אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלגרנאוי ואח' נ' מדינת ישראל

אלגרנאוי ואח' נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 15/02/2010 | גרסת הדפסה

בפ"מ
בית משפט השלום לתעבורה בבאר שבע
1754-02-10
14/02/2010
בפני השופט:
דוד לנדסמן

- נגד -
התובע:
1. ברכה אלגרנאוי - בעלת הרכב
2. דעבס נור אבו - בנה

הנתבע:
מדינת ישראל ע"י עו"ד שי וינר / זיכרמן רוית

החלטה

החלטה זו מתייחסת לבקשה של המבקשים לביטול צו איסור השימוש שניתן כנגד רכב מס' 4812161 וכן פסילה מנהלית שניתן נגד רשיון נהיגה של המבקש.

ביום 8.1.10 בשעה 00.05 נתפס המבקש נוהג ברכב בהיותו שיכור כאשר במדידת נשיפה נתגלתה כמות של 305 מ"ק אלכוהול בליטר אויר נשוף.

בעקבות רישום הדו"ח הוזמן המבקש לשימוע בפני הקצין הפוסל ולאחר שמיעת טיעוניו, החליט קצין הפוסל ביום 10.1.10 לפסול את הרשיון של המבקש בפסילה מנהלית.

באותו יום היה אמור גם להתקיים שימוע בענין מתן צו איסור שימוש לרכב, אולם צויין בטופס השימוע שהתבקש קצין הפוסל לדחות את השימוע ליום 12.1.10 ולמרות שקצין הפוסל נענה בחיוב לבקשה זו, לא התייצבו המבקשים באותו מועד, ולכן ביום 12.1.10 ניתן צו איסור שימוש בהעדר.

לציין כי למרות שהצו איסור שימוש ניתן כאמור ביום 12.1.10, הרכב אוחסן במגרש זאב אך ורק ביום 1.2.10.

חבל מאוד שלמרות מתן הדחיה לא התייצבו המבקשים לטעון טיעוניהם בפני קצין הפוסל, זה המעמד שאמור לשמש כהזדמנות למבקשים לשכנע את הקצין הפוסל שלא לאסור את השימוש ברכב.

ב"כ המבקשים הציע אפשרות של פשרה באופן שהמשיבה תסכים להשארת צו פסילת רשיון נהיגה בתוקף, תוך שהוא מוותר על הטיעון נגד צו הפסילה ואילו צו איסור השימוש יבוטל.

ב"כ המשיבה התנגדה ל "פשרה" זו והצביעה על החומרה של נסיבות המקרה.

עיון בחומר הראיות מראה כי מדובר במבקש שהינו נהג חדש, הוציא רשיון נהיגה רק ב- 2008 וצבר לחובתו 2 הרשעות קודמות בתור נהג.

מעבר לבדיקה של מכשיר הנשיפה, מאשר המבקש כי שתה שתי כוסות וודקה ונכשל בחלק ממבחני המאפיינים .

גם אם טרם ניתנה הכרעת דין בתיק "עוזרי" וגם בהתחשב במידע שהובא בפני בית המשפט לגבי תצהירים שהוגשו ע"י מומחים באותו משפט, עדיין הכמות אלכוהול שמיוחסת למבקש עולה מהכמויות שעליהם יש סימני שאלה מסויימים שטרם הוכרעו סופית.

מעבר לכך, לא התייצבו היום בפני בית המשפט לא המבקש ולא המבקשת, אין לבית המשפט כל מידע באיזה אמצעים ניסתה המבקשת לנקוט כדי שהמבקש לא יעבור עבירת שיכרות.

רק יש להוסיף כי הרכב שלה היה בשעות הלילה המאוחרות ברשות המבקש ואלה שעות לילה מועדות לפורענות.

מדובר במאבק שמתנהל בין שלטונות החוק ובעלי כלי רכב ונהגים כדי למנוע ביצוע עבירות תעבורה חמורות ולא יכולה להיות כל מחלוקת כי נהיגה בשיכרות בשעות לילה ע"י נהג צעיר הינה עבירה חמורה ביותר ולא בקלות יחליט בית המשפט לבטל הן צו הפסילה של הרשיון והן צו איסור השימוש, ואין צורך להפנות לפסיקה של בית המשפט המחוזי בנדון, העניינים ברורים.

נהיגה ע"י נהג צעיר בעת שהוא שיכור מקימה חזקה שנהיגתו מסכנת את הציבור וכאשר לא טרחה המבקשת להתייצב ולהביא כל ראיה לגבי האמצעים שעלה לנקוט לפי לשון החוק כדי למנוע ביצוע העבירה, החלטתי לדחות את הבקשה על כל חלקיה.

שני הצווים ישארו בתוקף.

חומר הראיות מוחזר לב"כ המשיבה .

ניתנה והודעה היום ל' שבט תש"ע, 14/02/2010 במעמד הנוכחים.

דוד לנדסמן, שופט

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ