אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלדן תחבורה בע"מ נ' אדי

אלדן תחבורה בע"מ נ' אדי

תאריך פרסום : 21/12/2010 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
47617-08
21/12/2010
בפני השופט:
חאג יחיא

- נגד -
התובע:
אלדן תחבורה בע"מ
הנתבע:
שי אדי
פסק-דין

פסק דין

ביום התאונה חנה רכב בבעלות התובעת נהוג בידי עד התביעה בתוך חניה בזווית של 90 מעלות לתוואי הנסיעה בתוך חניון של מרכז מסחרי . גבו אל תוואי הנסיעה לרכבים הנכנסים והיוצאים משטח החניה , ואילו פניו לכיוון הנגדי. באותה עת בתוך שטח החניה נסע רכב מונית נהוג בידי הנתבע 1 .

עד התביעה ביקש לצאת מתום החניה , נכנס לרכבו התניע , ושילב הילוך לאחור על מנת לצאת מתוך החניה , להסתובב לנסוע לכיוון היציאה . עד התביעה מוסר כי ראה את המונית של הנתבע 1 שחלפה מאחוריו בתוך תוואי הנסיעה לכיוון היציאה מן החניון , עצר וזו חלפה מאחוריו.ואז הוא המשיך בנסיעה לאחור כדי לצאת מן החניה , אלא שאז המונית אשר חלפה מאחוריו בכיוון היציאה , נסעה לאחור והוא גם היה בנסיעה לאחור ואז שני כלי הרכב התנגשו פינה אחורית שמאלית של המונית עם פינה אחורית ימנים של רכב התובעת.

הנתבע 1 אינו מכחיש כי אכן נסע בתוואי הנסיעה , חלף מאחורי רכבו של עד התביעה , עצר להורדת נוסע, כשהוא נמצא בצד השמאלי של תוואי הנסיעה , קרי בנתיב המיועד לנסיעת כלי הרכב הנכנסים לשטח החניה , הנתיב הקרוב יותר אל המקום בו חנה עד התביעה . הנתבע 1 אף טוען כי לאחר הורדת הנוסע , וכשביקש להמשיך את הנסיעה לכוון היציאה , ראה כי רכב אחר , שחנה בשורת החניות שמשמאלו, השורה בה חנה עד התביעה , אף הוא בקש לצאת מן החניה , לכן נסע לאחור על מנת לאפשר לזה לצאת מתוך החניה , הנתבע מאשר כי נסע 3-4 לאחור , ואז היתה התנגשות.

כל אחד מהנהגים מטיל את האחריות על השני .

הצדק עם הנתבע 1 .

הנתבע 1 נסע בנתיב המיועד לכניסה לחניון, הצד השמאלי כיוון הנסיעה שלו . נתיב זה מיועד לכניסת רכבים לחניון, והוא הנתיב הראשון אליו מתחיל החלק האחורי ברכב התובעת להיכנס שעה שהוא נוסע לאחור לצורך יציאה מהחניה . נתאר מצב שרכב נוסע בכיוון הנכון בתוך נתיב זה והוא נכנס לחניון ונוסע צמוד לשורת הרכבים שבאחת מחניותיה חנה עד התביעה , ונשאל למי זכות הקדימה במקרה זה. איש לא יטען כי זכות הקדימה היא של עד התביעה . שכן, הוא בחניה ומבקש לצאת ממנה בנסיעה לאחור , והוא חייב לכבד את זכותו של הרכב הנוסע באותו נתיב .

במקרה שלנו אין זה משנה אם הרכב שנסע בנתיב הקרוב לשורת החניות בה חנה עד התביעה נוסע קדימה או אחורה, גם נסיעה לאחור היא נסיעה במשמעות התקנות , הזכות היא של הרכב הנוסע והיא עדיפה על פני הזכות של הרכב היוצא ברוורס , במקרה זה עד התביעה .

עד התביעה נוסע לאחור לצורך יציאה מהחנייה , והוא חייב לתת זוכת קדימה לרכב הנוסע בנתיב העובר מאחוריו , חובה עליו להסתכל במראות ולוודא כי הוא לא מקפח זכותו של רכב אחר הנוסע בנתיב הנסיעה היישר, ואינו מסכן משתמשים אחרים בנתיב הנסיעה .

עד התביעה לא בחן את התנועה בנתיב הקרוב אליו מאחור, ואילו הסתכל , היה רואה את המונית של הנתבע 1 כאשר היא נעה על נתיב הכניסה לחניו, והיה אמור לתת לה זכות קדימה .

בנסיבות אלו אני קובע כי האחריות לאירוע התאונה היא על עד התביעה , ומכאן אני דוחה את התביעה .

בנסיבות אין מקום להטיל הוצאות על התובעת.

ניתן היום, י"ד טבת תשע"א, 21 דצמבר 2010, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ