה מאחור. לטענתו נהג התובעת חש בשתי מכות מאחר והרכב שפגע בו המשיך ודחף את רכבו עוד יותר אל רכב התובעת, ועקב כך פגע רכבו ברכב התובעת פעמיים.

נהג הנתבעת 2 העיד וטען כי זכור לו שפגע ברכב לפניו והוא איבד את ההכרה. פרט לכך לא זכורים לו פרטים נוספים.

בחנתי את העדויות והגעתי למסקנה כי עדות נהג התובעת מתארת נכונה את אירוע התאונה. אינני מקבלת את גרסתו של נהג הנתבע 1 שאינה עקבית ואינה סבירה.

נהג הנתבע 1 טען שהמכונית לפניו עצרה, גם הוא עצר ואזי נפגע מאחור. עדות זו אינה עולה בקנה אחד עם עדות נהג התובעת לפיה לאחר שעצר הביט במראה וראה שהרכב שנסע אחריו מתקרב ופוגע בו, ללא שקדמה לפגיעה זו עצירה. גרסת נהג הנתבע 1 בדבר עצירה לאחר הרכב שנסע לפניו, גם אינה תואמת את עדותו שלו לפיה ניסה לברוח ימינה ועל כן פגע ברכב התובעת בחלקו האחורי ימני עם הכנף השמאלי של רכבו. זאת ועוד. בכתב ההגנה לא טען הנתבע 1 כי נהדף קדימה פעמיים וגרסה זו נטענה לראשונה רק בעת העדות לאחר שעד התובעת העיד כי חש שתי מכות. אוסיף כי גרסת נהג הנתבע 1 לפיה נהג התובעת חש בשתי מכות נפרדות כתוצאה מכך שהוא נהדף אל רכבו על ידי רכב הנתבעת 2 פעמיים אינה סבירה.

לאור האמור אני קובעת שרכב הנתבע 1 פגע תחילה ברכב התובעת ולאחר מכן נפגע מאחור על ידי רכב הנתבעת 2 וכתוצאה מכך המכה ברכב התובעת החמירה.

הנתבעת 2 לא הציגה מסמכים מהם ניתן יהא לדעת מה היקף הפגיעה ברכבה. הנתבע 1 הציג חוות דעת שמאי ותמונות. לאחר שעיינתי במסמכים אלו אני מעריכה כי המכה הראשונה גרמה ל – 70% מהנזק ברכב התובעת והמכה השנייה החמירה את הנזק ב – 30%. בהתחשב בעובדה שהתובעת היא חברה להשכרת רכב, יערכו הצדדים ביניהם את חישוב הנזק.

לאור האמור ישלמו הנתבעים לתובעת, ביחד ולחוד, את הסכום שיוסכם, בתוספת אגרת משפט כפי ששולמה, שכר העד כפי שנפסק ושכ"ט עו"ד בשיעור 11.6% מהסכום שנפסק. בין הנתבעים בינם לבין עצמם יישא הנתבע 1 ב – 70% מהסכום הפסוק והנתבעת 2 ב – 30% מהסכום הפסוק. התשלומים ישולמו בתוך 30 יום מהיום.

המזכירות מתבקשת לשלוח לצדדים עותק מפסק הדין.

ניתן היום, כ"ז אדר ב תשע"א, 02 אפריל 2011, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ