אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלדג'ם ואח' נ' קיבוץ אלון אגודה שיתופית ואח'

אלדג'ם ואח' נ' קיבוץ אלון אגודה שיתופית ואח'

תאריך פרסום : 09/03/2014 | גרסת הדפסה

הפ"ב
בית המשפט המחוזי חיפה
44820-09-12
02/03/2014
בפני השופט:
עודד גרשון

- נגד -
התובע:
1. רפאל אביב אלדג'ם
2. איריס בן יעקב
3. אור-לי שם ציון
4. פנחס זרביב
5. גיל בן עזרא
6. רונית קסטנר
7. נעם קסטנר
8. זקלין רובחה
9. מרדכי רובחה
10. רן גולדברג
11. קורין גולדברג
12. בוריס קרמר
13. אורה קרמר

הנתבע:
1. קיבוץ אלון אגודה שיתופית
2. חורש אילון-אגודה שיתופית

פסק-דין

פסק דין

1.פתח דבר

האם בורר שמונה על-ידי רשם האגודות השיתופיות לדון בסכסוך בין אגודה שיתופית לבין מתיישבים באגודה, פסול מלהמשיך ולדון בעניין שהונח על שולחנו רק בשל כך שהציג את מועמדותו לשמש רשם האגודות השיתופיות?

זוהי אחת השאלות המרכזיות העומדות לדיון בפסק דין זה.

2.הבקשות

לפני שתי בקשות שהדיון בהן אוחד:

האחת, בקשתם של קיבוץ אילון אגודה שיתופית להתיישבות חקלאית בע"מ (להלן – "הקיבוץ") וחורש אילון אגודה שיתופית להתיישבות חקלאית בע"מ (להלן – "האגודה") לאשר את פסק הבוררות שניתן על ידי הבורר עו"ד נמרוד טפר (להלן – "הבורר") ביום 23.7.12 (הפ"ב 1271-09-12).

השניה היא בקשתם של אביב אלדג'ם ו- 11 אחרים (להלן – "המבקשים") "לתיקון פסק בורר, ולחלופין החזרתו לידי הבורר, או ביטולו (וכן התנגדות לאישור פסק הבורר)" (הפ"ב 44820-09-12).

3.רקע והעובדות הצריכות לעניין

א.המבקשים (אלדג'ם ואח') הם שמונה משפחות מתוך כ- 117 משפחות תושבי ההרחבה הקהילתית בקיבוץ אילון.

ב.ביוני 2009 הגישו המבקשים תובענה בבית משפט השלום בחיפה כנגד המשיבים, הקיבוץ והאגודה (ת.א. 6809-06-09; כתב התביעה צורף כנספח "2" לבקשה לביטול).

בתביעתם עתרו המבקשים להצהיר על ביטולו של הסכם שנערך בין כל אחד מהם לבין הקיבוץ (הנתבע מס' 1 בבית משפט השלום), הסכם המכונה "חוזה קיבוץ משתכנים" (להלן – "חוזה קיבוץ משתכנים" או "ההסכם"). לחילופין, עתרו המבקשים להורות על בטלות חלק מסעיפי ההסכם (סעיפים 7.1, 7.4 ו- 7.7 להסכם), ובפרט "הסעיף הכופה על התובעים להיות חברים דה פקטו בנתבעת הנוספת", היינו הנתבעת מס' 2 בבית משפט השלום, האגודה. בנוסף, עתרו המבקשים להתיר להם לפצל את סעדיהם כנגד הנתבעים.

ד.יצוין כי חוזה קיבוץ משתכנים (והמפרט הכספי שצורף אליו) הינו חלק ממערכת הסכמית עליה חתמו כל אחד מן המבקשים בעת ולצורך העתקת מקום מגוריהם להרחבת הישוב אילון. בנוסף להסכם זה נחתמו גם חוזה למתן שירותי בניה עם חברה קבלנית ומפרט; חוזה חכירה עם מינהל מקרקעי ישראל; תקנון האגודה הקהילתית; הסכם אגודות בין הקיבוץ לאגודה הקהילתית; הסכם רשות שימוש בין הקיבוץ לאגודה הקהילתית ונספח רשימת שטחים שצורף אליו.

ה.בפי התובעים (בבית משפט השלום ובהמשך בפני הבורר) היו שלוש טענות עיקריות:

(1)הטענה כי חוזה קיבוץ משתכנים נגוע באי חוקיות עקב חיובם של התובעים מכוח הוראותיו להיות חברים באגודה הקהילתית;

(2)הטענה כי חוזה קיבוץ משתכנים נגוע באי חוקיות עקב הענקת סמכויות שלטוניות של השלטון המקומי לידי גוף מן המשפט הפרטי, היא האגודה הקהילתית, וזאת בגדר הוראותיו של חוזה קיבוץ משתכנים;

(3)טענה לפגמים בכריתתו של חוזה קיבוץ משתכנים.

ו.המשיבים (הקיבוץ והאגודה) הגישו לבית משפט השלום בקשה לעיכוב הליכים מכוח סעיף בוררות בחוזה קיבוץ משתכנים עליו חתמו הצדדים (סעיף 13 להסכם).

כאן המקום לציין כי על אף חשיבותו הרבה של ההסכם (חוזה קיבוץ משתכנים הנ"ל), איש מן הצדדים לא ראה לצרפו לנספחים מטעמו. על כן הציטוט שיובא להלן לקוח מסעיף 31 לתגובת הקיבוץ (ראו הפניות לסעיף 13 להסכם גם בסעיף 11 לפסק הבורר וגם בסעיף 29 להחלטת בית משפט השלום בעניין עיכוב ההליכים מיום 23.12.09).

סעיף 13 להסכם מורה כדלקמן:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ