אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלדן תחבורה בע"מ נ' אוחיון

אלדן תחבורה בע"מ נ' אוחיון

תאריך פרסום : 28/07/2011 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
24931-08
28/07/2011
בפני השופט:
אילן דפדי

- נגד -
התובע:
אלדן תחבורה בע"מ ע"י עו"ד נתן בודה
הנתבע:
מיכה אוחיון ע"י עו"ד שרית שרף
פסק-דין

פסק דין

לפני תביעה בגין נזקים שנגרמו לרכב התובעת באירוע תאונת דרכים.

טענות התובעת בתמצית

התובעת טוענת כי ביום 6.6.07 בשעה 3:30 או בסמוך לכך, בעת שמכונית התובעת הייתה בחזקת משטרת ישראל ושימשה כניידת סמויה, סימן הנהג ברכב לנתבע לעצור לשם בדיקה. הנתבע - רוכב אופנוע - ניסה לברוח מהמקום ותוך כדי כך איבד שליטה ונפל מהאופנוע. הנהג במכונית התובעת נאלץ לסטות עם הרכב בחדות כדי שלא לדרוס את הנתבע. עקב כך פגעה מכונית התובעת בקיר בטון ונגרמו לה נזקים כבדים. סכום התביעה כולל הפרשי הצמדה הועמד על סך של 51,779 ₪.

טענות הנתבע בתמצית

בכתב ההגנה טען הנתבע כי במועד הנטען הוא רכב על אופנוע אותו הוא השאיל מחברו. כאשר הנתבע הגיע לרחוב ללא מוצא, נסעה אחריו מכונית התובעת, פגעה בעוצמה בגלגל האחורי של האופנוע עליו רכב הנתבע, הטיחה את הנתבע על הרצפה ופגעה בקיר הבטון הסמוך. לטענתו היושבים ברכב התובעת לא הזדהו כשוטרים ולא בקשו ממנו לעצור. רכב התובעת פגע בגלגל האחורי של האופנוע והטיח אותו על אקווריום סמוך, אשר התנפץ לרסיסים ופצע את הנתבע קשות. הנתבע טען כי נהג התובעת נסע במהירות מופרזת ופגע באופנוע על מנת להפילו. הנתבע טען בנוסף כי הוא עצמו לא נהג ברשלנות ולא נהג במהירות מופרזת.

כללי

הצדדים הגישו את ראיותיהם. התובעת הגישה תצהירים של שני השוטרים מר לוי עידן שנהג ברכב ושל מר וולוניצקי איל שישב לידו. כן הוגש דו"ח בוחן התנועה של משטרת ישראל, רס"מ שמשון מדקר. ביחד עם כתב התביעה הוגשה חוות דעת השמאי מר פידל חגי. מטעם הנתבע הוגש תצהירו. כן הוגשה חוות דעתו של בוחן תנועה אינג' גדי וייסמן.

בדיון ההוכחות שהתקיים בתיק נחקרו השוטרים על תצהיריהם. כן נחקרו שני בוחני התנועה. השמאי מטעם התובעת לא נחקר על חוות דעתו.

בסמוך לפני דיון ההוכחות שהתקיים בתיק הגישה התובעת לבית המשפט העתקים של כתב האישום המתוקן שהוגש כנגד הנתבע בעקבות האירועים נושא כתב התביעה ושל הכרעת הדין שהרשיעה אותו על פי הודאתו. ב"כ התובעת ביקש שמסמכים אלה יהוו ראיה בהתאם להוראות סעיף 42 א' לפקודת הראיות. בהחלטתי שניתנה בתחילת ישיבת ההוכחות קבעתי כי כתב האישום המתוקן והכרעת הדין יהוו חלק מהראיות בתיק.

בישיבה נוספת סיכמו ב"כ הצדדים את טענותיהם.

דיון והכרעה

לאחר שעיינתי בכתב הטענות ובחומר הראיות, שמעתי את העדויות ואת טיעוני ב"כ הצדדים החלטתי לקבל את התביעה.

כתב האישום והכרעת הדין בעניינו של הנתבע.

בכתב האישום המתוקן נכתב כדלקמן:

"בין התאריכים 5.6.07 שעה 03:30 לתאריך 7.6.07 שעה 03:30 ברחוב הבשן 5 בנתניה, נהג הנאשם (הנתבע : הערת הח"מ) אופנוע מסוג סוזוקי GS -500 מ.ר. 2871401 (להלן : "האופנוע"), השייך לדב כץ (להלן: "המתלונן") ללא רשות בעליו וזאת לאחר שהאופנוע נגנב ע"י אחר יום קודם לכן.

בתאריך 6.6.07 בסמוך לשעה 03:30 הבחין צוות בילוש בנאשם כשהוא רוכב על האופנוע ברחוב ליבסקינד בנתניה מדרום לצפון והחל בעיקוב אחריו, בעודם ברכב מוסווה אזרחי (להלן:"רכב הבילוש").

לבסוף נעצר הנאשם ברחוב לבסקינד, הביט לעבר רכב הבילוש, ואז צעק לעברו השוטר אייל " עצור משטרה".

בתגובה לכך החל הנאשם להימלט מהשוטרים בעודו נוהג באופנוע.

במעשה המתואר לעיל, הפריע הנאשם לשוטרים במילוי תפקידם".

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ