אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלבר שרותי מימונית בע"מ נ' אוקנין ואח'

אלבר שרותי מימונית בע"מ נ' אוקנין ואח'

תאריך פרסום : 21/07/2010 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום הרצליה
26191-11-09
15/07/2010
בפני השופט:
לימור רייך

- נגד -
התובע:
אלבר שרותי מימונית בע"מ
הנתבע:
1. שגיא אוקנין
2. הראל חברה לביטוח בע"מ

פסק-דין

פסק דין

לאחר ששמעתי את הנהגים ועיינתי בתמונות הנזק, ניתן בזה פסק דין כדלקמן:

לפני ביהמ"ש מונחות שתי גרסאות,גרסתו של הנהג מטעם התובעת, לפיה אירוע התאונה ארע כאשר הוא נוסע וחוצה צומת רחובות בראשון לציון בנתיב השמאלי לכיוון ישר, לטענתו הוא מבחין ברכב הנתבע 1 כאשר הוא נמצא מימינו ומבקש לפנות ימינה, ומאז איבד קשר עין עם הנתבע 1 ועד לאחר קרות האירוע, לא ידע לומר היכן נסע הנתבע 1, לטענתו הוא הניח כי הנתבע 1 אשר היה בנתיב הימני ביקש להשתלב לנתיב הנסיעה שלו, אשר לאחר הצומת כ – 40 מ' לערך הופך להיות נתיב אחד הואיל ובוצעו עבודות בצד ימין של הדרך, אשר חסמו את נתיב הנסיעה הימני וכך קרה אירוע התאונה.

הנהג מטעם התובעת, העיד כי הנתבע 1 פגע בו כאשר ביקש להשתלב בצד ימין קדמי – כנף ימנית קדמית, כתוצאה מעוצמת הפגיעה, כלי רכבו הסתובב לצד שמאל ועלה על אי התנועה והצמחייה שהיתה במקום וכך קרה הנזק כפי שמתואר בחוו"ד.

הנהג מטעם התובעת לא ציין מיוזמתו, אלא כאשר נשאל ע"י ב"כ הנתבעים בלבד, כי חתם על טופס שנרשם על ידו לפיו הוא מודה באירוע התאונה, לדבריו, ההסבר שניתן על ידו, הינו שהוא היה במצוקה ובהלם מאירוע התאונה ומשכך, חתם על אותו מסמך.

הנתבע 1 העיד ביחס לקרות האירוע, לדבריו הוא אכן הגיע מהנתיב הימני, מיד לאחר שביצע את הפניה הוא מבחין כי הנתיב נחסם בעוד מספר מטרים ומשכך, הוא מבקש להשתלב לנתיב שלשמאלו, בהמשך הופך להיות כאמור נתיב אחד בלבד, כאשר לטענתו הוא מסתכל לכל הכיוונים ומשלא ראה כל כלי רכב מגיח למקום, הוא משתלב לנתיב וכאשר כמעט הוא מסיים להשתלב באופן מלא בתוך הנתיב, פוגע בו רכב התובעת מאחור אשר מגיח ככל הנראה במהירות וכך נגרם הנזק לשני כלי הרכב כאשר לנתבע 1 ישנו נזק מסוג אובדן מוחלט, אשר לא נתבע על ידו שכן שווי הרכב נמוך ולנתבע 1 ביטוח צד ג' בלבד.

אירוע התאונה, בהנחה וזו נקודת המוצא של ביהמ"ש, קרה ולא בזדון, כך ששני הצדדים היו בהלם מאירוע התאונה. ולו רק בשל הנזקים שנגרמו לשני כלי הרכב הרי שאם זו האינדיקציה ניתן היה לומר שדווקא הנתבע 1 היה יותר בהלם מאשר נהג התובעת, חרף כך חתם נהג התובעת על מסמך לפיו הוא לוקח את האחריות על אירוע התאונה.

נהג התובעת הינו אדם משכיל מהישוב, אשר מוכנה אני לקבל את גרסתו לפיה, הוא חש מצוקה וחתם על מסמך, אלא שגם בגרסתו זו מבצבצים בקיעים של אי דיוקים, כך למשל, ניתן היה להניח בסבירות גבוהה יותר שמילא חתם, הוא זה שערך את המסמך בכתב ידו. וכל הסבר לא מצאנו ביחס לאותו מסמך, כאמור למעט בשלב של חקירת ב"כ הנתבעים כאשר ניתן היה לצפות שאדם שחותם על מסמך לפיו הוא אשם, היה מיד מוציא מסמך אחר תחת ידו לפיו הוא מתאר את הנסיבות לרבות חתימה על המסמך כאש מסמך כזה לא מצאתי.

כאשר בוחנים את האירוע, ניתן לומר ששני הצדדים לא נקטו משנה זהירות, משכך יש לחלק את האחריות בין שני הנהגים והנני מטילה אשם תורם על הנהג מטעם התובעת בשיעור של 60% לקרות האירוע, דהיינו, הנתבעים אחראיים רק ביחס ליתר של 40% ומשכך, עליהם לשלם ביחד וחוד סך של 8,400 ₪ בגין הנזק הישיר, אגרה בסך 337 ₪, שכר בטלה עבור העדים שאינם בעלי דין בסך של 300 ₪ ושכ"ט עו"ד בסך של 15% + מע"מ ולא פחות מ- 1,000 ₪ + מע"מ.

סכומים אלו ישולמו תוך 30 יום.

ניתנה והודעה היום ד' אב תש"ע, 15/07/2010 במעמד הנוכחים.

לימור רייך, רשמת

הוקלד על ידי: שיפרה סויסה

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ