אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלדן תחבורה בע"מ נ' בן זקן

אלדן תחבורה בע"מ נ' בן זקן

תאריך פרסום : 29/12/2011 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום פתח תקווה
29758-12-09
22/12/2011
בפני השופט:
ניצה מימון שעשוע

- נגד -
התובע:
אלדן תחבורה בע"מ ע"י ב"כ עו"ד יצחקיאן
הנתבע:
תומר בן זקן ע"י ב"כ עו"ד פישמן נגד
פסק-דין

צד ג' קלרה שמש

ע"י ב"כ עו"ד כחלון

פסק דין

בפני תביעה כספית בגין נזקים שנגרמו לרכב התובעת מסוג דייהטסו (להלן: הדייהטסו) בתאונה מיום 26.7.08 בה היו מעורבים אופנוע מסוג סוזוקי הנהוג ע"י הנתבע (להלן: האופנוע) ורכב נוסף מסוג טויוטה (להלן: הטויוטה) שהיה נהוג ע"י צד ג'.

התובעת טענה כי הדייהטסו נסע בנתיב השמאלי בנתיבי איילון דרום לכיוון בת ים, כאשר הטויוטה נסעה מימינו. האופנוע פגע בטויוטה, נהדף לעבר הדייהטסו ופגע בצידו הימני של הרכב, ואף הנתבע עצמו נזרק על שמשת הדייהטסו ופגע בחלקו הקדמי.

לגבי התאונה נפתח תיק משטרה ולאחר חקירה הוגש כתב אישום בביהמ"ש לתעבורה בת"א (ת"ד 13450-08), בו הורשע הנתבע על פי הודאתו בעבירות של נהיגה בקלות ראש וגרם חבלה של ממש. על פי עובדות כתב האישום, הנתבע נסע בנתיב הימני מאחורי הטויוטה, סטה שמאלה כדי לעקוף את הטויוטה אך מחוסר תשומת לב מספקת לדרך פגע בטויוטה ולאחר מכן בדייהטסו.

הנתבע טען כי בעת שנסע מאחורי הטויוטה, הגיעו שני אופנועים שנסעו בפראות בין הנתיבים, אחד מימין ואחד משמאל, "חתכו" לנתיב נסיעת הטויוטה וגרמו לטויוטה לבלום בלימת פתע. הנתבע ניסה לעצור אך לא הספיק לבלום, סטה שמאלה ופגע בטויוטה ולאחר מכן הועף לכיוון הדייהטסו. הנתבע הכחיש קשר בינו לבין האופנועים הנ"ל.

נהג הדייהטסו מסר כי התנועה זרמה במהירות 60-70 קמ"ש בשני טורים, הוא היה בנתיב השמאלי. לפתע עברו שני אופנועים שעברו במהירות עצומה בין הנתיבים, מימינו, וכמה שניות אח"כ הרגיש מכה מאחור וראה רוכב אופנוע שהועף לעבר השמשה הקדמית של הדייהטסו. לאחר התאונה נהגי אופנועים אלה שעברו קודם, ואופנוענים אחרים, חזרו למקום התאונה וניגשו לנתבע. מכך הסיק שיש קשר ביניהם לנתבע ונסעו בדבוקה.

הנהגת בטויוטה, צד ג', טענה כי לא בלמה בפתאומיות אלא נסעה ישר במהירות 60-70 קמ"ש ולפתע פגע בה האופנוע מאחור. היא לא הבחינה באופנועים שעברו בין הנתיבים ולא בלמה.

מאחר שהנתבע הודה והורשע בפסק דין חלוט בכך שניסה לעקוף את הטויוטה, תוך נהיגה בקלות ראש, וראיה זו הינה ראיה חלוטה, הדברים עומדים בסתירה לטענתו כיום כי ניסה לבלום, וזאת גם בהנחה שהוא חופשי לטעון טענה עובדתית שלא נכללה בכתב האישום, והיא כי הטויוטה בלמה בלימת חירום.

מעבר לכך, גם על פי גרסת הנתבע, האשם לתאונה מוטל במלואו עליו, מאחר ששמירת מרחק הולם מכלי הרכב שלפניו משמעותה צפיית האפשרות שהרכב שלפניו ייאלץ מסיבה כלשהי לבלום בלימת חירום, כפי שקורה לעתים מזומנות ומסיבות שונות, ולשמור מרחק מספיק שיבטיח שלא תהיה התנגשות במקרה כזה. קל וחומר, כאשר הנתבע עצמו טוען כי היתה סיבה מוצדקת לבלימת הפתע של הטויוטה, עקב כניסת אופנועים לנתיב נסיעתה ו/או גרימת בהלה בנסיעתם הפרועה בין הנתיבים.

לפיכך אני מקבלת את התביעה ומחייבת את הנתבע לשלם לתובעת את סכום התביעה בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום הגשת התביעה ועד התשלום בפועל, וכן אגרת המשפט והוצאות משפט בסך 3,000 ₪.

הודעת צד ג' נדחית, הנתבע ישלם לצד ג' הוצאות משפט בסך 3,000 ש"ח.

ניתן היום, כ"ו כסלו תשע"ב, 22 דצמבר 2011, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ